Nogen der har prøvet Alli?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2009

Bondepigen

Eva skriver:

Ej, det er der jo ingen logik i...fedtet sidder der jo, så det skal arbejdes væk...jeg tog også mange kilo på og dem tabte jeg først da jeg virkelig tog mig sammen, for de forsvandt sørme ikke bare lige, desværre..har du tabt dm nu så??

Hvor meget tog du på?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2009

Honningblomst

bondepigen skriver:

Nej jeg syntes osse det lød mærkeligt, men han sagde det var noget med at medicinen satte forbrændingen lidt i stå som Rikke osse skriver, derfor ville kiloene nærmest rasle af, når man kvittede den... Det gjorde de så bare ikke. Jeg har taget 30 kg på i flere omgange, da jeg har haft brug for medicinen igen kort efter stop. Så vi prøvede forskellige slags, for at finde noget jeg ikke ville tage på af... desværre gik der bare lang tid inden vi fandt det rigtige, så jeg nåede at tage 30 kg på .

Jeg har desværre kun smidt de 10, men det er jo osse bedre end ingenting. Satser da på snart at smide de næste 10, og så efter en lille pause de sidste 10...

Så er du jo flot på vej...men det er virkelig trist at man oveni man ikke er på toppen får medicin man bliver stor af...det hjælper ikke ligefrem på noget som helst.
Held og lykke med de sidste kilo-..
Knus Eva..

Anmeld

3. juli 2009

Bondepigen

Eva skriver:

Så er du jo flot på vej...men det er virkelig trist at man oveni man ikke er på toppen får medicin man bliver stor af...det hjælper ikke ligefrem på noget som helst.
Held og lykke med de sidste kilo-..
Knus Eva..

Tak skal du have

Anmeld

15. juli 2009

Mammatil2

Rikke skriver:

Har egentlig tænkt at det i hvert fald ikke er noget for mig, både på grund af prisen og de væmmelige bivirkninger

Men altså... sidder alligevel og overvejer det nu. Har 10 kg jeg skal tabe, og efter over 3 uger på kur har jeg kun tabt et halvt kilo... og det er bare alt for lidt. Jeg spiser sundt og bevæger mig rigtig meget, så forstår det ikke. Er bare begyndt at blive lidt desperat for at der skal ske noget...

Mit bmi er godt nok "kun" på 25, men det irriterer mig rigtig meget at jeg ikke kan passe mit tøj og SKAL bare tabe de 10 kilo.

Tak for dit svar

Hej,
kom lige til at læse dit svar. Når du har et BMI som kun er på 25 må du slet ikke bruge ALLI. Det er til personer som har et BMI der ligger på 28 eller derudover.
Hilsen herfra

Anmeld

15. juli 2009

Honningblomst

Mori2007ogi2010 skriver:

Hej,
kom lige til at læse dit svar. Når du har et BMI som kun er på 25 må du slet ikke bruge ALLI. Det er til personer som har et BMI der ligger på 28 eller derudover.
Hilsen herfra

Tror godt man må men det har bare absolut ingen effekt, så det er jo en smule dumt og ligegyldigt-smiler

Anmeld

15. juli 2009

Cris

Men jeg har lige set denne tråd og jeg vil spørge: hvordan får man at vide hvor meget BMI man har i kroppen? Nu hører jeg så meget om det, men jeg ved ikke selv, hvordan man måler det. Skal man til et eller andet sted for det?

Og den der Nupo og andre shakes af den slags. Er de ikke bare protein, fiber for at mætte og vitaminer? Kunne man ikke lave en shake selv med protein pulver (der er mange forskellige slags på markedet) noget fiber (måske husk?) og så en vitamin pille til? Det kunne faktisk blive pludseligt meeeeget billiger. Eller måske bage selv nogle havre boller, hvor halv delen af melet kunne bliver erstated med fiber pulver? Så kan man tage så en "power" bolle til frokost... Det er bare noget jeg kom i tanker, men jeg ved ikke noget om. Jeg spørger bare... Jeg må kikke på nupos hjemmeside...

Og ja, der er nogle slags medicin, som ikke liiiiige hjælper, når man vil tabe sig. Men så snart man stopper sker der en helt masse. Men Rikke, hvis dit profil billed er aktuelt, så ser du godt ud! Der er nogle som faktisk bliver ret stor mens de skal til behandling af et eller andet.

Eva, du har ret at man skal være udvilet og i fred for de bedste resultat. Og første år med en baby er hård, men min søn er 17måneder og stadig holder fest om natten  Jeg kan mærke at de dage, hvor jeg har fået noget søvn har jeg meget mere overskud og kroppen fungere bedre!

Anmeld

15. juli 2009

Honningblomst

Cris skriver:

Men jeg har lige set denne tråd og jeg vil spørge: hvordan får man at vide hvor meget BMI man har i kroppen? Nu hører jeg så meget om det, men jeg ved ikke selv, hvordan man måler det. Skal man til et eller andet sted for det?

Og den der Nupo og andre shakes af den slags. Er de ikke bare protein, fiber for at mætte og vitaminer? Kunne man ikke lave en shake selv med protein pulver (der er mange forskellige slags på markedet) noget fiber (måske husk?) og så en vitamin pille til? Det kunne faktisk blive pludseligt meeeeget billiger. Eller måske bage selv nogle havre boller, hvor halv delen af melet kunne bliver erstated med fiber pulver? Så kan man tage så en "power" bolle til frokost... Det er bare noget jeg kom i tanker, men jeg ved ikke noget om. Jeg spørger bare... Jeg må kikke på nupos hjemmeside...

Og ja, der er nogle slags medicin, som ikke liiiiige hjælper, når man vil tabe sig. Men så snart man stopper sker der en helt masse. Men Rikke, hvis dit profil billed er aktuelt, så ser du godt ud! Der er nogle som faktisk bliver ret stor mens de skal til behandling af et eller andet.

Eva, du har ret at man skal være udvilet og i fred for de bedste resultat. Og første år med en baby er hård, men min søn er 17måneder og stadig holder fest om natten  Jeg kan mærke at de dage, hvor jeg har fået noget søvn har jeg meget mere overskud og kroppen fungere bedre!

Her er et link til bmi og hofte-talje ratio....brug begge dele så giver det et bedre og mere klart billede end kun bmi.
http://myfoodcontrol.appspot.com/da/talje-hofte-ratio.html
Og der er jo ingen hokus pokus som er bedre end den gode gamle facon...sund kost og motion...og det for resten af livet...en gang fed så vil kroppe meget gerne være det igen..
Knus Eva

Anmeld

15. juli 2009

Cris

Jeg må vente efter fødsel, for jeg fylder noget nu i taljen

Jeg har lige kikket på Nupos hjemme side og jeg har tjekket på deres classic pulver. Ja, der er bare mange proteiner og fiber i. Og også noget sukker. I følge hjemmesiden:

http://nupo.dk/produkter/

Man kan selv gøre det billiger og som kan smage meget bedre! Der er så mange protein pulver på markedet, og så finder man noget fiber for at mætte (faktisk havregryn inderholder masser af fiber, derfor børnene er mætte i lang tid efter havregrød) og så måske en håndful jordbære eller et eller andet til at give smag, lidt sukker, det hele ind i mixeren og tatataaaan! En fin power-drink. Der er faktisk masser af muligheder. Men nu synes jeg også, at den gode gamle sund kost er bedre til krop og sjæl end en kunstig power shake...

Anmeld

15. juli 2009

Honningblomst

Cris skriver:

Jeg må vente efter fødsel, for jeg fylder noget nu i taljen

Jeg har lige kikket på Nupos hjemme side og jeg har tjekket på deres classic pulver. Ja, der er bare mange proteiner og fiber i. Og også noget sukker i. Man kan selv gøre det bedre og billiger! Der er så mange protein pulver på markedet, og så finder man noget fiber for at mætte (faktisk havregryn inderholder masser af fiber, derfor børnene er mætte i lang tid efter havregrød) og så måske en håndful jordbære eller et eller andet til at give smag, lidt sukker, det hele ind i mixeren og tatataaaan! En fin power-drink. Der er faktisk masser af muligheder. Men nu synes jeg også, at den gode gamle sund kost er bedre til krop og sjæl end en kunstig power shake...

Helt enig...og aj, hvorfor ikke tage en gulerød og en portion gryn...jeg vil også hellere spise min mad end drikke dem..
ja, du skal vidt ikke måle noget nu som gravid-smiler
Knus..

Anmeld

15. juli 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Mori2007ogi2010 skriver:

Hej,
Hilsen herfra

Nej du har ret i at de siger at Alli er til personer med et bmi på over 28. Men tror nu godt man må tage dem alligevel... de er jo i håndkøb, så tror ikke apoteket kan nægte at sælge det.
Jeg har heller ikke prøvet slankepiller før, og er egentlig også modstander af det... med mindre man er meget stor. Men jeg var bare ved at blive desperat, da jeg spiste meget sundt og dyrkede meget motion uden der skete noget.

Men nu er det to uger siden jeg stoppede medicin, og har allerede tabt
3 kilo  Jeg holder stadig meget øje med hvad jeg spiser og holder mig helt fra sukker, hvidt brød, chokolade osv. Men når jeg nu kan se der sker noget med vægten så er det ikke så svært.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.