Hvorfor er amning af tumling "forbudt"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2009

Henriette72

Zafir skriver:

Uhhh... Da jeg tog nattebabsen, så SKREG IDUN som om jeg slog hende IHJEL i 3 nætter... Det var FRYGTELIGT!!!!... Men jeg blev nødt til det, da jeg skulle starte på arbejde, hvor jeg skulle være væk i et døgn af gangen!!

Men altså - efter de 3 dage, tror jeg hun var for udmattet til at kæmpe mere... hehe... Men jeg lå bare med hende i mine arme og krammede hende og sang for hende, mens hun bare skreg og slog!!! hehe...

Min lille viljefaste strigle  

Ja Selma gagv sig heller ikk frivilligt men det nyttede jo ikk noget. Jeg blev jo nødt til at vise at jeg mente det og ikke bare gav op og gav hende brystet

Tror Selma er meget som Idun (smukt navn). Meget stædig og står fast til hun får sin vilje

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Henriette72 skriver:

Ja Selma gagv sig heller ikk frivilligt men det nyttede jo ikk noget. Jeg blev jo nødt til at vise at jeg mente det og ikke bare gav op og gav hende brystet

Tror Selma er meget som Idun (smukt navn). Meget stædig og står fast til hun får sin vilje

I en periode syntes Idun også at HUN skulle bestemme HVOR OG HVORNÅR der skulle serveres babs Men så måtte jeg jo også bare tage babsen i den anden hånd (høhø) og vise at MOR bestemmer  

Så kunne vi jo godt blive enige om at fortsætte lidt endnu.

Men faktisk fandt jeg ud af at da jeg tog magten over babsen, så blev accepterede hun også at mor bestemte i andre situationer hehe

Anmeld

9. juli 2009

Henriette72

Zafir skriver:

I en periode syntes Idun også at HUN skulle bestemme HVOR OG HVORNÅR der skulle serveres babs Men så måtte jeg jo også bare tage babsen i den anden hånd (høhø) og vise at MOR bestemmer  

Så kunne vi jo godt blive enige om at fortsætte lidt endnu.

Men faktisk fandt jeg ud af at da jeg tog magten over babsen, så blev accepterede hun også at mor bestemte i andre situationer hehe

Ja de er nu kloge de "små" og finder hurtigt ud af hvordan tingene hænger sammen.

Jeg prøver også at overbevise mig selv om at Selma respektere mig mere når jeg står fast ved mit svar selvom hun tårene sprøjter ud som på kommando (hvilket hun faktisk kan)

Anmeld

19. juli 2009

Mor til Frederic og Freya

Elsker at amme... Det har da været op og nedture, men syntes babserne har klaret det til ug... Frederic tager heller ikke sut eller sutteflaske.

Jeg ammed fuldt ud til han var ca. 5 mdr, hvor vi begyndte på 'fast' måltider - stille og roligt. og har derefter ammet ham når han skulle i seng og ved 5 tiden. Den om morgenen blev skåret væk for ca. 1 mdr siden, så han har 'kun' fået som putte tår...

Lige til igår... Ja han blev puttet igår aftes uden babbe - putte - tår. En fælles beslutning, da vi skal støtte hinanden i det... Det har slet ikke været noget, han blev puttet 19.30 og lå i ca. 10 min og snakked sig i søvn. sov lige til 6.30 i morges...

Men mange kigger godt nok skævt til en... det har så ikke hjulpet at han altid har været lang og slank. 10 mdr, 80 cm og 9,5 kg.

Syntes det er vulgært når de er så store og bevidste at de selv kommer og hiver op i morens tøj. der snakker vi 4 år +...

Anmeld

26. juli 2009

BinaMor

- skriver:

Personligt syntes jeg ikke et barn skal ammes eller have flaske efter det er 1 år..

Og syntes ærligt det ser ulækkert ud når et så stort barn ligger og sutter..
Men ikke noget jeg ville kommentere eller forbyde i mit hjem eller lign.

Det jo smag og behag.

det er lidt sjovt ordvalg du har skreven...................."ulækkert"..  

i forhold til det der står i din status...

Anmeld

26. juli 2009

Mum33

sabina22 skriver:

det er lidt sjovt ordvalg du har skreven...................."ulækkert"..  

i forhold til det der står i din status...

Det er da ikke at dømme at skive, at man syntes noget er ulækkert Det er bare en holdning.

Kh Lisbeth - som også mener at amning at større børn er ulækkert/underligt/mærkeligt, kald det hvad du vil.

Anmeld

26. juli 2009

MiMa

Jeg ammede min egen søn i 6 mdr. På det tidspunkt var han begyndt på grød/mos og det var tilsidst kun en hyggestund og da det ikke var "nødvendigt" valgte jeg at vænne ham fra, da jeg tror det bliver sværere jo ældre og mere bevidste de bliver. Han fik aldrig flaske og efter 6 mdr. spiste han udelukkende alm. mad, grød og mos og kunne drikke mælk/vand af en kop.

Min mening er at man skal være bevidst om hvornår de er baby'er og hvornår de er børn og efter min mening er denne grænse ved 1-årsalderen. Derefter synes jeg at amning og flaske er unødvendigt. (Bemærk at jeg også skriver flaske). Jeg kan godt blive forarget, når jeg ser store børn rende rundt med en flaske, og er den så ovenikøbet fyldt med saft eller andre søde drikke så står jeg helt af, men store børn der selv går hen og hiver op i blusen hos mor for at tage en tår mælk, det er altså ulækkert og så synes jeg heller ikke længere at det er et tryghedssrørgsmål, men ren og skær dårlig vane, ligesom når jeg ser 5-årige i klapvogn med sut i munden.

Anmeld

26. juli 2009

bette

et følsomt emne, men her er min mening.

jeg kan godt blive lidt forarget når jeg ser en kvinde amme sit store barn..
egentlig er der jo ikke noget forkert i det når man ser på andre kulture eller på dyreverden.. men alligevel føler jeg mig forarget.. fordi når jeg ser en mor amme sit store barn tænker.. giv da barnet ordentlig føde istedet for. idet barnet reelt ikke har brug for babs i sådan en alder. og der ikke er alt den næring som barnet har brug for i den alder i mælken udelukkende.

og så tænker jeg også på det at skulle skilles fra mor. at barnet kan blive passet hos farmor og farfar eller lign uden at de skulle blive kede af det fordi de ik lige kan få en babs i munden.

der er et tidspunkt hvor barnet skal lære at løsrive sig lidt fra sin mor.. og det tror jeg sådan set er sundt nok. vi tager jo også sutten fra dem på et tidspunkt.. og hvorfor gør man så det?? det er jo fordi de ikke har brug for den mere.

men når det er sagt.. så synes jeg også at folk selv skal have lov at vælge om de vil amme deres store barn eller ej.. men jeg tænker altså mit når jeg ser det. ikke at mor ikke er en god mor for det er ikkke det det handler om.. det handler om at vidreudvikle sig her i livet og komme videre i de stadier vi gennemgår

Anmeld

26. juli 2009

Vingummien

Har ik lige læst alle svarene.

Men er faktisk mere sundt for barnet at blive ammet til de er over et år end det er at  de får flaske

Så du skal da bare gøre det, det er det du vil.

Jeg kigger også når det er, men ik fordi personen ammer, jeg tænker mer over hvordan de kan holde styr på sådan et stort barn ved selv hvor sprælsk Emil er

Anmeld

26. juli 2009

BinaMor

- skriver:

Hvorfor?

Jeg dømmer da ikke flk bare fordi jeg har en mening om ting?

Dømte jeg  ville jeg ikke snakke med dem eller gå over og kommentere det hvis jeg så det, men det gør jeg jo ikke...

jeg syntes bare at "ulækkert" er et grimt begreb om en naturlig ting. WHO siger 2 års amning.. har svært ved at se at verdensorginisationen kan have et "ulækkert" syn på tingene..

men bare min mening,....... at jeg ikke finder børn eller mødre "ulækre" fordi de ammer..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.