Børn til bryllup

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. maj 2013

raca

vi har børn med.. for os er børn en del af familien her har lige ret til at deltage som alle andre..

børne her har ikke behov for særkost, og underholdning, der plejer at være et rum ved siden af hvor de leger og hygger sig og deltager e det omfang de gider i middagen..

når tingene er uformelle og ikke fine fine.. og det er vores fesster ikke da der skal være plads til ALLE..

jeg syntes det er superhyggeligt og afsplemmende og dejligt at må havde børn med

og jeg forstår ikke denne meningen om at børn er i vejen og til gene og stjæler opmærksomhed og keder sig..

børn hygger sig til fester hvis der har lært det fra små af, børn kan fint falde i søvn på gulvet i et væresle. og børn stjæler ikke opmærksomhed og larmer.. men dette er vel og mærke hvis det har lært det fra små af...

jeg hygger mig langt mere og er mindre stresset når jeg har børn med, eller er til fester med børn.

børn er altid velkommende her.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2013

Ciss

Jeg synes, at det afhænger af rigtig mange ting.

Det vigtigste er, hvad man ser for sig.

- Skal det være en højtidelig voksenfest, så skal børnene ikke med.

- Skal det være en drukfest delux til den lyse morgen, så skal børnene ikke med.

- Skal det være en uhøjtidelig havefest el lign er det bare hyggeligt og morsomt med børnene der også.

- Skal der være et særligt oplæg for børnene paralelt med voksenfesten, så skal børnene med.

Hvis man har egne børn med og derfor uanset indretter et legerum og ordner med en person, som kan holde lidt øje med dem, så er der jo ingen grund til at andres børn ikke også kan være med, synes jeg.

Hvis man har mange venner i omgangskredsen, som har problemer med at få børnene passet, så kan det jo blive lidt trist, om de ikke kommer.

Hvis de fleste gæster bor lokalt er det enklere at kommer uden børn.

De fleste bryllupsfester, jeg har været til, har inkluderet børn i større eller mindre grad. Jeg synes egentlig, det er fint, for i mine øjne er det en familiebegivenhed, men det kommer jo helt an på, hvordan man ønsker at lægge festen op.

Vi inviterede den nærmeste families børn med til vores fest (mange måtte rejse langt for at være med), men ikke andre børn pga pladshensyn. Ellers ville det ikke have gjort mig noget at have dem med.

I står helt frit til at gøre det sådan, som I ønsker. Jeg kan ikke se, at det er noget, nogen kan få ondt af, uanset hvilken løsning I vælger.

Anmeld

2. maj 2013

L&V

Lunae skriver:

Kæresten og jeg skal giftes og sad lige og snakkede gæsteliste!

Vi er i tvivl om, om der skal inviteres børn eller ej!

Hvad gjorde i? Eller hvad ville i gøre?

Vi ska til bryllup her i maj og der må børn komme med i kirke og til middagen også er festen for voksne.. Det syntes jeg er en fin måde at gøre det på.. Vi har dog valgt at Laura ska passes hele dagen

Anmeld

2. maj 2013

Fuglemor

Jeg synes altså det kommer an på hvornår på dagen brylluppet er. Er det et formiddags bryllup eller ved middags tid så ville det være fint og have børn med men er det et bryllup hvor vielsen starter sidst på eftermiddagen og der så er middag om aften så synes jeg ikke børn skal med. Vi ved alle hvordan de bliver hvis de ikke kommer i seng som de plejer. Og denne dag er det bruden og gommen der er i centrum og ikke børnene. 

Når det er sagt så synes jeg ikke man kan vælge og sige at ens egne børn må komme med men ikke andre børn i den alder det skal være lige for alle

Anmeld

2. maj 2013

Mum33

Børn var velkomne indtil kl. 17 hos os. Vi blev viet klæ. 13  De havde en fest indtil da, men så begyndere de at blive trætte og pyllerede. de blev hentet og vi kunne gå til bords med god samvittighed 

Anmeld

2. maj 2013

Kris89

Til vores bryllup skal niecer og nevøer med, men ikke venners børn...

niecer og nevøer skal være brudepige/svende, og skal selvf. med. men ellers er et bryllup en voksenfest.

Anmeld

4. maj 2013

Annemor...

Vi skal selv giftes til efteråret og vi har valgt børnene fra til om aftenen, men de er velkommen i kirken og til receptionen efterfølgende

Anmeld

4. maj 2013

EnSødMor

Lunae skriver:

Kæresten og jeg skal giftes og sad lige og snakkede gæsteliste!

Vi er i tvivl om, om der skal inviteres børn eller ej!

Hvad gjorde i? Eller hvad ville i gøre?

Tillykke med det.. 

Vi har lige været til bryllup hvor der var få børn med, vi havde også fået afvide det ikke var for børn. 

Anmeld

4. maj 2013

Kofoed.

Det kommer an op børnenes alder og relationer. Er børne under 1-1½, så synes jeg ikke, at man kan undlade at invitere dem, for de er meget afhængige af deres mor og-eller far. Men ellers ville jeg også undgå for mange børn i alderen 2-13, dog skal mine niecer og nevøer da med.

Barnedåb er med venners børn, bryllupper er uden.

Og alle børne skal have mulighed for at sove i nærheden, fx hvis det holdes på et hotel, så skal der være et værelse (evt flere) til børne, hvor en barnepige sidder hos børne efter sengetid, så må de andre forældre selv bestemme om de vil bruge det tilbud.

Anmeld

4. maj 2013

Frk.S

Vi skal giftes på fredag 

Vi har valgt det sådan at kun de aller nærmeste børn - altså mine søskendes børn er inviteret. 
Derudover skal vores egen datter (21 mdr) med. Men der kommer en barnepige med derop, som så tager hende med på et værelse omkring hendes puttetid og er der med hende natten over. På den måde kan hun være med om eftermiddagen. Men jeg mener ikke hun i den alder har meget ud af at være med ellers. Og så skal vi heller ikke tænke på at tage os af hende i løbet af aftenen. Så det er den bedste løsning for os.

Så for os er det generelt en voksenfest. Med den lille undtagelse af min søsters børn (som er mellem 5 og 10 år)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.