Amning i det offentlige rum?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2013

Miss BananaHammock

For min skyld kan man amme hvor man vil. Jeg var bare ikke selv glad for at amme ude blandt andre.

Et sted jeg dog kan blive lidt blufærdig som tilskuer er i svømmehallen, da det er ret meget af badedragten der skal af. Men det er nok bare mig der ikke har et naturligt forhold til andres bryster.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2013

Trekløver(:

Youngster skriver:

Jeg tror du tager det lidt for bogstaveligt? Sammenligningen går jo ikke på om amning samt bøvser og prutter er det samme, men på naturligheden i begge dele, og om hvorvidt man godt kan være lidt diskret omring det. 

Det er i hvert fald sådan jeg tolker det  

Ja alle tre ting er naturlige, men denne debat går jo på om man mener, at amning er okay i det offentlige rum, og ikke om man må prutte eller bøvse i det offentlige rum. Det kan slet ikke sammenlignes i min verden. Et barn har brug for mad, og hvis barnet bliver ammet, så skal det da have mad når det er sulten. 

Jeg mener da også, at det godt kan gøres diskret, skrive også at jeg ville lægge en stofble over brystet, og det tror jeg skam de fleste vil. 

Anmeld

6. juni 2013

Diana2013

Youngster skriver:

Jeg tror du tager det lidt for bogstaveligt? Sammenligningen går jo ikke på om amning samt bøvser og prutter er det samme, men på naturligheden i begge dele, og om hvorvidt man godt kan være lidt diskret omring det. 

Det er i hvert fald sådan jeg tolker det  

Lige præcis

Anmeld

6. juni 2013

Diana2013

malle23 skriver:

Det er da lidt plat, at sammenligne prutter og bøvser med amning

Men dig om det

Men dig om det ? Sikke da en respons. Er det sådan du lærer dine børn at det er okay at have forskellige meninger og holdninger ? Hmm

Anmeld

6. juni 2013

Maja88

sne190810 skriver:

Jeg vil gerne vide,-

Hvem er de kvinder, som åbenbart partout sidder og hiver yveret frem, til frit skue for alle mens de ammer deres barn?? 

For ALLE herinde skriver at de er diskrete og tager hensyn, alle amme-kvinder jeg kender ligeså, og udover det har jeg aldrig selv oplevet en patte-amme-flash når jeg har været ude på café, restuarant osv. Og jeg kommer altså meget ud.

Jeg vil virkelig bare gerne møde den berømte flashy-flashy ammekvinde med kæmpe mælkebryster, der åbenbart er grunden til en masse mennesker syntes det er direkte klamt, ulækkert, kvalmende og hensynsløst at amme sit barn offentligt. Og som oven i købet tvinger tilfældige random folk til at sidde og kigge på, mens ammeseacen finder sted.

HVOR ER HUN???

Du må gerne skrive privat, hvis du ikke vil udstille dig selv i endnu et offentlig forum

Haha det må helt klart være mig de første 2 måneder jeg ammede.

Jeg brugte brikker.. de røg enten af eller hun fik skubbet dem af.. hun havde meget svært ved at tage fat.. men tror aldrig jeg har ammet på en cafe.. men har gjort det midt i ikeas tag selv møbler.. havde da kun det ene bryst frit men at dække til med stofble var ikke muligt..

Da vi smed brikkerne var det en helt anden sag

Anmeld

6. juni 2013

-Sigrid-

sne190810 skriver:

Jeg vil gerne vide,-

Hvem er de kvinder, som åbenbart partout sidder og hiver yveret frem, til frit skue for alle mens de ammer deres barn?? 

For ALLE herinde skriver at de er diskrete og tager hensyn, alle amme-kvinder jeg kender ligeså, og udover det har jeg aldrig selv oplevet en patte-amme-flash når jeg har været ude på café, restuarant osv. Og jeg kommer altså meget ud.

Jeg vil virkelig bare gerne møde den berømte flashy-flashy ammekvinde med kæmpe mælkebryster, der åbenbart er grunden til en masse mennesker syntes det er direkte klamt, ulækkert, kvalmende og hensynsløst at amme sit barn offentligt. Og som oven i købet tvinger tilfældige random folk til at sidde og kigge på, mens ammeseacen finder sted.

HVOR ER HUN???

Du må gerne skrive privat, hvis du ikke vil udstille dig selv i endnu et offentlig forum

Det må jo så være mig

Og jeg har aldrig fået kommentare eller blikke - hvad jeg har lagt mærke til i hvert fald

Jeg tog brystet frem, sad med det 2-5 sek men så var der også lynhurtigt en lille dame på - ikke fordi jeg havde sindsyg travlt, men hun ville absolut ikke vente!

Jeg har prøvet at min svigerfar stillede sig op bagved mig lige da hun var blevet født, og det syntes jeg var ubehageligt, fordi han er en ubehagelig mand, men ellers gør jeg ikke noget voldsomt forskellig fra når jeg sidder hjemme til ude

- jo, jeg tjekker ikke om hun har suttet værdi ved at presse mælk ud

Anmeld

6. juni 2013

FruJacobsen

Jeg kan ikke lade være med at trække på smilebåndet, når debatter om amning i det offentlige rum raser herhjemme. Min mand er fra Argentina og vi har derfor ofte besøgt landet. Efter vi har fået vores søn, har vi virkelig opdaget nogle markante kulturforskelle: I Argentina har enhver restaurant, café, hotel, forretning osv. pligt til, at tilbyde en ammende kvinde en siddeplads, så hun har mulighed for at amme sit barn. Det uanset om hun er kunde/gæst det pågældende sted. Alene dette siger noget om, hvor forskellige vi er her i verden - og ja, undskyld mig, hvor snæversynede og smålige vi sommetider er herhjemme. Jeg har simpelthen så svært ved at sætte mig ind i, at nogle folk kan blive stødt over en ammende kvinde....er der ikke andre ting, der er vigtigere? Vi ved, at modermælk er den bedste ernæring for et spædbarn og at amningen er en fantastisk mulighed for mor og spædbarn til at udvikle en tæt relation. Så bak dog op om amning for pokker! Rigtig god aften

Anmeld

6. juni 2013

mamaninja

gædde/gitte skriver:

næ.. hun gik da bare og overlod gylpen til personalet.... og så ikke særlig forlegen ud

ja... men jeg sætter mig heller ikke ved siden af babyer når jeg skal ha is -længere

og jo... jeg kigger da op fra tallerknen ind imellem - tillader mig at kigge på folk når de går forbi - nogen gange smiler jeg også og taler med folk jeg ikke kender, når jeg er ude og spise.... så nej.... ignorere ikke mine omgivelser totalt...så kunne jeg da ligeså godt få take-away

Nu skal jeg da nok gøre dig forarget - jeg syntes også at det er meget lidt tiltalende når folk løfter deres børn op, og lugter efter lort i bleen.

Haha jeg er ikk så nem at forarge .

.. Men Du må da indrømme at det er mere tiltalende lige at sniffe end at løfte ud i bleen for at se efter og så få herlighederne på fingeren. 

Så er det da mere tiltalende at tage en sniffer, selvom jeg nu ikk tror der er nogen der gør den slags for at være tiltalende. 

Synes nu også godt at man kan tale, smile og glo som man vil når man er ude. mener bare at hvis man ser noget man ikke bryder sig om så må man jo se den anden vej. Jeg giver faktisk ofte omgivelserne et lille undskyldende smil når jeg sidder og ammer og lige netop der kan man tydeligt mærke om folk synes det er smukt, nødvendigt, eller afskyeligt.

Anmeld

6. juni 2013

Trekløver(:

DianaBaastrup skriver:

Men dig om det ? Sikke da en respons. Er det sådan du lærer dine børn at det er okay at have forskellige meninger og holdninger ? Hmm

Jeg forstår bare ikke din sammenligning. 

Og syntes ikke ligefrem din kommentar var skrevet særlig pænt. Jeg syntes bestemt at, der skal være plads til alles mening og respektere også din holdning til det.

Og hvad jeg lærer mine børn har vist intet med dette her at gøre

Anmeld

6. juni 2013

mamaninja

FruJacobsen skriver:

Jeg kan ikke lade være med at trække på smilebåndet, når debatter om amning i det offentlige rum raser herhjemme. Min mand er fra Argentina og vi har derfor ofte besøgt landet. Efter vi har fået vores søn, har vi virkelig opdaget nogle markante kulturforskelle: I Argentina har enhver restaurant, café, hotel, forretning osv. pligt til, at tilbyde en ammende kvinde en siddeplads, så hun har mulighed for at amme sit barn. Det uanset om hun er kunde/gæst det pågældende sted. Alene dette siger noget om, hvor forskellige vi er her i verden - og ja, undskyld mig, hvor snæversynede og smålige vi sommetider er herhjemme. Jeg har simpelthen så svært ved at sætte mig ind i, at nogle folk kan blive stødt over en ammende kvinde....er der ikke andre ting, der er vigtigere? Vi ved, at modermælk er den bedste ernæring for et spædbarn og at amningen er en fantastisk mulighed for mor og spædbarn til at udvikle en tæt relation. Så bak dog op om amning for pokker! Rigtig god aften

Det er interessant. For det er jo netop kultur bestemt, og det er komplet skørt. For Danmark er jo ellers ikke særlig brystforskrækket. Lige pt er der den reklame på bussen hvor der bryster, så tænker om det kan være fordi at bryst som kilde ti mad, ødelægger den seksuelle forestilling om brystet....?

jeg ved det ikke. Det virker bare skørt. Og mere naturligt i min optik at behandle ammende kvinder som du beskriver det i Argentina.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.