FrkDitte skriver:
Hej,
Hvor gør det ondt at høre med jeres hund.. har selv hund og ved hvor meget de kan betyde for familien.
Vores første gravhund i famillien fik vi da jeg var meget lille.. og jeg jeg var omkring de 10-12 år (kan ikke huske det præcist) var hunden jo også gammel og havde en del skavanker og knuder rundt om på kroppen. Og så en dag da jeg kom hjem fra skole, da havde de været ude og få ham aflivet.
Jeg var SÅ ked af det.. at jeg ikke fik sagt farvel til ham.. han var bare væk..
Om du skal have din søn med ind til selve aflivningen kan jeg ikke fortælle dig.. men du skal hvert fald lade din søn sige ordentligt farvel til hunden.
Når vores lille gravhund om maaaange år bliver så gammel og måske så syg at han skal aflives, vil jeg have dyrlægen hjem til os og aflive ham her, mens vi sidder med ham.
Det kunne måske også være en løsning for jer?
Puha.. min graviditetshormon-påvirkede hjerne (og hjerte) kan næsten ikke klare at skrive sådan noget.. 
Håber jeres hunds sidste tid bliver god.. 
Knus
D.
Tusind tak Ditte; ak ja, det påvirker dybt også selvom man ikke er gravid, bare det at forestille sig at sådan en dag kommer.
Det lyder rigtigt godt det med at få dyrlægen hjem til os. Kan man det? Så vil hun nemlig også ligge roligt i sin egen seng. Og man skal ikke gå forbi en masse mennesker i ventesalen i mens man tudbrøler - hvilket jeg ved jeg kommer til.
Jeg er helt enig, jeg bryder mig heller ikke om at man kommer hjem og fortæller det er sket. På en eller anden måde er han nødt til at være med.
I min barndom havde vi mange hunde- ikke på samme tid. Men mine forældre kom altid af med dem efter 6 mdr, fordi de ikke havde tid nok og det var forfærdeligt for mig. Men det værste var dengang vi havde en hund i længere tid. Hun var 5 år og var stukket af hjemmefra og min far fandt hende på en bodega. På Bodegaen var de så glade for hende, for hun spiste alle resterne og vupti, så solgte han hende for 100 kr.
Og da han kom hjem spurgte jeg, hvor er Jam? og han lagde 100 kr. på bordet og så, her er hun.
Det var en fuldstændig uacceptabel måde at gøre det på og jeg kan stadig mærke hvor sur, gal, ked af det jeg var. Jeg tror også han har fortrudt det mange gange.
Så det må være alfa og omega at min dreng er med i det på et eller andet plan