Det går da ikke ud over børns glæder vil jeg da sige... Et billede at et nøgent spædbarn gør ham da ikke ked af at det ikke blev vist til folk, snarre tværdigmod... Tænk når han bliver ældre og ser at hans tissemand har været hele verdenen rundt?
Nu tager du én situation og isolerer den. Men det drejer sig om en grundlæggende holdning i samfundet at børns nøgenhed og krop er farligt og kan bruges til grimme ting, fremfor at det er skønt og hyggeligt og dejligt. Og den holdning påvirker de børn i deres voksenliv.
Forlængelsen af at fotos med nøgne børn er fy, kan f.eks være at nøgne børn på stranden er fy. Tænk hvis der var en pædofil der så dem? Og hoppede om bag en busk og onanerede? Sikke dog noget gris. Dæk jer til, børn.
Jeg kender en voksen kvinde som ikke vil gå i bad i svømmehallen fordi hendes forhold til sin egen krop er helt forskruet grundet morens formaninger da hun var barn. Jeg kender en kvinde som føler at det er hendes egen skyld at hun er blevet voldtaget fordi hendes mor jo havde sagt til hende at hun ikke skulle gå i så vovet tøj. Frygt fører til skam.
Vores samfund er gennemsyret af frygt i forbindelse med seksualitet. Heksejagte der drives mod mænd der er mistænkt for ting de ikke har gjort. Stigmatisering af folk med afvigende seksualiteter.
Du vil sige at disse ting da intet har et gøre med et foto af en nøgen dreng på facebook. Mit svar er jo - de her ting hænger sammen. Vores samfund har langsomt, men sikkert bevæget sig væk fra den frigørende seksualitet der spirede i halvfjerdsernes hippie-oprør, til en stigende grad af puritanisme som vi kender den fra tidligere tider. Og det synes jeg virkelig er sørgerligt.
Anmeld