Børn til bryllup

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2013

AnneBJ

Til vores bryllup er børn i alle aldre velkomne i kirke og til reception.

Vi skal vies kl. 13.30. Vores egen søn vil til den tid være 2 år og 4 mdr., hans kusiner 6, 3 og 1 år. Ingen af dem skal deltage i festen, det er kun en baby på 4 mdr, som deltager i middagen, og moderen regner med at tage hjem derefter.

Den ene dag ønsker vi os en fest for voksne, hvor der ikke skal tysses på børn under taler osv, (også for børnenes skyld altså!), men vi vil samtidig gerne fejre dagen med vores eget barn og vores niecer. Derfor deler vi det op, og har indbudt eventuelle barnepiger til at deltage i reception, så der ikke bliver for meget kørsel for nogen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2013

Michelle88

Lunae skriver:

Ville du have gjort det anderledes nu?

Vi ville nok være nød til at tage vores datter med, da jeg ikke ville vide hvem der skulle passe hende.. Nu hvor dem der kan passe hende er med til festen.. Men synes stadigvæk at et bryllup er sjovere for forældrene hvis børnene ikke er med, så de kan slappe lidt af uden at skulle tænke på børnene..

Anmeld

1. maj 2013

(august)

Hej 

Vi havde kun inviteret de børn som var over 13 år.

Anmeld

2. maj 2013

Lunae

Monica P skriver:

Vi havde ikke selv fået barn endnu da vi blev gift, men vores familie og venners børn var med til vores bryllup, vi blev så også gift om formiddagen hvor de kunne være mere med, jeg ville ikke gøre noget om den dag idag, men nu er jeg heller ikke til de der bryllupper hvor det hele skal være så højtideligt, syntes nemlig tit at de højtidelige bryllupper er kedelige.

Monica

Vi ønsker os absolut heller ikke et højtideligt bryllup. Vi skal holde fest på en gammel mølle/gård og har vægt at blive viet i haven det.

Vielsen skal finde sted kl 16.30, hvorefter gæsterne får lidt tid til smalltalk imens vi får taget billeder! Efter fotograferingen skal vi have noget mad, sikkert buffet, og så ellers bare feste og hygge os! Vi håber på at det bliver meget casual og bare rigtig hyggeligt

Anmeld

2. maj 2013

Lunae

Isabella_mor skriver:

Man kan jo godt have børn med til receptionen og evt spisning. alt efter alder. og når den rigtige fest så skal gå igang, så kan børnene så passes  osv, 

Helt bestemt og det ville vi også have gjort, hvis ikke at det var fordi vi skal vies på feststedet kl 16.30 og derefter starter festen - altså ingen reception

Anmeld

2. maj 2013

K&S

Kæresten og jeg skal giftes og sad lige og snakkede gæsteliste!

Vi er i tvivl om, om der skal inviteres børn eller ej!

Hvad gjorde i? Eller hvad ville i gøre?

Vores bryllup var børnefri

Vi blev gift 14.30 og derefter blev der serveret øl/van/snacks inden middagen blev serveret 17.30 (der var ca. 1/2 times kørsel fra kirke til feststed).

Jeg synes, det er for meget forlangt, at børn skal sidde stille i så mange timer under en middag og jeg ville være ked af at få afbrudt sange, taler m.m. af legende, skrigende/kede af det børn - for det kan ikke gøres om

EDIT: der var ingen børn over 8 år i familien/vennekredsen, da vi blev gift

Jeg har derfor også fuld forståelse for at andre vælger at invitere uden børn

Vi var inviteret til bryllup 1 måneds tid efter vi havde fået Anton og der spurgte vi brudeparret, om det var okay at tage Anton med - han ville ikke være med ved bordet og vi ville have en babyalarm uden lyd ved bordet, så vi bare kunne forlade selskabet, når/hvis det var nødvendigt. Vi sagde samtidig, at det var HELT i orden, hvis de ikke ønskede børn til deres bryllup - det var deres beslutning...!

De sagde ja til at vi måtte tage Anton med og vi blev så bare placeret nær "udgangen", så vi ville forstyrre mindst muligt, når vi forlod bordet og Anton sov stort set hele dagen

Anmeld

2. maj 2013

LR85

Nej og heller ikke ens egne. Alt efter alder. 

Ville holde reception hvor alle børn var velkomne og bryllupsfest kun for voksne senere, hvor børnene ville blive passet

Anmeld

2. maj 2013

Malene84

Lunae skriver:

Vi blev gift uden børn (også uden vores egne)! Men man skal have ben i næsen for at bære den beslutning. Alle har en holdning, og er du vimmer mand vi hørte RIGTIG meget negativt for ikke at tage vores egne drenge med.

MEN....

Jeg er af den holdning, at børn og bryllup ikke høre sammen! Endvidere var det VORES dag og ikke deres. Lige siden de er blevet født, har det primært handlet om dem! Så nu var det vores tur. Vi har på ingen måde fortrudt det og vi havde den fedeste dag/aften/nat!

Anmeld

2. maj 2013

Kløver

Lunae skriver:

Vi havde ikke børn med, på nær vores søn da han var så lille

Anmeld

2. maj 2013

nielsen80

Vi er netop blevet inviteret til bryllup uden børn(pånær de helt små spædbørn). Det synes jeg er HELT I ORDEN. Brudeparret har desuden ytret, at de helst vil have deres polterabend holdes samme dag, og vi så mødes alle sammen til fest om aften. Igen helt i orden - det eneste problem der er i det, er, at man nu skal finde heldags/aften pasning to dage indenfor kort tid, og det gør desværre i vores tilfælde, at jeg ikke kan deltage. MEN bebrejder overhovedet ikke brudeparret - deres fest, deres dag, deres penge, deres valg. Det er brudeparrets ret, synes jeg. Punktum!

Og tillykke med forlovelsen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.