Kender i det? Veninder og graviditet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2013

Melanie Bjerre

Freyjasmor skriver:

Kender det rigtig godt, var også selv knap 20 da jeg blev gravid. Jeg har opsøgt nye veninder med børn (i for af mødregrupper, nettet, at tage ud med baby på legepladser etc) Det har hjulpet rigtig meget. Man vokser jo fra hinanden, og det gør ondt, men man kommer videre. Mine veninder har jeg kendt i 14 år, og vi har altid lavet alt sammen - men jeg var også spået til at være først. Så Jeg vidste godt det ville komme.

Håber det giver mening. Det er svært at forklare, når du bare føler dig alene (kender det virkelig godt - har det til dels stadig sådan, men ikke på grund af manglende veninder!).

Jeg har i dag flere gode veinder, som jeg føler jeg kan snakke med alt om, end jeg nogensinde har haft i de 3 (mine barndomsveninder), og måske også derfor, at det ikke har gjort mig så meget.

Jo jostedet er jo bare med at komme ud blandt dem der er det samme sted som en selv, og jeg glæder mig da til jeg skal starte i mødregruppe, osv. Man bliver bare sådan lidt lang i hovedet når de sådan vælger en fra, men ja, du har ret, man vokser fra hinanden og har forskellige interesser.. 

Jeg kommer helt sikkert i snak med nogen, ingen tvivl om det, man skal da bare lige sluge de andre "veninder" først

tusind tak for svaret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2013

Timmner

Omg !!!!! Det kunne lige så godt være mig der havde skrevet det her. Havde det lige på sammen måde... !!! Nu er jeg flyttet til Jylland og har fået nye veninder

Anmeld

18. maj 2013

Trine89

Jeg kender det rigtig godt.. desværre er der bare mange der falder fra når man lige pludselig ikke er på den samme side mere. der er synd.

Jeg er selv tilflyttere til nyborg (kommer fra nordjylland), allerede der var der mange af mine veninder der faldt fra, fordi de ikke helt kunne overskue afstanden. 

Og da jeg så sener blev gravid var igen endnu flere der faldt fra, fordi nu kunne man måske ikke altid lige være med til de fester og ting de gerne ville. :/ kan da godt forstå de kan syntes det er kedeligt når man ikke kan lave alle de samme ting, men man er jo stadig den samme person på så mange andre områder. 

Fik først rigtig nogle at snakke med da jeg fik en mødregruppe. og vi holder stadig meget sammen i dag (det er snart to år siden vi mødtes første gang. ) 
Og så har jeg fået nogle gode venner og veninder nu her hvor jeg er startet på mit nye studie

Anmeld

18. maj 2013

Monski

Melanie Bjerre skriver:

Man er 20 år og gravid, og jeg er måske også lidt mere moden end så mange andre på min alder.. 

"Veninderne" er slet ikke noget så langt at de synes det bare er en LILLE smule spændende... Og nu står jeg, her hvor jeg egentligt har aller mest brug for det, uden veninder... De vil hellere gå i byen og snakke om alt andet end baby og gravid, og jeg forstår det da godt, men de tager bare afstand... 

Nogen der har mistet deres veninder pga graviditet? Hvad gjorde i? Føler mig lidt tom inden i, savner jo at ha nogen, jeg har kun min kæreste nu, og det er uden tvivl også rigtig dejligt, men han virker bare ikke helt på samme måde som veninder gør!! Føler mig lidt som en taber!!

undskyld for det negative opslag !!

Jeg blev gravid da jeg var 17, og som du skriver har jeg også altid været meget mere moden end mine aldersvarende venner.
Jeg mistede alle mine venner og veninder på nær ca 5 men efter jeg fødte synes jeg de er kommet dryssede tilbage lidt efter lidt.

- man kan sige at man i hvert fald hurtigt finder ud af hvem der virkelig er der for en, og det er jo dem der er værd at holde på

Anmeld

18. maj 2013

Melanie Bjerre

Timmner skriver:

Omg !!!!! Det kunne lige så godt være mig der havde skrevet det her. Havde det lige på sammen måde... !!! Nu er jeg flyttet til Jylland og har fået nye veninder

Dejligt

jeg flyttede til Nordjylland for noget tid siden (og er flyttet tilbage igen) men der fik jeg også en helt masse super gode veninder, nogle af dem med børn også, og jeg er sikker på at hvis der ikke var så forbandet langt var de der også stadig, men ja.. 

Det er bare træls at man lige pludselig står uden nogen former for veninder, selvom man har sin kæreste og familie, som jeg er virkelig glad for, så mangler man bare noget

men det er da vildt lækkert at du har fundet nogle nye, nogen gange er det bare super godt med en flytning

Anmeld

18. maj 2013

Melanie Bjerre

Trine89 skriver:

Jeg kender det rigtig godt.. desværre er der bare mange der falder fra når man lige pludselig ikke er på den samme side mere. der er synd.

Jeg er selv tilflyttere til nyborg (kommer fra nordjylland), allerede der var der mange af mine veninder der faldt fra, fordi de ikke helt kunne overskue afstanden. 

Og da jeg så sener blev gravid var igen endnu flere der faldt fra, fordi nu kunne man måske ikke altid lige være med til de fester og ting de gerne ville. :/ kan da godt forstå de kan syntes det er kedeligt når man ikke kan lave alle de samme ting, men man er jo stadig den samme person på så mange andre områder. 

Fik først rigtig nogle at snakke med da jeg fik en mødregruppe. og vi holder stadig meget sammen i dag (det er snart to år siden vi mødtes første gang. ) 
Og så har jeg fået nogle gode venner og veninder nu her hvor jeg er startet på mit nye studie

Jeg er også flyttet et par gange på de sidste år, og man mister bare en del når man sådan flytter, jeg har også boet i Nordjylland og havde også nogle vildt gode veninder deroppe, som helt sikkert stadig havde været der hvis der ikke var så skide langt, men ja, man mister bare og alle de gamle veninder er også væk.

jeg glæder mig også til at starte i mødregruppe, jeg kan jo være heldig at få nogle gode bekendt skaber som er det samme sted som jeg er

Anmeld

18. maj 2013

Melanie Bjerre

Monski skriver:

Jeg blev gravid da jeg var 17, og som du skriver har jeg også altid været meget mere moden end mine aldersvarende venner.
Jeg mistede alle mine venner og veninder på nær ca 5 men efter jeg fødte synes jeg de er kommet dryssede tilbage lidt efter lidt.

- man kan sige at man i hvert fald hurtigt finder ud af hvem der virkelig er der for en, og det er jo dem der er værd at holde på

Ja, det er jo det.. og altså jeg synes da også at når man så er lidt mere moden end sine jævnaldrende, så er det svært at holde på dem, eller hvad man nu skal sige, fordi de har ville lidt noget andet end jeg fx ville, og når man så oven i det bliver gravid og vil starte det familieliv, så bakker de bare ud, jeg forstår det lidt, for det er da også noget der er lidt svært at forholde sig til når man på ingen måder er nået der til endnu

ja, det er da det gode ved det, hvis man skulle sige noget der var godt, at man finder ud af hvem der ER veninder

Anmeld

18. maj 2013

barelillemig

Står i samme situation! Veninderne fra min skole er bara sådan lidt spænte og glade mine vegne. Så er det min beste veninde, jo hun er meget spændt og glad, men somme tider kommer hun bare med dumme bemærkninger som at "dit liv er overstaet, din mis kommer til at bli stor og du fårhænge patter og strækmærker". Det er altså ik lige det jeg har lyst til at høre! :/

Anmeld

18. maj 2013

Trine89

Melanie Bjerre skriver:

Jeg er også flyttet et par gange på de sidste år, og man mister bare en del når man sådan flytter, jeg har også boet i Nordjylland og havde også nogle vildt gode veninder deroppe, som helt sikkert stadig havde været der hvis der ikke var så skide langt, men ja, man mister bare og alle de gamle veninder er også væk.

jeg glæder mig også til at starte i mødregruppe, jeg kan jo være heldig at få nogle gode bekendt skaber som er det samme sted som jeg er

Jah det er sku synd at afstanden kan være med til at ødelægge sådan noget. kommer jo ofte hjem på besøg da alt vores familie (både min og min kærestes) bor der oppe. 

Kan jeg godt forstå du gør. Håber du får en god mødregruppe. 
Ved at en af de andre gruppe her i byen som startede op næsten samtid som vores, den gik i stykker efter et halvt årstid. :/ 
Er så glad for at vores gruppe stadig holder sammen. vi mødes en gang hver anden mdr ca. Da vi alle var på barsel mødtes vi en gang om uge. 

Anmeld

18. maj 2013

l.kjoeller

Melanie Bjerre skriver:

Man er 20 år og gravid, og jeg er måske også lidt mere moden end så mange andre på min alder.. 

"Veninderne" er slet ikke noget så langt at de synes det bare er en LILLE smule spændende... Og nu står jeg, her hvor jeg egentligt har aller mest brug for det, uden veninder... De vil hellere gå i byen og snakke om alt andet end baby og gravid, og jeg forstår det da godt, men de tager bare afstand... 

Nogen der har mistet deres veninder pga graviditet? Hvad gjorde i? Føler mig lidt tom inden i, savner jo at ha nogen, jeg har kun min kæreste nu, og det er uden tvivl også rigtig dejligt, men han virker bare ikke helt på samme måde som veninder gør!! Føler mig lidt som en taber!!

undskyld for det negative opslag !!

da jeg er ældre har jeg ikke oplevet dette, hvor er det synd for dig. glæd dig til at komme i mødregruppe. så lærer du nogle nye veninder at kende som også syns bleer, gylp, og døgnrytme er spænende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.