Christina 1974 skriver:
Du har uden tvivl været heldig med dine hamster
Min mand og jeg har været seriøse opdrætter af både vinterhvide dværghamster og syrisk (guld) hamster samt marsvin så lige de 2 dyre familier har jeg ret så meget tjæk på ;-)
Men som udgangspunkt vil jeg altid søge på foreningens hjemmeside for lige den art man har tiltænkt sig som kæledyr.
Fx dansk hamster forening hvis den er kommet op og køre igen eller dansk marsvin klub mon ikke der findes en for kaniner.
Jamen så har jeg været heldig! Den eneste slags hamster jeg har haft som var alene var en guldhamster og de er heller ikke særlig gode til at være flere sammen. Men alle de dværghamstere etc. ( kan ikke alle navnene på racerne) de har altid været flere sammen. Vi fik da også unger. De fleste er død af alderdom og så er der to der er døde af sygdom, den ene dværghamster havde kræft og blev aflivet og den han hun gik sammen med døde 1 år efter af en mulig blodprop.
Så altid har vi haft dem sammen.
Giver dig ret i at man altid skal undersøge det grundigt når man vælger at anskaffe sig et kæledyr/ dyr så man ved hvad man har med at gøre. Men tror sagtens man kan have to kaniner sammen og om ikke andet kan man have to bure om vinteren og så kan de gå på græs sammen om sommeren.
Anmeld