Det er SLET IKKE forbudt, men jeg har selv oplevet at man skal 'forsvare det lidt, når man ammer et lidt større barn. Idun fik en babs indimellem til hun var 3½ år.. I de første 18 mrd, var det ret meget hun fik babs, derefter blev det trappet drastisk ned.
Jeg har valgt altid at amme diskret, der er ikke nogen grund til at vælte mine junger ud i hovedet på folk omkring mig. Jeg har ammet Idun flere gange på restauranter, hvor tjenerne ikke engang opdagede at vi havde et barn med, fordi hun bare lå stille og roligt under min bluse

Jeg syntes det er SKØNT!!!!!!! Når folk har lyst til at amme deres børn mere end 3-mrd. Det er utroligt godt for børnene mener jeg. Og for mor!!!
I visse kulturer ammer man børnene indtil de første blivende kindtænder...

Men det er liiiige i overkanten for mig

Jeg stoppede da det føles naturligt. - Jeg gav Idun valg: Nathistorie eller babs, og så valgte hun mere og mere babsen fra... Så ingen skrig og skrål!!
NU er hun 5 år og hun e rjo stadig som sådan 'babsebarn', for hvis hun er syg eller træt eller ked af det eller en kombi af ovenstående, så elsker hun når jeg giver hende lov til at kravle ind under min bluse og ligge hovedet til mit bryst og lytte til mit hjerte.
Det er INTET problem for mig, men jeg har mødt MANGE fordømmelser og fordomme!!!... 'HVad så når hun bliver teenager? - Skal du så amme hende, når hun kommer hjem fra skole?'
Eller 'Hendes tænder bliver sorte og falder ud,hvis du ammer hende, når hun har tænder'
'Du gør hende lesbisk, fordi hun elsker bryster'...
osv. også også bare rent og skær dem der siger: FØJ HVOR KLAMT... Men jeg har altid talt for mig og det har været det bedste for os

Jeg vil gøre det samme, når det lykkes os at få et barn igen