sabina22 skriver:
øv.. jeg er ret ked lige nu så skal lige skælde lidt ud...
jeg er såå træt af lede kommentar fra folk over jeg stadig ammer min datter på 14 måneder.... gabriella har aldrig brugt sut og vil ikke tage flaske.. jeg har ingen alternativer.. jo lade min datter tude sig igennem 2-3 dage. det svarer til at andre fjerner sut, flaske og tryghedsbamser med ét fra deres baby. når jeg spørger andre når de har nedgjort amningen om deres bebs på feks 15 mån stadig får flaske. jo det gør han da..
hvorfor er flaske anderledes? har vi virkelig fået babser for at de præcist kun kan bruges 6 måneder af barnets liv.. jeg snakker ikke om kvinder der har ammeproblemer .
feks sagde en mand til mig (jeg kender ham).
-du ammer da vel ikke
-jo
- ej det er da ulækkert
- hvorfor? du gav da flaske til P var mindst 2 år.
- øh ja det er noget andet
-hvorfor?
intet svar.. og sådan er det altid.. jeg ved det har noget med perversiter at gøre. men jeg afgøre selv om jeg vælger at have "sex" babser eller fodre babser. det er mit valg, mit barn. og hun er ikke engang 1 1/2 endnu... jeg forsætter min amning selvom det er hårdt og jeg nu bliver skabsammer.. (ligesom desværre størstedelen af alle ammere) jeg syntes bare det er sørgeligt at folk er så fordomsfulde... især over noget der er så narturligt og som JEG har svært ved at se set sexsuelle i.. om barnet så er 1 måned eller 3 år...
Hejsa.
Jeg kender det alt for godt. Jeg ammede Milla-Victoria til hun var 15 mdr, og begrundelsen til at jeg stoppede var at jeg kunne mærke på hende at hun var blevet alt for glad og afhængig af det. Jeg kunne mærke på hende at det var tid til at stoppe.
Da hun var 11 mdr ville hun ikke have sutteflaske mere, hvad enten det var saftevand eller vælling. Der sagde hun selv fra, så der er heldigvis heller ingen dårlige vaner med den der skal afvendes.
Men hold da op hvor fik jeg også mange kommentar til det, mange folk synes jo det er ligefremt klamt at fortsætte til de er over et år, ja nogen sågar efter 6 mdr!! Jeg ser intet unormalt i det, og ville med glæde have fortsat til hun var 2 år...
Men til gengæld synes jeg ikke om dem der fortsætter længere op til skolealderen og sådan.
Jeg har stadig mælk i babs og nutte selv om det er knap 3 mdr siden jeg stoppede, og tanken om at starte op igen har strejfet mig virkeligt mange gange. Men Nu er det slut, og hold op hvor jeg savner den kontakt man har med sit barn, det at føle at man giver sit barn noget godt og naturligt næring
Knus Pernille, som klart synes du skal fortsætte så længe du har lyst
Anmeld