Børnehaveskift - Hvordan tager barnet det?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2013

Anonym trådstarter

dorthemus skriver:

Fordi det er dig der er moaaaaaren

Det går skam godt her...snart tre år ...men det ved du jo alt om
Mht til dit dilemma så er jeg sgu lige så slem og enhver pædagogs mareridt hihi Men altså det lyder ikke som et godt sted. jeg gætter på at det er en udflytter ig vi bruger sgu ikke tv som et pmdagogisk redskab....jøases altså!
undeligt at I kun har fået plads til den ene, det må da være en fejl?!?!

Ja det troede jeg også - så jeg ringede fluks til pladsanvisningen, men det var ikke en fejl!! De har kun én plads og den er så til Tristan (WTF)? Nu kommer det hele an på, om en af de andre børn siger nej tak til pladsen - for ellers får Villads ikke plads = dermed rykker ingen af dem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2013

dorthemus

Anonym skriver:

Åh men kan du så ikke fortælle lidt om hvad I laver i jeres udflytter. For jeg har jo kun vuggestue erfaring. Jeg ved jo inderst inde ikke om det er helt normalt med fri leg hele dagen

Det er sværest for forældrene at have et barn i udflytter netop pga af den manglende forældre/pædagog Kontakt. Men så ring det siger jeg altid til mine forældre. Jeg ringer også selv til forældre hvis jeg synes der er et behov for det. Lad være at gå og forestille jer ting, stil krav og spørg ind til tingene og tag med en dag for at være med. Det med at se tv lyder sært i mine ører og dét ville jeg helt sikkert selv reagere på. Børnene har jo mulighed for at slappe af på køreturen hjem så jeg forstår ikke hvorfor de skal se tv i børnehaven??
I min udflytter laver vi pædagogiske ting om formiddagen: går ture i skoven, maler og spiller spil, ude og inde. Vi er en skovbørnehave så vi vægter udeliv meget, men går også ind og laver ting med børnene hvis vejret driller.
Efter frokost er der fri leg uden for for der afvikler vi pauser, har sovebørn eller har møder. Vi har en høj faglighed i huset og arbejder med køreplaner i aldersopdelte grupper. Under fri leg er vi stadig til steder og har delt legepladsen (som er enorm) op i zoner så der er voksne overalt til at hjælpe i konflikter og være med i leg. Ved 14 tiden spiser de madpakker de har med hjemmefra (de får frokost i børnehaven) og så kører vi hjem 15.30 og er hjemme kl 16 hvor forældrene venter. Når det værste rushout er overstået så er der plads til en snak om dagen med de forældre der ønsker det vi skriver også dagsedler og hænger op så de kan læse lidt om dagen.

Anmeld

30. april 2013

Nemesis

Anonym skriver:

Okay fik lige en klump i halsen over dit svar!!! Det er jo lige det, de ved ikke bedre! Og min søn er nemlig også flere dage kommet hjem med indtørret snot i hele hovedet (som han kun får ved at græde meget), rifter og blå mærker.

I går sagde medhjælperen at Tristan var falder i nogle brændenælder - det kan jo ske tænkte jeg. Da vi så kom hjem og sad og hyggede på sofaen, fortæller min anden søn så at T blev skubbet ned i brændenælderne af de store drenge. Og at de store drenge ikke er søde ved T  åh jeg ved jo godt, at det tager tid at finde sin plads i hierarkiet - men hvor er de voksne henne????

Måske de har samme pædagogiske tilgang til tingene som i den min søn gik i. ! Da det blev påpeget at min søn faktisk blev set forkert, var de da lige glade..deres pædagogik var, at når man faldt ned i et hul, måtte man selv komme op!

Altså at børnene selv skulle finde ud af det hele, de var bare "observatører".

Når nu T er sensitiv og at han tydeligvis har brug for mere struktur ville jeg flytte ham! Han vil have så meget mere gavn af at føle han bliver mødt med positiv leg og ikke allerede nu lærer at man skal slås for at være sammen med andre børn.

Hvor må han egentlig inderst inde være ked af det, men han ser jo sin bror klare det og tænker nok, at sådan er det bare.

Anmeld

30. april 2013

dorthemus

Anonym skriver:

Ja det troede jeg også - så jeg ringede fluks til pladsanvisningen, men det var ikke en fejl!! De har kun én plads og den er så til Tristan (WTF)? Nu kommer det hele an på, om en af de andre børn siger nej tak til pladsen - for ellers får Villads ikke plads = dermed rykker ingen af dem

Øv da også, de er sgu mærkelige oppe på den pladsanvisning kun at sende brev ud til én. Hvad regner de med???
I den mellemliggende tid så aftal et møde med pædagog og ledelse så I kan få talt om tingene hurtigst muligt.

Og et andet tip: ring og hæld vand ud af ørene på pladsanvisningen og gerne i den ønskede institution. Forældrepression virker rigtig godt. Det har jeg set masser af eksempler på...schyyyy

Anmeld

30. april 2013

Anonym trådstarter

dorthemus skriver:

Øv da også, de er sgu mærkelige oppe på den pladsanvisning kun at sende brev ud til én. Hvad regner de med???
I den mellemliggende tid så aftal et møde med pædagog og ledelse så I kan få talt om tingene hurtigst muligt.

Og et andet tip: ring og hæld vand ud af ørene på pladsanvisningen og gerne i den ønskede institution. Forældrepression virker rigtig godt. Det har jeg set masser af eksempler på...schyyyy

HAHAHAHAHAHAH 

Anmeld

30. april 2013

dorthemus

dorthemus skriver:

Det er sværest for forældrene at have et barn i udflytter netop pga af den manglende forældre/pædagog Kontakt. Men så ring det siger jeg altid til mine forældre. Jeg ringer også selv til forældre hvis jeg synes der er et behov for det. Lad være at gå og forestille jer ting, stil krav og spørg ind til tingene og tag med en dag for at være med. Det med at se tv lyder sært i mine ører og dét ville jeg helt sikkert selv reagere på. Børnene har jo mulighed for at slappe af på køreturen hjem så jeg forstår ikke hvorfor de skal se tv i børnehaven??
I min udflytter laver vi pædagogiske ting om formiddagen: går ture i skoven, maler og spiller spil, ude og inde. Vi er en skovbørnehave så vi vægter udeliv meget, men går også ind og laver ting med børnene hvis vejret driller.
Efter frokost er der fri leg uden for for der afvikler vi pauser, har sovebørn eller har møder. Vi har en høj faglighed i huset og arbejder med køreplaner i aldersopdelte grupper. Under fri leg er vi stadig til steder og har delt legepladsen (som er enorm) op i zoner så der er voksne overalt til at hjælpe i konflikter og være med i leg. Ved 14 tiden spiser de madpakker de har med hjemmefra (de får frokost i børnehaven) og så kører vi hjem 15.30 og er hjemme kl 16 hvor forældrene venter. Når det værste rushout er overstået så er der plads til en snak om dagen med de forældre der ønsker det vi skriver også dagsedler og hænger op så de kan læse lidt om dagen.

Køreplaner = læreplaner..haha den telefon altså

Anmeld

30. april 2013

bøllen

Anonym skriver:

åh du rammer et meget ømt punkt - får helt tårer i øjnene. For jo, de går sammen - men jeg har kun fået plads til den ene i den nye børnehave (en evig fejl fra pladsanvisningen til tvillingeforældre)!

Og har sagt NEJ til den nye plads, hvis min anden søn ikke også kan flytte. De skal ikke gå i hver deres institution

Så selv om det ER det bedste for T, at blive flyttet - kan det være jeg ikke kan få flyttet ham, fordi V ikke kan få plads

Jeg sys' det er så strengt at systemet fungerer sådan - de kan jo se det er tvillinger, hvorfor kun tilbyde én plads. Så vent dog til der er to

Det var ikke min hensigt. Åh den S.... pladsanvisning. Er det ikke mulig at ringe og lægge et pres på dem ? Mange børnehaver kører jo med overbelægning i perioder. SNAK for din syge moster og din drengs trivsel. Brug hans sensitive som et begrundelse.

Her har jeg selv tvillinger, dog store på knap 12 år. Hvor den ene er særlig sensitiv, hans skolegang har båret tydelig præg af ikke at blive set , hørt og forstået. Hvilket har haft stor betydning for os som familie, ikke mindt tvilling bror.

Lillebror på 3,5 er også under skrap mistanke for at være sensitiv. Han startede i børnehave d 1/11 og det gik fint i starten. Men skal da love for det vendte, og efter 4 mdr stod jeg med en dreng som SKREG hver morgen når vi skulle afsted. Snakkede med børnehaven MANGE gange. men de var ganske uforstående.

Vi valgte at skifte d 18/3 og nu har vi en dreng der stor trives. Er glad hver morgen når han skal afsted. Jeg tror helst sikkert det skyldes at pædagogerne i den nye, rummer HAM. og SER ham og hans behov.

Hvor jeg føler med dig. Jeg ville ringe og se om jeg kunne lægge pres på pladsanvisningen

Anmeld

30. april 2013

dorthemus

Anonym skriver:

HAHAHAHAHAHAH 

Vil også gerne tilføje, at hvis T er sensitiv så skal han have mere fastlagte rutiner og struktur og så er en udflytter ikke altid egnet for di det kræver meget af et barn pga de mange skift i løbet af dagen.

Dét vill jeg helt sikkert bruge som et argument på pladsanvisningen og i den anden institution. Bombarder dem med opringninger

Held og lykke

Anmeld

30. april 2013

bøllen

dorthemus skriver:

Er lidt nysgerrig , hvad er en udflytter børnehave ?

har aldrig hørt det før

Anmeld

30. april 2013

Anonym trådstarter

bøllen skriver:

Er lidt nysgerrig , hvad er en udflytter børnehave ?

har aldrig hørt det før

En udflytterbørnehave er en børnehave der har opsamling i byen, og hver dag kører af sted i bus, til et sted de har i naturgrønne omgivelser. Deroppe er der så et hus, hvor børnene kan være (køkken, toilet, stuer osv). Men de vægter vist alle sammen udelivet højest. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.