Børnehaveskift - Hvordan tager barnet det?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2013

bøllen

Anonym skriver:

En udflytterbørnehave er en børnehave der har opsamling i byen, og hver dag kører af sted i bus, til et sted de har i naturgrønne omgivelser. Deroppe er der så et hus, hvor børnene kan være (køkken, toilet, stuer osv). Men de vægter vist alle sammen udelivet højest. 

ok tak for svar.

Det lyder meget spændende... det har jeg ikke lige hørt om før. Det findes hvis ikke her i lille nordjylland

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2013

dorthemus

bøllen skriver:

Er lidt nysgerrig , hvad er en udflytter børnehave ?

har aldrig hørt det før

Så er du nok jyde det er primært et storby/københavner fænomen. Det er et koncept der opstod i 70erne hvor man ville give bybørn fra stenbroen mulighed for at få græs mellem tæerne i frisk luft.
Det er som TS skriver. Jeg er selv i en en udflytter/skovbørnehave og vi baserer en stor del af vores pædagogiske praksis i udelivet

Anmeld

30. april 2013

bøllen

dorthemus skriver:

Så er du nok jyde det er primært et storby/københavner fænomen. Det er et koncept der opstod i 70erne hvor man ville give bybørn fra stenbroen mulighed for at få græs mellem tæerne i frisk luft.
Det er som TS skriver. Jeg er selv i en en udflytter/skovbørnehave og vi baserer en stor del af vores pædagogiske praksis i udelivet

jo jo NORDjyde

Og det findes ikke her  haha

Det giver jo mening , Over There...

Anmeld

30. april 2013

LR85

Anonym skriver:

Jeg står over for et vigtigt valg (som giver mig kvalme og søvnløse nætter)!

Min søn startede i en børnehave d. 2/4-13, som vi mildest talt er meget utilfredse med - men min søn kan godt lide at komme der. Lørdag er der så brev i postkassen, om der er plads til min søn i drømme institutionen pr. start på mandag den 6/5  Nu er det så jeg ikke aner om jeg skal flytte ham, han er jo startet i den anden og er vel begyndt at knytte sig?!

Så mit spørgsmål lyder vel egentlig... er det egoistisk at flytte ham, fordi vi som forældre ikke er tilfredse, når man har en glad søn der godt kan lide at komme i børnehave?

Hvis I har erfaring indenfor det her, hvordan tog jeres barn så et børnehaveskifte?

Er virkelig nervøs for jeg gør noget forkert!!!! Jeg er jo inderst inde imod at flytte børn rundt 

(jeg er anonym, da to pædagoger og nogle af mødrene er herinde)

Flyt ham. 

Vi har lige gjort det, hvor han nåede a være et sted i 3 måneder. 

Det gik rigtig fint

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.