Hvor går man hen når ens barn har massive søvnproblemer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2013

raca

ja hun er allergitestet og der er ingenting.

Hendes fordøjelse er fin.. Altså det er jo svært at svare på om hun muligvis drikker for meget. men det synes jeg ikke hun gør...Jeg er hverfald meget opmærksom på det...

vi nødder ikke, vi tvinger ikke og lokker ikke. Vi får INTET ud af det. Vi prøver at skabe interesse og mysgerrighed for maden. Roser når vi synes og hun er et af de børn der får lov at røre ved maden. Det har hjulpet os meget. Hun spiser faktisk sjældent med en gaffel. (det er hun så småt begyndt på)..

det lyder som om i gør alt det rigtige mht til manden..

intolerance kan de ikke teste for, men hvis jeg var jer ville jeg helt udelukke mælk i en periode..også se om det hjalp. (og nej jer er normalt ikke mælkeforskrækket)

men en af tegne på mælkeprodein intolerance kan være.

dårlig søvn, øget mængde af infektioner, (eks mellemøre bøvl) og dårlig længde/vægt vægst

prøv at kik på sundhed.dk under mælkealergi/intolerance

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2013

LBK

raca skriver:

det lyder som om i gør alt det rigtige mht til manden..

intolerance kan de ikke teste for, men hvis jeg var jer ville jeg helt udelukke mælk i en periode..også se om det hjalp. (og nej jer er normalt ikke mælkeforskrækket)

men en af tegne på mælkeprodein intolerance kan være.

dårlig søvn, øget mængde af infektioner, (eks mellemøre bøvl) og dårlig længde/vægt vægst

prøv at kik på sundhed.dk under mælkealergi/intolerance

jeg vil da overveje det.... tak. 

Anmeld

6. maj 2013

Tulle28

Jeg er meget enig med raca mht at forsøge at undgå mælken i en periode. Er heller ikke super fanatisk, men mælk er desværre roden til meget ondt prøv at se på disse link, hvad tegn på intolerance kan være:

http://komaelk.dk/fileadmin/user_upload/pdf/H_1.pd f

http://komaelk.dk/maelk_symptomer.html

Hvornår skal I til ønh læge med polypper? Er søvn og spiseproblemerne noget, I har talt med dem om?

Anmeld

6. maj 2013

Pikku Myy

LBK skriver:

vi er blevet ved hende nogle gange mend hun er faldet i søvn men det er ikke noget vi har gjort fast..

mht sulten var det kun dér for to nætter siden jeg oplevede det og blev bevidst om at det kunne være det, fordi jeg kunne høre hendes mave. Men jeg kan da kun tænke mig til at hun har oplevet sult andre nætter, hun spiser jo ingenting....og slet ikke aftensmad

Ud fra de indlæg du skriver i denne tråd, lyder det til at I gør en masse forskellige ting fra gang til gang når hun skal sove. Selvfølgelig i forsøget på at finde noget der virker. Hvis det er tilfældet, kan det måske være der hendes utryghed starter. Har I prøvet at vælge een måde at gøre det på og så holde fast i den længe? Nogen børn (bl.a. min ) har brug for en stor forudsigelighed omkring fx det at sove, for at kunne finde ro og tryghed.

Anmeld

6. maj 2013

Pikku Myy

LBK skriver:

Ja soveværelset er mørkelagt og det var hendes eget værelse også for en gang skyld.

Vi kan desværre ikke flytte hendes seng ind til os grundet et lille soveværelse, men hun sover på madrassen fra sin egen seng.

Jeg tror du har ret i at hun kommer på diverse "undskyldninger" for at få opmærksomhed, men nå det så er sagt, ja så tror jeg rent faktisk at hun er sulten og har ondt i maven... For vi knokler med undervægt og mad... så det er to dilemmaer der ramler sammen. Så det er jo at prøve og finde balancen mellem de to. Og det synes jeg godt nok er svært..

om aftenen plejer vi at lege på værelset efter spisetid. Men det kunne da være nu hvor det gode vejr er kommet at vi skulle gå ud og lege i stedet.. 

Det lyder til du tror det hele bunder i at hun ikke spiser. Så ville jeg fuldstændig droppe fokus på søvn. Tag hende ind til jer (som I har gjort), se om I kan få en rutine stablet på benene og ignorer det lidt.

Jeg tror det er vigtigt som forælder, ikke at kaste sig selv ind i en masse nederlag. Det er skide hårdt at skulle op om natten, men det er endnu hårdere hvis man har brugt en masse energi på at undgå det. Giver det mening?

Istedet synes jeg I skal fokusere på maden. Jeg kan se at der er kommet nogle forslag herinde. Og så skulle I måske tage en snak med lægen. Hvis jeres læge har været opmærksom på problemet længe, men ikke rigtig gør noget, synes jeg I skal bede om at blive sendt videre i systemet.

Anmeld

6. maj 2013

Nemesis

man går stadig til lægen! Måske en kugledyne/kædedyne kan hjælpe, sådan en skal man godkendes til så man kan få den fra hjælpemiddeldepotet.

ellers kan jeres læge henvise til en børnelæge/børnepsykolog eller andet..så afsted til lægen med jer.

Anmeld

6. maj 2013

LBK

Tulle28 skriver:

Jeg er meget enig med raca mht at forsøge at undgå mælken i en periode. Er heller ikke super fanatisk, men mælk er desværre roden til meget ondt prøv at se på disse link, hvad tegn på intolerance kan være:

http://komaelk.dk/fileadmin/user_upload/pdf/H_1.pd f

http://komaelk.dk/maelk_symptomer.html

Hvornår skal I til ønh læge med polypper? Er søvn og spiseproblemerne noget, I har talt med dem om?

det skal vi den 16. ja søvnproblemerne er men ikke spiseproblemerne. Jeg er først selv blevet opmærksom på at det muligvis kan hænge sammen for nyligt.. så jeg vil helt sikkert tale med dem om det...

Anmeld

6. maj 2013

LBK

Pikku Myy skriver:

Ud fra de indlæg du skriver i denne tråd, lyder det til at I gør en masse forskellige ting fra gang til gang når hun skal sove. Selvfølgelig i forsøget på at finde noget der virker. Hvis det er tilfældet, kan det måske være der hendes utryghed starter. Har I prøvet at vælge een måde at gøre det på og så holde fast i den længe? Nogen børn (bl.a. min ) har brug for en stor forudsigelighed omkring fx det at sove, for at kunne finde ro og tryghed.

vi har kørte helt faste rammer omkring putning indtil hun for en uge siden ryggede ind i vores soveværelse. hun blev flyttet derind fordi hun var rigtig urolig om natten. Så nu skal vi prøve at finde en rytme og så bliver hun inde hos os i en periode. 

I går aftes gik det nogenlunde. Hun var meget ulykkelig da hun skulle sove. Så jeg lagde mig ned ved siden af hende i vores seng og hun faldt i søvn på ti minutter. Da vi så gik i seng lagde vi hende over i egen seng (stadig i soveværelset) og hun har været vågen to gange i nat efterfølgende. Det er en af de bedre nætter længe. 

Så jeg tror vi prøver det igen.

Anmeld

6. maj 2013

LBK

Pikku Myy skriver:

Det lyder til du tror det hele bunder i at hun ikke spiser. Så ville jeg fuldstændig droppe fokus på søvn. Tag hende ind til jer (som I har gjort), se om I kan få en rutine stablet på benene og ignorer det lidt.

Jeg tror det er vigtigt som forælder, ikke at kaste sig selv ind i en masse nederlag. Det er skide hårdt at skulle op om natten, men det er endnu hårdere hvis man har brugt en masse energi på at undgå det. Giver det mening?

Istedet synes jeg I skal fokusere på maden. Jeg kan se at der er kommet nogle forslag herinde. Og så skulle I måske tage en snak med lægen. Hvis jeres læge har været opmærksom på problemet længe, men ikke rigtig gør noget, synes jeg I skal bede om at blive sendt videre i systemet.

vi er kommet hos vores læge meget ofte hele hendes liv. Problemet med maden startede da hun var 4 måneder. Hun gylpede mælken op og ville ikke spise grød. JA det kan være jeg skulle bede om at blive sendt videre. Men tror du jeg venter til hun har været til ørelæge d 16. Jeg kan heller ikke få en tid hos egen læge inden da alligevel...

Anmeld

6. maj 2013

Wik

LBK skriver:

Ja jeg har også overgivet mig mht at sove hos os. Det gør hun nu og håber hun finder ro ved det. Det er stadig nyt.... (jeg skal også lige acceptere at det er sådan det er) 

Her bliver der rimelig ofte lavet risengrød og pølser. Der er hvad hun oftest gider at spise. 

vi kæmper med det er hård kamp jeg føler jeg har tabt hver eneste dag...

Må jeg spørger hvad din datter vejer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.