Loa skriver:
Kææææææææmpe debat! Som ofte fører dårlig stemning med sig, den har været oppe før herinde nemlig 
Jeg er en af de udskældte som ikke er helt pjattet med at se amning derude, men har dog ikke noget imod det hvis det er diskret med en klud hen over.....
Ingen dårlig stemning herfra. Tværtimod er jeg bare interesseret i at vide hvad der mon ligger til grund for at nogen føler sig stødte af det og andre føler sig stødte over de der føler sig stødte. For det er nemlig en kæmpe debat, og man kan vist ikke forvente at folk bliver enige 
kunne godt tænke mig at vide om det er blottelsen generelt der er grænseoverskridende? Vækker det de samme følelser når piger soler sig med bare bryster på stranden eller i parken? Eller er det brystet som madkilde?
har du haft oplevelser hvor en ammende har overskredet din grænse?
har selv 2 oplevelser, og det er så fra den ammendes perspektiv :
har en togtur på 1 1/2 time foran mig og datteren skulle gerne sove så hun er frisk når vi når frem til bedste forældrene, så jeg vælger at tage hende op og amme hende i søvn, dækker pænt brystet med stofble. En meget snaksalig og venlig ældre dame sætter sig lige op af mig, trods mange ledige pladser og er stirrer på min amme situation og fjerner faktisk dynen for akubede kunne se min datters ansigt. DET overskred helt klart min grænse, som ammende, men damen har helt sikkert ikke tænkt over det, da amning joner naturligt.
en anden gang var det omvendt. Ammede min pige i bussen. Havde valgt at gemme mig lidt omme bagi og pludselig sætter en kvinde vejsidens af mig, og hun får først lidt efter øje på at jeg ammer. Hun bliver tydeligt overrasket og kan mærke at hun bare vil væk. og fornemmer at hun er forarget. Forstår hende godt. Lige lovlig tæt på.
Anmeld