Hvor går man hen når ens barn har massive søvnproblemer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.003 visninger
47 svar
16 synes godt om
5. maj 2013

LBK

og jeg taler ikke bare om ren hysteri.. ??

Når barnet er sygt går man til læge. Hvor går man hen når barnet igennem en nu lang periode ikke sover "godt" om natten...

hjælp en frustreret mor er der lige ved at give op....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2013

Drømme

LBK skriver:

Når barnet er sygt går man til læge. Hvor går man hen når barnet igennem en nu lang periode ikke sover "godt" om natten...

Hvor gammel er barnet ?

prøv evt sneglehuset.com, der kan man i hvert fald få hjælp

afhængig af hvor stort barnet er, kan jeg også klart anbefale en slyngevugge !

Anmeld

5. maj 2013

modesty

Hvor gammel er barnet, hvad er længere tid og hvordan ser nætterne ud?

EDIT: Jeg har lige tjekket din profil og læst i en anden tråd.

Ærligt talt har jeg kun hørt dårligt om såkaldte "søvn-guruer". Mit indtryk er at de kun kan komme med de råd som man selv kan finde ved at google eller snakke med veninder. MEN jeg skal naturligvis ikke kunne afvise at der findes nogle derude der er gode.

Jeg ved godt at det lyder meget drastisk, men har I overvejet at tage fat i en børnepsykolog? Hvordan trives hun i institutionen? Kan der være noget mareridt inde over?

Anmeld

5. maj 2013

Drømme

LBK skriver:

Søvn coaching

Anmeld

5. maj 2013

raca

har i fået tjækket ørne,, sådan insisteret på at få målt trykket i dem.

det lyder rigtig meget som voldsomt overtryg i øret, og dette kan kun ørelæger sige med sikkerhed.

hvordan er hendes øvrige trivsel.

Anmeld

5. maj 2013

LBK

modesty skriver:

Ærligt talt har jeg kun hørt dårligt om såkaldte "søvn-guruer". Mit indtryk er at de kun kan komme med de råd som man selv kan finde ved at google eller snakke med veninder. MEN jeg skal naturligvis ikke kunne afvise at der findes nogle derude der er gode.

Jeg ved godt at det lyder meget drastisk, men har I overvejet at tage fat i en børnepsykolog? Hvordan trives hun i institutionen? Kan der være noget mareridt inde over?

hun er 2,5 år.

Hun trives rigtig godt i dagplejen og er meget glad for at være der, men er plaget af at hun nogle gange er meget træt. Jeg ved ikk eom hun har marreridt, for jeg kan ikke få hende til at "tale". Hun virker til at være for lille til det. 

JEG ANER simpelthen ikke hvad der er problemet. Hun virker som om hun skal have tryghed... Men jeg er så ked af at hun ikke vil sove på eget værelse.....

Anmeld

5. maj 2013

LBK

raca skriver:

har i fået tjækket ørne,, sådan insisteret på at få målt trykket i dem.

det lyder rigtig meget som voldsomt overtryg i øret, og dette kan kun ørelæger sige med sikkerhed.

hvordan er hendes øvrige trivsel.

Hun er "ørebarn" og har været det længe. Hun har fået lagt dræn og alt der der, og vi går jævnlige kontroller pga det ene øre.. 

Det kan umuligt (tænker jeg) være ørene der driller HVER nat. og hun er rigtig god til at sige til når hun rent faktisk har ondt i ørene...

Anmeld

5. maj 2013

modesty

hun er 2,5 år.

Hun trives rigtig godt i dagplejen og er meget glad for at være der, men er plaget af at hun nogle gange er meget træt. Jeg ved ikk eom hun har marreridt, for jeg kan ikke få hende til at "tale". Hun virker til at være for lille til det. 

JEG ANER simpelthen ikke hvad der er problemet. Hun virker som om hun skal have tryghed... Men jeg er så ked af at hun ikke vil sove på eget værelse.....

OK, jamen det er da rigtig skønt at hun trives i dagplejen. 

Hvis det var mig (og jeg er absolut ikke ekspert på området!) ville jeg tage fat i en børnepsykolog fremfor en søvncoach. Men der er gode og dårlige, så det er altid godt med en anbefaling, hvis I kender nogen der har erfaringer.

Hvis det virker positivt på hendes søvn at sove med jer, ville jeg helt klart lade hende gøre det. Når I har så store problemer som I har, tror jeg ikke at det handler om dårlige vaner, men som du selv siger, om et stort tryghedsbehov.

Anmeld

5. maj 2013

LBK

modesty skriver:

hov du spurtge til hvordan nætterne så ud.

ja som i nat fx. Hun kommer i seng 19.30 ca. Får læst godnathistorie som vi plejer ALLE dage. Hun bliver trist og ked når vi forlader værelset, men faldt forholdsvis hurtigt til ro i går. Nogle gange kan der gå op til to timer.. 1 time er det mest normale.

Hun sover lige for tiden i vores soveværelse i en "rejseseng", da jeg simpelhen har givet på mht eget værelse efter en nat hvor hun var vågen i 5 timer. Hun er urolig, snakker i søvne, klynker lidt i søvne. I nat kl 00.30 ca vågner jeg ved at hun begynder at SKRIGE, er virkelig ked af det. Klager over at hun skal lave "BUM" (afføring) og jeg skifter hende for kan betyde at bleen sidder dårligt. Hun græder fortsat er ked og vil skiftes igen efter fem minutter. Hun siger av røre sig på maven jeg kan godt høre den siger lyde og det lyder for mig som om hun er sulten.

HUN ER TILLIGEMED PÅ GRÆNSEN TIL AT VÆRE UNDERVÆGTIG FORDI HUN IKKE SPISER, DETTE FØLGES HOS LÆGEN. '

Så jeg tror ærligtalt at hun var sulten. Efter 60 minutters "kamp", kom hun over i vores seng og faldt til ro. Sov to timer og vågnede igen og begyndte at tumle lidt rundt i sengen vi fik hende dog til at sove en time mere. Hun vågnede permanent kl 05.00.

Anmeld

5. maj 2013

modesty

hov du spurtge til hvordan nætterne så ud.

ja som i nat fx. Hun kommer i seng 19.30 ca. Får læst godnathistorie som vi plejer ALLE dage. Hun bliver trist og ked når vi forlader værelset, men faldt forholdsvis hurtigt til ro i går. Nogle gange kan der gå op til to timer.. 1 time er det mest normale.

Hun sover lige for tiden i vores soveværelse i en "rejseseng", da jeg simpelhen har givet på mht eget værelse efter en nat hvor hun var vågen i 5 timer. Hun er urolig, snakker i søvne, klynker lidt i søvne. I nat kl 00.30 ca vågner jeg ved at hun begynder at SKRIGE, er virkelig ked af det. Klager over at hun skal lave "BUM" (afføring) og jeg skifter hende for kan betyde at bleen sidder dårligt. Hun græder fortsat er ked og vil skiftes igen efter fem minutter. Hun siger av røre sig på maven jeg kan godt høre den siger lyde og det lyder for mig som om hun er sulten.

HUN ER TILLIGEMED PÅ GRÆNSEN TIL AT VÆRE UNDERVÆGTIG FORDI HUN IKKE SPISER, DETTE FØLGES HOS LÆGEN. '

Så jeg tror ærligtalt at hun var sulten. Efter 60 minutters "kamp", kom hun over i vores seng og faldt til ro. Sov to timer og vågnede igen og begyndte at tumle lidt rundt i sengen vi fik hende dog til at sove en time mere. Hun vågnede permanent kl 05.00.

Se mit svar lidt længere oppe.  

Nu tilføjer du at hun ikke spiser så meget (hviket også kan være et tegn på utryghed (er der forskel på hvordan hun spiser hjemme og i dagplejen?)) og jeg kan også se på din beskrivelse at det hjælper når hun kommer over i jeres seng = får mere tryghed.

Ja, som sagt ville jeg tage fat i en psykolog. Det handler jo ikke på nogen måde om at sygeliggøre jeres barn, men om at prøve at få en ekspert til at lokalisere problemet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.