Jeg synes, at det afhænger af rigtig mange ting.
Det vigtigste er, hvad man ser for sig.
- Skal det være en højtidelig voksenfest, så skal børnene ikke med.
- Skal det være en drukfest delux til den lyse morgen, så skal børnene ikke med.
- Skal det være en uhøjtidelig havefest el lign er det bare hyggeligt og morsomt med børnene der også.
- Skal der være et særligt oplæg for børnene paralelt med voksenfesten, så skal børnene med.
Hvis man har egne børn med og derfor uanset indretter et legerum og ordner med en person, som kan holde lidt øje med dem, så er der jo ingen grund til at andres børn ikke også kan være med, synes jeg.
Hvis man har mange venner i omgangskredsen, som har problemer med at få børnene passet, så kan det jo blive lidt trist, om de ikke kommer.
Hvis de fleste gæster bor lokalt er det enklere at kommer uden børn.
De fleste bryllupsfester, jeg har været til, har inkluderet børn i større eller mindre grad. Jeg synes egentlig, det er fint, for i mine øjne er det en familiebegivenhed, men det kommer jo helt an på, hvordan man ønsker at lægge festen op.
Vi inviterede den nærmeste families børn med til vores fest (mange måtte rejse langt for at være med), men ikke andre børn pga pladshensyn. Ellers ville det ikke have gjort mig noget at have dem med.
I står helt frit til at gøre det sådan, som I ønsker. Jeg kan ikke se, at det er noget, nogen kan få ondt af, uanset hvilken løsning I vælger.