Amning i det offentlige rum?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.425 visninger
41 svar
65 synes godt om
6. juni 2013

mamaninja

Hvad er den generelle holdning til dette? 

Før jeg fødte var jeg meget bekymret for hvordan  og hvorledes og om hvad folk tænkte. synes faktisk det er sjældent at man ser ammende kvinder. Måske er de så diskrete at man ikke lægger mærke til dem.

her 2 mdr. Efter min datter er kommet til verden er jeg blevet den type mor, der ammer hvor som helst, selvfølgelig forholdsvis diskret, af hensyn IKKE til andre men til min baby og egen blufærdighed.

har ammet i tog, s-tog, busser, diverse restauranter, cafeer og bænke rundt omkring. Har ind imellem fået de der kritiske blikke, men aldrig kommentarer. Spørger gerne personalet om man må amme på restauranter og cafeer hvis jeg skal have et måltid men ikke hvis jeg blot drikker en kop kaffe, det er mest af princip at jeg ikke spørger 'om lov' men vil ikke risikere at skulle forlade et dyrt måltid!

Kan ikke helt finde ud af hvad holdningen generelt er til amning i det offentlig rum? Er det virkelig så NO GO som nogen mener? Eller er det bare kørt op i medierne, fordi man nu MÅ afvise ammende kvinder? Undres også lidt over at det er helt okay at der er en kæmpe reklame for bryst operation på siden af bussen med 2 bare bryster? Bryster er okay i det offentlige rum så længe det er et seksual- symbol? 

Her er min holdning. Hvad er din?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2013

Loa

Kææææææææmpe debat! Som ofte fører dårlig stemning med sig, den har været oppe før herinde nemlig

Jeg er en af de udskældte som ikke er helt pjattet med at se amning derude, men har dog ikke noget imod det hvis det er diskret med en klud hen over.....

Anmeld

6. juni 2013

nielsen80

mamaninja skriver:

Før jeg fødte var jeg meget bekymret for hvordan  og hvorledes og om hvad folk tænkte. synes faktisk det er sjældent at man ser ammende kvinder. Måske er de så diskrete at man ikke lægger mærke til dem.

her 2 mdr. Efter min datter er kommet til verden er jeg blevet den type mor, der ammer hvor som helst, selvfølgelig forholdsvis diskret, af hensyn IKKE til andre men til min baby og egen blufærdighed.

har ammet i tog, s-tog, busser, diverse restauranter, cafeer og bænke rundt omkring. Har ind imellem fået de der kritiske blikke, men aldrig kommentarer. Spørger gerne personalet om man må amme på restauranter og cafeer hvis jeg skal have et måltid men ikke hvis jeg blot drikker en kop kaffe, det er mest af princip at jeg ikke spørger 'om lov' men vil ikke risikere at skulle forlade et dyrt måltid!

Kan ikke helt finde ud af hvad holdningen generelt er til amning i det offentlig rum? Er det virkelig så NO GO som nogen mener? Eller er det bare kørt op i medierne, fordi man nu MÅ afvise ammende kvinder? Undres også lidt over at det er helt okay at der er en kæmpe reklame for bryst operation på siden af bussen med 2 bare bryster? Bryster er okay i det offentlige rum så længe det er et seksual- symbol? 

For min skyld må man amme hvor man har lyst. Det generer ikke mig - tror faktisk ikke jeg bemærker det.

Jeg brød mig ikke selv om at gøre det pga blufærdighed og en pige som ikke kunne amme diskret, men at andre gør det diskret eller ikke diskret, ja det rør mig ikke.

Anmeld

6. juni 2013

mrhl

Jeg har ikke noget imod at der bliver ammet offentligt. Nu ha jeg endnu ikke stået i situationen selv, og tror jeg får svært ved det, da jeg er ret blufærdig. Men så længe det foregår diskret, ser jeg intet problem i det.

Anmeld

6. juni 2013

Camillos

mamaninja skriver:

Jeg er præcis lige som dig.. ammer når hun er sulten.... :-) der er ingen slinger i valsen der... det er det mest naturlige og har seævfølgelig en klud henover hvis jeg er ude.

Anmeld

6. juni 2013

FruK

Jeg synes det burde være tilladt at amme hvor og hvornår der er brug for det. De fleste gør det vel så diskret, som de overhovedet kan. Og så ser man altså ikke meget babs.

Jeg har ikke ligefrem lyst til at amme i offentlighed, men gør det, når det er nødvendigt. Sidder vi et sted og får en kop kaffe eller lign, spørger jeg ikke om lov. Skal vi spise et sted, spørger jeg på forhånd om det er ok. Jeg har ikke lyst til at bestille mad og så blive smidt ud. Jeg har aldrig fået at vide, at det ikke er ok - skulle det ske, så ville vi bare gå et andet sted hen. De steder, hvor jeg ved, at de ikke ønsker at man ammer, holder jeg mig fra. Bl. a. en af de store cafeer i Odense, hvor en bekendt blev sendt væk fra bordet, fordi hun ammede. Den slags bliver nok vendt i mødregruppen - og så går de glip af at få besøg af os. Det er jo deres valg.

Anmeld

6. juni 2013

Moma

Jeg har også ammet mange steder med især min datter - der var ikek så mange ammerum for 8-9 år siden.

Jeg kan virkelig ikke se eller forstå problemet - er det ikke naturligt at amme? Men når det er sagt, så har jeg da heller ikke lyst til at sidde med babbelutterne frit fremme.  Eller genere nogen.

Jeg har altid gjort det diskret med en dyne eller stofble over - eller siddet i et hjørne med ryggen til.

Med sønnen var der oftre ammerum, og så brugte jeg da det. Men det er der jo ikke alle steder.

Anmeld

6. juni 2013

gædde/gitte

Altså.....uha.........

Hvis jeg har betalt 500,- for mad og så der er en der hiver yveret frem midt i det hele - så ville jeg føle mig stødt... for ville jeg se patter, så skulle jeg nok betale 500,- til et passende sted for den slags

Er der en der diskret vender sig lidt væk og ligger et tørklæde eller ligende over - ja så er jeg ligeglad....

Men kender mange der direkte ville blive sure og klage

Anmeld

6. juni 2013

Dorthe1986

Kan ikke se problemet i at amme i det offentlige rum... Helt ærlig det er det mest naturlige i verden, at give sit barn mad. Jeg ville da nok blive let chokeret, hvis jeg sad på en restaurant og jeg lige ser et helt yver frit fremme... Men altså ville nok mere tænke, sikke en frimodig kvinde

Jeg har ammet når der har været behov, men altid diskret

Anmeld

6. juni 2013

nielsen80

Altså.....uha.........

Hvis jeg har betalt 500,- for mad og så der er en der hiver yveret frem midt i det hele - så ville jeg føle mig stødt... for ville jeg se patter, så skulle jeg nok betale 500,- til et passende sted for den slags

Er der en der diskret vender sig lidt væk og ligger et tørklæde eller ligende over - ja så er jeg ligeglad....

Men kender mange der direkte ville blive sure og klage

Hmm jeg ha det sådan lidt dårligt med sådanne indlæg.....for når man ammer, ja så er det altså ikke altid baby ved, hvad der er "passende" og nogle babyer, de er altså ret gode til at rive både stofble, dyne m.m væk, så yveret er frit disponeret. Min pige var ekspert til det, hvorfor jeg ikke ammet offentligt grundet egen blufærdighed.

Jeg mener faktisk, at det er lidt en skam man er blevet så kropsforskrækket og forskruret, man ikke hæver et øjenbryn over meget nedringet trøjer, gennemsigtige bluser m.m, men en baby der får mad...det bliver vi stødt over.

Kan godt forstå at nogle cafer m.m ønsker et voksent publikum, men så må man forbyde børn op til en vis alder. Det er fair, men at forbyde og blive stødt over amning, men have det ok med flaske/skemad, som sviner vildt, ja det forstår jeg ikke. Og kan ærlig talt ikke forstå, at det overhovedet kan give anledning til debat...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.