Børnehaveskift - Hvordan tager barnet det?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

hvis jeg stod i det sted og mit barn er glad og de er opmærksom og er der for mit barn for skiftet den ble de skal og hjælper dem som de skal så ville jeg ikke flytte mit barn selv om jeg ikke kunne lig dem så måtte jeg bare bide i det sure æble det er ikke mig der skal være der men mit barn. så pyt om jeg kan lig personen eller personerne / personalet hihiihhi

Du har helt ret - det er også sådan jeg har det dybest inde. Samtidig har jeg jo et ansvar som voksen og som forældre for, at han trives ud over det han tror børnehaven går ud på. For kunne han lege dagen lang, så var det en perfekt børnehave. Jeg mangler bare nogle pædagogiske tiltag, nogle børneprojekter, noget jeg ved min søn måske kan lære noget af.

Han kommer hjem hver dag og fortæller han har leget krig med en pind og set fjernsyn 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2013

Laulund87

Han har kun gået der en måned  vi har fundet ud af at han er særlig sensitiv - og har måske bedre at flytte til en børnehave med mere struktur.

De kører hver dag kl. 8 (og er fremme en time efter), og så står den ellers bare på fri leg en hel dag (afbrudt af måltider), men det kan han åenbart ikke rumme. Han slås med de store drenge, fordi han ser de gør det og ender med at blive skubbet rundt og ked af det. Og det er mega irriterende at være farvet, fordi jeg er inde for samme felt, jesus kristus - kunne jeg nu bare være objektiv, MEN det er skide svært. Jeg har svært ved, at de næsten hver dag fra kl 14-14.45 ser tv, for at børnene ned i tempo - og så skal de da lige køre en time i bus oveni hatten  

Så ville jeg faktisk ikke tøve med at flytte ham.. Hvis han er sensitiv og det er på den måde deres hverdag kører på, er 3 år i børnehave dælme lang tid

Synes det ville være noget helt andet hvis han havde det godt og det "bare" var dig der ikke brød dig om pædagogerne

Anmeld

30. april 2013

B&J

Du har helt ret - det er også sådan jeg har det dybest inde. Samtidig har jeg jo et ansvar som voksen og som forældre for, at han trives ud over det han tror børnehaven går ud på. For kunne han lege dagen lang, så var det en perfekt børnehave. Jeg mangler bare nogle pædagogiske tiltag, nogle børneprojekter, noget jeg ved min søn måske kan lære noget af.

Han kommer hjem hver dag og fortæller han har leget krig med en pind og set fjernsyn 

har du snakket med pædagogerne om det er rigtigt????

for min søn kommer også bare hjem og fortæller han har leget med sin bedste ven også været uden for det er alt... så han fortæller slet ikke alt hvad han laver men han er jo også kun 3år...

men se tv??? det lyder mærkeligt sådan et har de slet ikke der hvor min dreng er men det med han har leget krig jamen så han han da hygget sig, men tror bestemt de laver en masse andet også...

Anmeld

30. april 2013

Moma

Lige her ved jeg lige præcis, hvordan du har det.

Vores søn fik plads 1/8-12 i en børnehave - vi virkeligt ikke ønskede han kom i. Men vi havde ikke noget valg - han skulle begynde i den. Jeg søgte om udsættelse - men kunne ikke få det.  

Så fik vi brev i februar, at han havde fået plads pr. 1/4-13 i vores drømmebørnehave. Men vores søn er faldet så godt til i sin børnehave og er bare SÅ glad for den - så det var med blødende hjerte og efter flere søvnløse nætter, at vi måtte takke nej til vores drømmebørnehave. Vi måtte vægte højest, at vores søn trives og er så glad for sin børnehave - vi kunne jo ikke bare flytte ham, fordi vi havde lyst.

Vi kender den anden børnehave, da vores datter gik der.

Nå men til din spørgsmål, så synes jeg, det lyder til, at der er et reelt behov for, at din søn skal flyttes - og så ville jeg ikke tøve med at flytte ham. Hvis du er sikker på, at der er de behov, som din søn har brug for, i den anden børnhave.

Anmeld

30. april 2013

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Så ville jeg faktisk ikke tøve med at flytte ham.. Hvis han er sensitiv og det er på den måde deres hverdag kører på, er 3 år i børnehave dælme lang tid

Synes det ville være noget helt andet hvis han havde det godt og det "bare" var dig der ikke brød dig om pædagogerne

Okay  Ja det er nemlig rigtig lang tid. Nej jeg sys' rent faktisk de virker meget søde derovre. Men fordi de arbejder hver dag fra kl. 8-16, har de en ugentlig fridag - det virker sgu også lidt forvirrende, at man ikke kan tale med børnene om hvem der så er der i dag!

Anmeld

30. april 2013

Anonym trådstarter

Moma skriver:

Lige her ved jeg lige præcis, hvordan du har det.

Vores søn fik plads 1/8-12 i en børnehave - vi virkeligt ikke ønskede han kom i. Men vi havde ikke noget valg - han skulle begynde i den. Jeg søgte om udsættelse - men kunne ikke få det.  

Så fik vi brev i februar, at han havde fået plads pr. 1/4-13 i vores drømmebørnehave. Men vores søn er faldet så godt til i sin børnehave og er bare SÅ glad for den - så det var med blødende hjerte og efter flere søvnløse nætter, at vi måtte takke nej til vores drømmebørnehave. Vi måtte vægte højest, at vores søn trives og er så glad for sin børnehave - vi kunne jo ikke bare flytte ham, fordi vi havde lyst.

Vi kender den anden børnehave, da vores datter gik der.

Nå men til din spørgsmål, så synes jeg, det lyder til, at der er et reelt behov for, at din søn skal flyttes - og så ville jeg ikke tøve med at flytte ham. Hvis du er sikker på, at der er de behov, som din søn har brug for, i den anden børnhave.

Tusind tak for svar  

Og hvor er det godt at din søn så er glad der, når han nu ikke skal flyttes  Det er jo i bund og grund det vigtigeste at de trives (det er de samme tanker der flyver rundt i bolden på mig)

Anmeld

30. april 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

har du snakket med pædagogerne om det er rigtigt????

for min søn kommer også bare hjem og fortæller han har leget med sin bedste ven også været uden for det er alt... så han fortæller slet ikke alt hvad han laver men han er jo også kun 3år...

men se tv??? det lyder mærkeligt sådan et har de slet ikke der hvor min dreng er men det med han har leget krig jamen så han han da hygget sig, men tror bestemt de laver en masse andet også...

Hver gang vi spørg hvad de har lavet - så har de leget med hinanden (og så slutter den samtale)  måske også derfor jeg ikke kan lide det... der er ikke tid og plads til særlig meget forældre-pædagog snak! Man må gerne ringe derop, men jeg kan jo ikke ringe og forstyrre dem i deres arbejde.

Da jeg var med deroppe for at køre dem ind, så vi tv 2 dage i træk i tre kvarter - så jeg må tro ham, når han siger det.

Anmeld

30. april 2013

MariaKyedDK

Jeg står over for et vigtigt valg (som giver mig kvalme og søvnløse nætter)!

Min søn startede i en børnehave d. 2/4-13, som vi mildest talt er meget utilfredse med - men min søn kan godt lide at komme der. Lørdag er der så brev i postkassen, om der er plads til min søn i drømme institutionen pr. start på mandag den 6/5  Nu er det så jeg ikke aner om jeg skal flytte ham, han er jo startet i den anden og er vel begyndt at knytte sig?!

Så mit spørgsmål lyder vel egentlig... er det egoistisk at flytte ham, fordi vi som forældre ikke er tilfredse, når man har en glad søn der godt kan lide at komme i børnehave?

Hvis I har erfaring indenfor det her, hvordan tog jeres barn så et børnehaveskifte?

Er virkelig nervøs for jeg gør noget forkert!!!! Jeg er jo inderst inde imod at flytte børn rundt 

(jeg er anonym, da to pædagoger og nogle af mødrene er herinde)

Jeg tænker lidt at det kommer an på hvad det er i som forældre er utilfredse med ? for det aller vigtigste er jo at dit barn bliver passet ordenligt på og får det barnet skal have.

Så hvis barnet trives som det skal , vil jeg ikke flytte mit barn, da det jo som du selv siger har noget at knytte sig til de voksne og børnene allerede, og hvis han har det godt kan jeg ingen grund se til at flytte ham

Anmeld

30. april 2013

B&J

Hver gang vi spørg hvad de har lavet - så har de leget med hinanden (og så slutter den samtale)  måske også derfor jeg ikke kan lide det... der er ikke tid og plads til særlig meget forældre-pædagog snak! Man må gerne ringe derop, men jeg kan jo ikke ringe og forstyrre dem i deres arbejde.

Da jeg var med deroppe for at køre dem ind, så vi tv 2 dage i træk i tre kvarter - så jeg må tro ham, når han siger det.

Okay....  hvad dælen laver de med det tv??? det syntes jeg lyder mærkeligt, har du snakket med dem omkring det???

vi har nemlig sagt at de gerne må udfordre daniel ang. med kreative ting osv fordi han elsker det og hvis vi kommer og spørger hvad de har lavet en dag jamen så får vi en helt smøre om alle mulige ting.. også de ulykker og sjove ting de har lavet

det med tvet ville jeg også bekymre mig om rigtig meget

Anmeld

30. april 2013

dorthemus

Når de ikke er ældre og kun har gået der i så kort tid så ville jeg ikke betænke mig ved at flytte dem. De skal nok falde godt til det nye sted det er meget vigtigt at man som forældre selv er glade og trygge ved at aflevere dem...men måske er det en idé at I taler med pædagogerne. Måske jeres utryghed bunder i misforståelser?
Min datter kom i børnehave den 1.3 og det er gået over al forventning. I modsætning til indkøringen i vuggestuen som var et mareridt, rent ud sagt, så er hun faldet rigtigt godt til og er glad for at være der....og er hun glad og tryg så er jeg det også

Held og lykke med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.