Amning i det offentlige rum?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2013

Kløver

Jeg synes det er ok, hvis man samtidig tager hensyn, synes helt klart der skal være plads både til baby kan få mad men også at tage hensyn til omgivelserne. Synes ikke det burde være nødvendigt at pakke sig helt ind i den fjerneste krog, men man behøver heller ikke sidde og svinge herlighederne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2013

Diana2013

mamaninja skriver:

Hvad er den generelle holdning til dette? 

Før jeg fødte var jeg meget bekymret for hvordan  og hvorledes og om hvad folk tænkte. synes faktisk det er sjældent at man ser ammende kvinder. Måske er de så diskrete at man ikke lægger mærke til dem.

her 2 mdr. Efter min datter er kommet til verden er jeg blevet den type mor, der ammer hvor som helst, selvfølgelig forholdsvis diskret, af hensyn IKKE til andre men til min baby og egen blufærdighed.

har ammet i tog, s-tog, busser, diverse restauranter, cafeer og bænke rundt omkring. Har ind imellem fået de der kritiske blikke, men aldrig kommentarer. Spørger gerne personalet om man må amme på restauranter og cafeer hvis jeg skal have et måltid men ikke hvis jeg blot drikker en kop kaffe, det er mest af princip at jeg ikke spørger 'om lov' men vil ikke risikere at skulle forlade et dyrt måltid!

Kan ikke helt finde ud af hvad holdningen generelt er til amning i det offentlig rum? Er det virkelig så NO GO som nogen mener? Eller er det bare kørt op i medierne, fordi man nu MÅ afvise ammende kvinder? Undres også lidt over at det er helt okay at der er en kæmpe reklame for bryst operation på siden af bussen med 2 bare bryster? Bryster er okay i det offentlige rum så længe det er et seksual- symbol? 

Her er min holdning. Hvad er din?

Jeg synes det burde foregå diskret. Ih hvor ville jeg synes det er træls når en dame flasser sine bryster mens jeg spiser på cafe eller lignende. Det har jeg virkelig bare ikke lyst til at se på. Da jeg arbejdede i et stor center med amme opholdsstue, havde vi den politik at folk måtte gå derned, det tog folk pænt imod

Anmeld

6. juni 2013

Diana2013

malle23 skriver:

Jeg kan slet ikke forstå, hvorfor nogle har et problem med offentlig amning.

Amning er for mig noget af det mest naturlige i denne verden, og mener at kvinder skal have lov til, at amme deres børn hvor og hvornår de vil.

Selvfølgelig kan man tage det hensyn, at lægge en sotfble over brystet, det ville jeg selv gøre. 

At slå en prut, og bøvse er også det mest naturlige i verden, men det ville du vil ikke have at folk gør når du spiser ude

Anmeld

6. juni 2013

Faith

Selvfølgelig er det ok at kvinder ammer i det offentlige! Det er da den mest naturlige ting i verden.

Dog spurgte jeg altid "om lov" når jeg fks. var på en cafe. Simpelthen for at undgå dumme situationer.

Og jeg sørgede altid for at dække mig til så man ikke kunne se mine bryster. For min egen skyld, men bestemt også for andres. Synes ikke andre skal belemres med mine "herligheder".

Anmeld

6. juni 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
DianaBaastrup skriver:

At slå en prut, og bøvse er også det mest naturlige i verden, men det ville du vil ikke have at folk gør når du spiser ude

Jeg forstår ikke sammenligningen. Små børn er ikke afhængige af, at forældrene bøvser eller prutter, men de har brug for at få mad. 

Anmeld

6. juni 2013

sne190810

Jeg vil gerne vide,-

Hvem er de kvinder, som åbenbart partout sidder og hiver yveret frem, til frit skue for alle mens de ammer deres barn?? 

For ALLE herinde skriver at de er diskrete og tager hensyn, alle amme-kvinder jeg kender ligeså, og udover det har jeg aldrig selv oplevet en patte-amme-flash når jeg har været ude på café, restuarant osv. Og jeg kommer altså meget ud.

Jeg vil virkelig bare gerne møde den berømte flashy-flashy ammekvinde med kæmpe mælkebryster, der åbenbart er grunden til en masse mennesker syntes det er direkte klamt, ulækkert, kvalmende og hensynsløst at amme sit barn offentligt. Og som oven i købet tvinger tilfældige random folk til at sidde og kigge på, mens ammeseacen finder sted.

HVOR ER HUN???

Du må gerne skrive privat, hvis du ikke vil udstille dig selv i endnu et offentlig forum

Anmeld

6. juni 2013

Trekløver(:

DianaBaastrup skriver:

Det er da lidt plat, at sammenligne prutter og bøvser med amning

Men dig om det

Anmeld

6. juni 2013

Trekløver(:

Mor og meget mere skriver:

Jeg forstår ikke sammenligningen. Små børn er ikke afhængige af, at forældrene bøvser eller prutter, men de har brug for at få mad. 

Anmeld

6. juni 2013

gædde/gitte

mamaninja skriver:

Det er tit det man hører. At det er uappetitligt at se en ammende kvinde og derfor kan det passe dårligt sammen med restaurant/ cafe besøg. 

Nu jeg personligt ikke enig i at netop det skulle være uappetitligt, men som du selv siger folk er jo forskellige, men når det så er sagt så er der jo så meget der er uappetitligt! 

Fx er der mange der synes at meget overvægtige mennesker eller folk med bumser, eller dværge for den sags skyld er uappetitlige, derfor er det jo ikke okay at afvise dem på et spisested. Næh så må man jo bare lade være at kigge den vej mens man spiser. Desuden er det vel også sjældent at man tager ud at spise for at sidde og glo på allemulige andre end den man spiser med.

men hold da op en oplevelse, kan faktisk godt forstå at det var grænseoverskridende! Det må virkelig også have været en ubehagelig oplevelse for den ammende mor. Tænk at være nødt til at skulle amme sit barn så tæt på mange fremmede. Og at ungen så oveni gylper stemt op igen udover det hele. Pinligt. Så det sgu svært at være diskret. Stakkels mor, det kan jo heller ikke have været den helt optimale amme situation for hende.

næ.. hun gik da bare og overlod gylpen til personalet.... og så ikke særlig forlegen ud

ja... men jeg sætter mig heller ikke ved siden af babyer når jeg skal ha is -længere

og jo... jeg kigger da op fra tallerknen ind imellem - tillader mig at kigge på folk når de går forbi - nogen gange smiler jeg også og taler med folk jeg ikke kender, når jeg er ude og spise.... så nej.... ignorere ikke mine omgivelser totalt...så kunne jeg da ligeså godt få take-away

Nu skal jeg da nok gøre dig forarget - jeg syntes også at det er meget lidt tiltalende når folk løfter deres børn op, og lugter efter lort i bleen.

Anmeld

6. juni 2013

Youngster

malle23 skriver:

Det er da lidt plat, at sammenligne prutter og bøvser med amning

Men dig om det

Jeg tror du tager det lidt for bogstaveligt? Sammenligningen går jo ikke på om amning samt bøvser og prutter er det samme, men på naturligheden i begge dele, og om hvorvidt man godt kan være lidt diskret omring det. 

Det er i hvert fald sådan jeg tolker det  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.