1 eller 2 kaniner??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2013

Lusi

Er helt enig med frk Hamilton..

Vi har lige købt kanin af en rigtig god privat avler, og hun sagde også vi kun skulle købe én, medmindre vi ville have to bure stående.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2013

Swerg

vi nøjes med en så  

tak for alle jeres svar !

Anmeld

7. maj 2013

Fenja09

Elias2010<3 skriver:

Efter min sidste tråd bliver jeg i tvivl om vi skal ha en eller to kaniner... 

Hvad mener i? 

Begrund gerne hvorfor...

Fandt lige det her på kaninhåndbogen.dk - noget af det der står er at kaniner er meget sociale dyr og leve mange sammen, prøv at læs det

http://www.kaninhaandbogen.dk/index.php/2-kaniner-sammen

Anmeld

7. maj 2013

Swerg

Fenja09 skriver:

Fandt lige det her på kaninhåndbogen.dk - noget af det der står er at kaniner er meget sociale dyr og leve mange sammen, prøv at læs det

Ej NU bliver jeg sgu forvirret

Anmeld

7. maj 2013

MortilElias2010

Christina 1974 skriver:

Det er så slet ikke tilfældet med alle kæledyr hamster vil fx i de fleste tilfælde slå hinanden ihjel.

Kaniner nyder heller ikke hinandens selvskab som vi mennesker går og tror.

Marsvin derimod er flokdyr og mistrives uden en artsfælle.

Bortset fra hanmarsvin som gør som tidl. beskrevet omkring kaniner. De bider i hinanden i kønsdelene og er meget territorielle. De bør gå alene mens hunnerne sagtens kan gå sammen 

Anmeld

7. maj 2013

Fenja09

Elias2010<3 skriver:

Ej NU bliver jeg sgu forvirret

Ja, jeg tænkte bare at jeg lige hurtigt ville undersøge det, for vi har altid haft gnavere sammen og så måtte jeg lige se om jeg bandt dig noget på ærmet ved at skrive at jeg synes du skulle købe to.

Når du samtidigt har skrevet at de kan komme på græs forår, sommer og muligvis efterår på et rimelig stort areal, så tror jeg altså ikke det bliver noget problem, men ellers så sørg for at have et ekstra bur stående, hvis der skulle blive noget kaninerne imellem. Så kan de være hver for sig om vinteren, hvor de går i bur, men resten af tiden kan de gå sammen. De synes jeg ville være optimalt.

Men igen min viden på kaniner er ikke så stor så har måtte læse mig lidt frem til det...

Anmeld

7. maj 2013

Nessie

Umiddelbart vil jeg sige 2, når de skal være ude.

Havde det været inde kaniner, ville eg nøjes med 1.

Hvis du finder 2 kaniner der kender hinanden i forvejen, og går sammen, så må det minimere problemet.

Jeg måtte desværre aflevere min kanin hos nogle kanin elskere, da den ikke kunne fordrage min kæreste og blev trist og bare sad bag sofaen. 
Han var kanin nr. 5 i flokken, og det gik fint. Der var ikke nogle slåskampe, men noget trampen i jorden, til de havde fundet ud af hvem der bestemte.

Men kan godt forstå du bliver forvirret 

Anmeld

7. maj 2013

Christina74

Fenja09 skriver:

Jeg har haft hamstere i alle afskygninger og de har altid været min. 2 sammen - og jeg har aldrig nogensinde oplevet at der har været noget, hverken i form af bid eller at de har slået hinanden ihjel. Så jeg forstår ikke at du skriver " i de fleste tilfælde", for så må det være meget tilfældigt eller heldigt at ingen af mine ( mange) hamstere ikke har slået hinanden ihjel.

Jeg har kun haft kaniner en enkelt gang i min barndom - og vi havde 12 stk, dog i hver deres bur, men vores nabo har to kaniner sammen og der er absolut ingen problemer med dem indbyrdes.

Marsvin kender jeg intet til.

/Fenja

Du har uden tvivl været heldig med dine hamster

Min mand og jeg har været seriøse opdrætter af både vinterhvide dværghamster og syrisk (guld) hamster samt marsvin så lige de 2 dyre familier har jeg ret så  meget tjæk på ;-)

Men som udgangspunkt vil jeg altid søge på foreningens hjemmeside for lige den art man har tiltænkt sig som kæledyr.

Fx dansk hamster forening hvis den er kommet op og køre igen eller dansk marsvin klub mon ikke der findes en for kaniner.

Anmeld

7. maj 2013

Christina74

Fenja09 skriver:

Du ville være chokeret over hvor mange forfattere der laver direkte misinformerer materiale om diverse dyr. Tror mig der var engang hvor vi også bare havde almindelige kæledyr. Hvor vi købte bøger hos dyrehandleren

Da vi så blev opdrættere og underlagt reglerne som var i de forskellige foreninger, kunne vi se hvor lidt dyrehandleren havde tjæk på de dyr de sælger :-(  og hvor mange fejl der er i de mest kendte bøger om kæledyrs hold.

Anmeld

7. maj 2013

Babydrøm

Elias2010<3 skriver:

Efter min sidste tråd bliver jeg i tvivl om vi skal ha en eller to kaniner... 

Hvad mener i? 

Begrund gerne hvorfor...

Har haft kanin alene og nu har jeg et kaninpar. En han og en hun, det er det bedste, hvis man ønsker to. Mine elsker at være sammen, de kan ik undvære hinanden  Han er kastereret, pga. min hunkanin er 6 år, tør jeg ik at få hende steriliseret, selvom det ville være det mest optimale. Pga. risikoen for kræft og hormonerne. Ville ønske jeg havde vidst det, da hun var yngre. 

At jeg har et så godt kaninpar, er mere undtagelsen end reglen, jeg har været heldig at de trives så godt sammmen Hvis man vælger to,  en han og en hun er det helt sikkert bedst at få dem steriliseret! Så kan de nyde kanin livet og hinanden uden alle de ubrugelige hormoner :-D 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.