Kender i det? Veninder og graviditet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2013

Melanie Bjerre

l.kjoeller skriver:

da jeg er ældre har jeg ikke oplevet dette, hvor er det synd for dig. glæd dig til at komme i mødregruppe. så lærer du nogle nye veninder at kende som også syns bleer, gylp, og døgnrytme er spænende

Tusind tak

det gør jeg også, tror helt sikkert det bliver godt med en mødregruppe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2013

Maria-s

Selvom jeg var 29 da vi fik vores første barn, oplevede jeg stadig en ændring med veninderne. Jeg var stadig den første der fik barn og fra begge sider af, kunne vi jo mærke fordan tingene ændrede sig. Mange, i hvert fald mig, kommer til at se verdenen og livet, på en helt anden måde, når først der er graviditet og senere hen barn. Livet bliver bare et andet for mange. Og det kan gøre ondt at indse, men det er bare en realitet.  

En oplevelse jeg var ude for var: var i byen på Sjælland med de gamle veninder. Bor selv i Jylland og manden var blevet hjemme med vores søn. Vi starter hos en veninde og tager senere hen i byen. I taxaen opdager jeg at jeg har glemt min mobil og jeg skal sove et andet sted, end der hvor forfesten var. Jeg vil have stoppe taxaen og fat i den pige der sidder med nøglen i den anden taxa. Ringer til dem, de bliver irriteret (vi er jo alle ret tipsy efterhånden) og kan ikke forstå det er så vigtigt for mig at jeg har min telefon. Det ender faktisk med de bare ligger på og først da vi når diskoteket i den anden ende af byen, og der er en anden mor der pointere at det er for dårligt af dem, er der en "der vågne op" og bliver flov og tager med tilbage så jeg kan få min telefon (og dermed kunne komme i kontakt, skulle der ske noget med søn eller mand). En af de andre veninder synes stadig at jeg overreagerede. 

Det blev lidt langt og indviklet med jeg håber pointen kan forstås. vi var/ er bare vidt forskellige steder og hvad der er vigtigt for mig, kan virke ubetydeligt for en der ikke selv har oplevet "børneuniverset". 

Jeg har valgt at acceptere at sådan er det desværre bare. Jeg tænkeSevilla måske bliver tættere igen den dag de selv får børn

Anmeld

19. maj 2013

baby012

Melanie Bjerre skriver:

Man er 20 år og gravid, og jeg er måske også lidt mere moden end så mange andre på min alder.. 

"Veninderne" er slet ikke noget så langt at de synes det bare er en LILLE smule spændende... Og nu står jeg, her hvor jeg egentligt har aller mest brug for det, uden veninder... De vil hellere gå i byen og snakke om alt andet end baby og gravid, og jeg forstår det da godt, men de tager bare afstand... 

Nogen der har mistet deres veninder pga graviditet? Hvad gjorde i? Føler mig lidt tom inden i, savner jo at ha nogen, jeg har kun min kæreste nu, og det er uden tvivl også rigtig dejligt, men han virker bare ikke helt på samme måde som veninder gør!! Føler mig lidt som en taber!!

undskyld for det negative opslag !!

har mistet ALLE mine gamle veninder  var selv 20 med den første.. 

men har fundet en masse nye veninder, (som har børn) igennem skolen (VUC) og igennem mødregrupper 

det er hårdt, og det bliver desværre som regel kun værre når babyen kommer for så har man slet ikke tid til veninderne.. 

men hold ud, der er mange i din situation som med glæde vil være din ven, det handler bare lige om at finde dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.