aarhusmor skriver:
Min stakkels elskede hund Mille har en tumor i lillehjernen og den er så stor at der ikke er noget at gøre. Dyrlægen har sagt, gå hjem og nyd hende i mens hun stadig er hund og den dag glimtet i øjnene forsvinder, så er tiden kommet.
Det betyder at Mille skal aflives 

Det jeg ville spørge i andre om og her gerne pædagoer, men andre er selvfølgelig også velkomne er at
vores dreng er 6,5 år gammel. Vi har fortalt ham at Mille skal dø og han er ked af det, men han viser det ikke så meget. Han leger og er glad og det er jo også dejligt.
Men jeg ved ikke om han skal med når hun skal sove ind?
Er det for barsk for sådan en lille fyr? Eller er det godt at se den del af livet også? Han er en robust dreng, græder aldrig - har det godt og er glad for livet.
Jeg kan jo kun tage udgangspunkt i mig selv og jeg måtte selv aflive en kat for 12 år siden og det påvirker mig stadig; Jeg kan ikke lide at lege Gud og skammer mig over at det var nødvendigt.
Men her er der slet ikke nogen udvej, det er hvad der er bedst for min lille Mille.
Synes I jeg skal tage ham med, eller skal jeg skåne ham?
Hej.
Jeg ville ikke tage mit barn med til en aflivning. Det er for voksne, synes jeg.
Til gengæld synes jeg, I har gjort det rigtige i, at fortælle det realistisk på hans niveau, at Mille skal dø. Jeg synes, det er en naturlig ting, at vi alle bliver født og vi alle skal dø. Nogen skal "bare" herfra lidt før tid osv.
Jeg ville sørge for at fortælle barnet, hvornår/dagen før, at i morgen skal Mille til dyrlægen og at hun ikke kommer hjem derfra igen. Vi skal nyde dagen her før rigtig godt sammen med hunden.
Vi er alle kede af at skal sige farvel og vi kan godt græde også, men det er jo helt naturligt. Vi støtter hinanden og vi lever med det.
VH Kloster - Der igennem mit fag har et ret afklaret forhold til døden og prøver at lade det "smitte" lidt af, i stedet for at være bange og skubbe de naturlige følelser, det giver.