Jeg ammede min egen søn i 6 mdr. På det tidspunkt var han begyndt på grød/mos og det var tilsidst kun en hyggestund og da det ikke var "nødvendigt" valgte jeg at vænne ham fra, da jeg tror det bliver sværere jo ældre og mere bevidste de bliver. Han fik aldrig flaske og efter 6 mdr. spiste han udelukkende alm. mad, grød og mos og kunne drikke mælk/vand af en kop.
Min mening er at man skal være bevidst om hvornår de er baby'er og hvornår de er børn og efter min mening er denne grænse ved 1-årsalderen. Derefter synes jeg at amning og flaske er unødvendigt. (Bemærk at jeg også skriver flaske). Jeg kan godt blive forarget, når jeg ser store børn rende rundt med en flaske, og er den så ovenikøbet fyldt med saft eller andre søde drikke så står jeg helt af, men store børn der selv går hen og hiver op i blusen hos mor for at tage en tår mælk, det er altså ulækkert og så synes jeg heller ikke længere at det er et tryghedssrørgsmål, men ren og skær dårlig vane, ligesom når jeg ser 5-årige i klapvogn med sut i munden.
Anmeld