Købe ting eller vente :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2013

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Jeg har tøj i lange baner - men ingen baby fået endnu.

Vi skal i behandling og vores projekt har stået på i mange år.

Jeg tror min kæreste nyder når jeg har fundet noget fint tøj, det er faktisk det der er med til at holde os fast i at det nok skal lykkedes og at tøjet nok skal komme i brug.  

Men sådan er man jo forskellige

Ja.  Det er også en god tankegang. 

for at det snart bliver jeres tur. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2013

AnonymMor

Anonym skriver:

Hej i skønne baby-brugere

Jeg har lige brug for, at høre hvordan og hvorledes i andre har gjort. 

Sagen er den, at manden og jeg måske går igang med PB om under en måned. Men det afhænger af lidt forskellige ting. 
Men hvis vi går igang, så ved vi jo selvfølgelig ikke om der er gevinst hurtig eller ej. Men hvordan har i andre gjort i forhold til at købe ting. Jeg er nemlig så små gået igang med at købe ting - selvfølgelig i neutrale farver. Det er bl.a. sengetøj, lidt bodyer, lampe osv. Altså reletivt små ting, og det hele er brugt (pånær bodyer). 

Men ville i vente indtil i stod med en positiv test eller ville i slå til, hvis der er noget billigt? Manden og jeg har også snakket om barnevognen. Og den kommer nok med i udsalg her til efteråret. Der overvejer vi også meget at slå til. 

Kort sagt: Købte i små ting inden i gik igang eller ventede i til i stod med en positiv test? 

(Årsagen til anonymitet er at jeg har familie og venner herinde som helst ikke skal vide noget om PB). 

Jeg ville helt klart vente...da jeg ikke kan se nogen grund til at købe noget før der er en baby på vej

Første gang købte vi de første ting omkring 10+0 da vi fandt et tilbud, men til MD fik vi at vide vores pige havde kromosomfejl og mistede derfor 21+0

Anden gang købte vi intet for efter 20+0 da vi havde fået bekræftet vi venter en sund og rask pige

Men ja jeg ville personligt vente

Anmeld

29. maj 2013

BigHope13

Anonym skriver:

Hej i skønne baby-brugere

Jeg har lige brug for, at høre hvordan og hvorledes i andre har gjort. 

Sagen er den, at manden og jeg måske går igang med PB om under en måned. Men det afhænger af lidt forskellige ting. 
Men hvis vi går igang, så ved vi jo selvfølgelig ikke om der er gevinst hurtig eller ej. Men hvordan har i andre gjort i forhold til at købe ting. Jeg er nemlig så små gået igang med at købe ting - selvfølgelig i neutrale farver. Det er bl.a. sengetøj, lidt bodyer, lampe osv. Altså reletivt små ting, og det hele er brugt (pånær bodyer). 

Men ville i vente indtil i stod med en positiv test eller ville i slå til, hvis der er noget billigt? Manden og jeg har også snakket om barnevognen. Og den kommer nok med i udsalg her til efteråret. Der overvejer vi også meget at slå til. 

Kort sagt: Købte i små ting inden i gik igang eller ventede i til i stod med en positiv test? 

(Årsagen til anonymitet er at jeg har familie og venner herinde som helst ikke skal vide noget om PB). 

Jeg ville så gerne købe, men jeg turde bare slet ikke, hvad nu hvis vi aldrig blev gravide og hvis nu noget gik galt så skulle jeg gå og blive mindet om det hele tiden
jeg er glad for jeg ikke købte noget. Det tog os 2 1/2 år at blive gravide. men så begyndte jeg også at købe. og kiggede på brugtsider for at spare penge.
Nu jeg i uge 17 og har faktisk alle de vigtige ting indkøbt.

Så hvis det var mig ville jeg slå koldt vand i blodet og vente der er altid penge at spare og gode tilbud at jage. du ser det bare nu fordi du kigger efter det.

held og lykke med det kommende projekt.

Anmeld

29. maj 2013

Guldimaven

Købte først efter uge 20. 

Anmeld

29. maj 2013

92louise

Jeg er 30+4 og jeg er slet ikke begyndt at købe noget endnu så hvis du allerede er igang så kan jeg godt se jeg har travlt :-) 

Anmeld

29. maj 2013

Anonym trådstarter

Rinepigen skriver:

Jeg ville helt klart vente...da jeg ikke kan se nogen grund til at købe noget før der er en baby på vej

Første gang købte vi de første ting omkring 10+0 da vi fandt et tilbud, men til MD fik vi at vide vores pige havde kromosomfejl og mistede derfor 21+0

Anden gang købte vi intet for efter 20+0 da vi havde fået bekræftet vi venter en sund og rask pige

Men ja jeg ville personligt vente

Nej det måske også rigtig. Men samtidig syntes jeg virkelig det svært. Altså har næsten kun købt brugt. Og det virkelig svært at lade vær - specielt når man ikke ved om det noget man får tilbudt en anden gang. 

Ja okay. Men nu er det som sagt også kun små ting, og brugte ting jeg kigger lidt på. 

Men er blevet i tvivl med jeres råd og erfaring om jeg skal vente lidt med det. 

Anmeld

29. maj 2013

Mumto3

Vent! Et godt tilbud kommer altid igen.

Anmeld

29. maj 2013

Anonym trådstarter

BigHope13 skriver:

Jeg ville så gerne købe, men jeg turde bare slet ikke, hvad nu hvis vi aldrig blev gravide og hvis nu noget gik galt så skulle jeg gå og blive mindet om det hele tiden
jeg er glad for jeg ikke købte noget. Det tog os 2 1/2 år at blive gravide. men så begyndte jeg også at købe. og kiggede på brugtsider for at spare penge.
Nu jeg i uge 17 og har faktisk alle de vigtige ting indkøbt.

Så hvis det var mig ville jeg slå koldt vand i blodet og vente der er altid penge at spare og gode tilbud at jage. du ser det bare nu fordi du kigger efter det.

held og lykke med det kommende projekt.

Nej den tanke har også strejfet mig. Derfor køber jeg også kun noget man altid enten kan sælge for næsten sammen pris eller noget man kan forærre væk. Ville aldrig købet noget dyrt eller andet som man ikke kan komme af med igen. 

Okay. Men mange råder faktisk til at vente helt til MD er overstået. Men tror det mega svært når man står i det. 

Men ja. Må nok stoppe lidt. 

Tak 

Anmeld

29. maj 2013

Anonym trådstarter

Guldimaven skriver:

Købte først efter uge 20. 

Hmm.. (røde øre). Tror jeg venter lidt nu med at købe mere. 

Anmeld

29. maj 2013

Anonym trådstarter

92louise skriver:

Jeg er 30+4 og jeg er slet ikke begyndt at købe noget endnu så hvis du allerede er igang så kan jeg godt se jeg har travlt :-) 

Tror dog ikke jeg kunne vente til efter uge 30. 

Men det måske bare mig. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.