Hvor går man hen når ens barn har massive søvnproblemer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2013

LBK

Wik skriver:

Må jeg spørger hvad din datter vejer

10,2 kg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2013

Wik

LBK skriver:

10,2 kg

Okay min vejer 10,6 og er 3 til august, jeg krydser fingre for dig/jer 

Anmeld

6. maj 2013

Skouboe

Jeg har haft stor glæde har hende her:  http://www.sovecoach.dk/

Anmeld

9. maj 2013

Muffinmor

LBK skriver:

vi er kommet hos vores læge meget ofte hele hendes liv. Problemet med maden startede da hun var 4 måneder. Hun gylpede mælken op og ville ikke spise grød. JA det kan være jeg skulle bede om at blive sendt videre. Men tror du jeg venter til hun har været til ørelæge d 16. Jeg kan heller ikke få en tid hos egen læge inden da alligevel...

Har i prøvet at købe laktosefrie produkter i en periode? min søn havde meget dårlig mave og vægt problemer, og da vi skriftede til laktosefrie produkter så hjalp det. Han ville IKKE drikke mælk før vi skiftede. Det har vi gjort i ca 3 måneder og nu er vi tilbage på normal mælk. Mange børn kan have en periode hvor de er laktose intolerante, måske det kunne hjælpe. 

Så vil jeg lige tilføje til søvn problemerne, at min søn da ogå stadig kan vågne 2 gange om  natten for at få en tår vand og sutten. Det synes jeg så er meget normalt.

Anmeld

9. maj 2013

LBK

Muffinmor skriver:

Har i prøvet at købe laktosefrie produkter i en periode? min søn havde meget dårlig mave og vægt problemer, og da vi skriftede til laktosefrie produkter så hjalp det. Han ville IKKE drikke mælk før vi skiftede. Det har vi gjort i ca 3 måneder og nu er vi tilbage på normal mælk. Mange børn kan have en periode hvor de er laktose intolerante, måske det kunne hjælpe. 

Så vil jeg lige tilføje til søvn problemerne, at min søn da ogå stadig kan vågne 2 gange om  natten for at få en tår vand og sutten. Det synes jeg så er meget normalt.

nej det har vi ikke prøvet.. Men da mange har skrevet det overvejer jeg det meget kraftigt. problemet med hende er at NÅR hun vågnet går der en til to timer før hun sover igen og det gør hun så nogle gange om natten...

Anmeld

9. maj 2013

gonefishing

LBK skriver:

hun er 2,5 år.

Hun trives rigtig godt i dagplejen og er meget glad for at være der, men er plaget af at hun nogle gange er meget træt. Jeg ved ikk eom hun har marreridt, for jeg kan ikke få hende til at "tale". Hun virker til at være for lille til det. 

JEG ANER simpelthen ikke hvad der er problemet. Hun virker som om hun skal have tryghed... Men jeg er så ked af at hun ikke vil sove på eget værelse.....

Vores er 2.5 år og lider også, til tider, af mareridt og kan vågne op og skrige hysterisk... Sidst var det fordi hun havde drømt om lille peter edderkop
Jeg tror altså godt at små børn på 2.5 år kan have mareridt og være meget plaget af det.
For os har det virket at tale meget med hende om det, og prøve at bearbejde det på den måde. mennnnn det er selvfølgelig ret svært når hun kun er 2.5

Anmeld

9. maj 2013

Muffinmor

LBK skriver:

nej det har vi ikke prøvet.. Men da mange har skrevet det overvejer jeg det meget kraftigt. problemet med hende er at NÅR hun vågnet går der en til to timer før hun sover igen og det gør hun så nogle gange om natten...

Ah ok, det er ikke helt normalt nej. Men hvis hun vågner om natten pga sult så kan det jo være svært at falde i søvn igen, hvis der ikke kommer noget ned i maven. Desuden kan laktoseintolerence give rigtig ondt i maven. Man kan nu købe laktosefrit i de fleste supermarkeder, endda netto. Så det er heldigvis ikke så svært at prøve det for en periode

Den kan jo så også være gluten der laver problemerne. men måske man kan få lavet en allergi testning ?

Håber det bliver bedre for jer snart.  

Anmeld

9. maj 2013

Kløver

Tror ikke der er nogen bestemte steder man kan gå hen. Vi har først nu rimelig søvn fra vores søn, her hjalp musik fra MusiCure

Hvor gammel er barnet, hvordan er søvnen, hvad er putte ritual,

Vi har selv prøvet at ændre putteritual, natlampe, tjekket ører, kan det være tænder, barnet vågner og er sultent

Vil gerne prøve at hjælpe hvis jeg kan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.