Gi op - kæmp videre ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2013

Annette A

Har ingen ord for hvor berørt jeg kan blive af jeres tragedie. Det er så frygteligt og uretfærdigt samt uforståeligt at sådan noget skal ske. Det burde virkelig ikke være muligt. 

Men hvor er det dog forståeligt at du har det sådan. For hvordan skal noget nogensinde blive overskueligt og godt igen når man har oplevet det I har? Jeg ved det ikke og har altid beundret forældres vilje til at komme videre efter at have mistet deres barn. Men alle må de jo opleve denne håbløshed og mangel på livslyst i kampen mod at komme videre. Hvordan kommer de dog videre?

Gætter på at det afhænger af den enkeltes måde at håndtere sit liv på men vejen dertil er sikkert lang og tung uanset hvad. Du har et barn mere der har brug for dig og det ved jeg godt du ved og det er bare heller ikke nok lige nu når du har det så slemt gætter jeg på.

Jeg læste på et tidspunkt en bog der hedder "Himlen findes virkelig" og uanset om man tror på det ene eller det andet så beskrev den en dreng der i en nærdødsoplevelse oplevede en masse ting som han efterfølgende kunne beskrive for sine forældre. B.la. at han havde mødt en lillesøster han ikke anede han havde og som forældrene aldrig havde fortalt ham om. Hun var blevet aborteret i 3 måned og ja forældrene havde jo ingen ide om at det var en lille pige, da det var så tidligt. Men det jeg vil sige med det er, at han beskrev at hun var glad og blev taget sig godt af der hvor hun var og at hun glædede sig til at møde sine forældre når tiden engang kom. Men hun havde jo så mødt sin bror, som først ikke vidste hvem hun var og om man tror på den slags eller ej, så kommer der helt sikkert en dag hvor du ser din lille pige igen. Og selvfølgelig vil du gerne være hos hende nu og se hende og holde hende og lære hende af kende, for hun er jo din smukke lille pige. Har set billederne af hende og hun ser så skøn ud.

Kan ikke forstå du ikke fik lov at beholde hende her på jorden hos dig og det gør så ondt helt ind i hjertet. Men dit andet barn har jo brug for dig og måske kommer der flere børn til dig på din vej. Din smukke pige venter på dig en dag når det bliver tid, det er jeg overbevist om. Lige nu har hun det helt sikkert godt der hvor hun er og ønsker helt sikkert det bedste for sin familie på jorden og hun ved jo hendes kærlige mor elsker hende over alt på jorden.

Håber af hele mit hjerte du finder en vej igennem smerten og den hjælp du har brug for til det, men at du ikke kan se nogen vej lige nu er jo kun helt naturligt. Du savner din skønne pige og det er jo den dybeste sorg du gennemgår lige nu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2013

Troldemommi

FrkRaarup skriver:

Ville allerhelst skrive ano.. Men, for ikke at skulle forklarer alt for meget bag dette, står jeg frem..

Jeg føler sorgen mere end nogensinde og skal ærligt indrømme at jeg ikke syns der er nogen grund til at blive 'hængende'..

Magter ikke at kæmpe og have ondt mere! Sorgen bliver mere og mere ond for hver dag der går.. Og alt føles uretfærdigt.. Kan ikke se meningen med noget og intet er overskueligt..!!

Jeg har SÅ ondt indeni mit lille ødelagte hjerte!

Skammer mig over at tænke på selvmord.. Men jeg kan slet ikke se mig ud af alt den her sorg og smerte!  Jeg skal starte op igen om under 1 måned, og det gør det bestemt ikke lettere.. Jeg kan ikke mere.. Og vil ikke mere..

Det eneste jeg vil er at se min datter!

Det gør mig så ondt med jeres lille Naja, jeg tænker tit på dig det er så uretfærdigt det i har oplevet   

Hold ud min ukendte ven, lad være med at gøre noget dumt, husk på alle de mennesker du elsker og som elsker dig 

Monica

Anmeld

12. maj 2013

AnthonsMor

FrkRaarup skriver:

Ville allerhelst skrive ano.. Men, for ikke at skulle forklarer alt for meget bag dette, står jeg frem..

Jeg føler sorgen mere end nogensinde og skal ærligt indrømme at jeg ikke syns der er nogen grund til at blive 'hængende'..

Magter ikke at kæmpe og have ondt mere! Sorgen bliver mere og mere ond for hver dag der går.. Og alt føles uretfærdigt.. Kan ikke se meningen med noget og intet er overskueligt..!!

Skammer mig over at tænke på selvmord.. Men jeg kan slet ikke se mig ud af alt den her sorg og smerte!  Jeg skal starte op igen om under 1 måned, og det gør det bestemt ikke lettere.. Jeg kan ikke mere.. Og vil ikke mere..

Jeg vil ikke sige at jeg forstår hvordan du har det, for det gør jeg absolut ikke! Jeg kan kun forestille mig hvor forfærdeligt jeg ville have det, hvis Anthon ikke var hos mig mere!
Men hvad jeg kan forstå er, hvorfor du synes det er svært det hele, og især når du snart skal starte din normale hverdag igen, selvom overskuddet bare slet ikke er der..

Jeg føler med dig, og beder til, at du snart kan se bare en smule lys i dit liv

Jeg sender en tanke "upstairs" til din lille engel og en million kram i din retning!

Anmeld

12. maj 2013

Kløver

Kæmpe kæmpe kram

Tror det er vigtigt du gør op om du kan overskue pb igen lige nu, eller om behovet for at bearbejde og forene dig med sorgen er det der først skal til, intet kan jo erstatte din smukke datter

Snak med lægen, mener altså at i forskellige tilfælde, bla dit tilfælde er hjælp gratis, bla snak med psykiater ( har selv gået ved en, og fik rigtig meget hjælp og har det godt i dag) det er ingen skam at have de følelser du har, men for din og din mand og søns skyld er det vigtigt, at lære at leve med tabet, selvom det må være så uendeligt svært

Håber det allerbedste for dig og din familie, varmeste tanker til dig.

Anmeld

12. maj 2013

simone_jacobsen

FrkRaarup skriver:

Jeg har læst nogle af dine indlæg og du er en STÆRK kvinde!! Du kan klare dig igennem denne urimelige sorg. Din skønne datter ville ønske, at du lever videre. Du skal se og opleve en masse endnu, og hun er der hver dag, hele tiden, ved din side og i dit hjerte..

"Man siger at over skyerne er himlen altid blå, men det kan være svært at forstå når man ikke kan se det.."

I dag er en af de tunge og triste dage - dem vil der være mange af endnu - men de lyse dage kommer og på disse dage kan du se himlens farve..

Jeg sender dig et stort og en påmindelse om, at du er STÆRK og SEJ..

Anmeld

12. maj 2013

FrkRaarup

simone_jacobsen skriver:

Jeg har læst nogle af dine indlæg og du er en STÆRK kvinde!! Du kan klare dig igennem denne urimelige sorg. Din skønne datter ville ønske, at du lever videre. Du skal se og opleve en masse endnu, og hun er der hver dag, hele tiden, ved din side og i dit hjerte..

"Man siger at over skyerne er himlen altid blå, men det kan være svært at forstå når man ikke kan se det.."

I dag er en af de tunge og triste dage - dem vil der være mange af endnu - men de lyse dage kommer og på disse dage kan du se himlens farve..

Jeg sender dig et stort og en påmindelse om, at du er STÆRK og SEJ..

Hvor er du sød

Mange mange tak

Anmeld

12. maj 2013

E.J.mor.

søde søde dig, jeg føler så meget med dig

jeg ved godt det er mega hårdt det du/i gennemgår og jeg ved godt i havde de antal dage sammen med jeres lille datter, men i har billederne og de er guld værd for jer!

det er godt i går i sorggruppe,og man kan snakke om det, om og om igen.

men jeg LOVER DIG det blir bedre, også selvom der hænger en stor sort sky lige nu, det tog mig halvandet år før jeg kunne leve med det, og den vej er altså rigtig lang, det ved jeg godt.

jeg gik til både psykolog og til samtaler hos præsten for at få det bearbejdet......vejen er lang, men du kommer ud på den anden side igen, og du blir glad igen

lov mig du holder ud.

du skal altid være velkommen til at skrive privat til mig, jeg lytter til hver en tid, for kender dine følser .....

mange knus og kram charlotte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.