Børnehaveskift - Hvordan tager barnet det?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.456 visninger
43 svar
17 synes godt om
30. april 2013

Anonym trådstarter

Jeg står over for et vigtigt valg (som giver mig kvalme og søvnløse nætter)!

Min søn startede i en børnehave d. 2/4-13, som vi mildest talt er meget utilfredse med - men min søn kan godt lide at komme der. Lørdag er der så brev i postkassen, om der er plads til min søn i drømme institutionen pr. start på mandag den 6/5  Nu er det så jeg ikke aner om jeg skal flytte ham, han er jo startet i den anden og er vel begyndt at knytte sig?!

Så mit spørgsmål lyder vel egentlig... er det egoistisk at flytte ham, fordi vi som forældre ikke er tilfredse, når man har en glad søn der godt kan lide at komme i børnehave?

Hvis I har erfaring indenfor det her, hvordan tog jeres barn så et børnehaveskifte?

Er virkelig nervøs for jeg gør noget forkert!!!! Jeg er jo inderst inde imod at flytte børn rundt 

(jeg er anonym, da to pædagoger og nogle af mødrene er herinde)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2013

Laulund87

Du er ikke anonym, skynd dig at få en moderator til at gøre det for dig!

Anmeld

30. april 2013

Guldet

Jeg står over for et vigtigt valg (som giver mig kvalme og søvnløse nætter)!

Min søn startede i en børnehave d. 2/4-13, som vi mildest talt er meget utilfredse med - men min søn kan godt lide at komme der. Lørdag er der så brev i postkassen, om der er plads til min søn i drømme institutionen pr. start på mandag den 6/5  Nu er det så jeg ikke aner om jeg skal flytte ham, han er jo startet i den anden og er vel begyndt at knytte sig?!

Så mit spørgsmål lyder vel egentlig... er det egoistisk at flytte ham, fordi vi som forældre ikke er tilfredse, når man har en glad søn der godt kan lide at komme i børnehave?

Hvis I har erfaring indenfor det her, hvordan tog jeres barn så et børnehaveskifte?

Er virkelig nervøs for jeg gør noget forkert!!!! Jeg er jo inderst inde imod at flytte børn rundt 

(jeg er anonym, da to pædagoger og nogle af mødrene er herinde)

Åh ved desværre ikke hvad du skal gøre! Men vil lige fortælle dig, at du desværre ikke er anonym

Anmeld

30. april 2013

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Du er ikke anonym, skynd dig at få en moderator til at gøre det for dig!

Nej det var lidt med vilje... men havde skrevet det der. haha. Hvis jeg beslutter at han stopper, så opdager de det jo i morgen!!! Bliver han - må jeg jo tage en snak med dem igen 

Men tak 

Anmeld

30. april 2013

Anonym trådstarter

Mariehønen Evigglad <3 skriver:

Åh ved desværre ikke hvad du skal gøre! Men vil lige fortælle dig, at du desværre ikke er anonym

Taaak  Var åbenbart ikke nok at sætte hak i anonym  ej det er fint nok! 

Anmeld

30. april 2013

Laulund87

Nej det var lidt med vilje... men havde skrevet det der. haha. Hvis jeg beslutter at han stopper, så opdager de det jo i morgen!!! Bliver han - må jeg jo tage en snak med dem igen 

Men tak 

Jeg står faktisk lidt i det samme.. Vi er ikke glade for Marias børnehave, men hun er rigtig glad for at være der og vil ikke med hjem når vi henter.

Vores kontaktperson er vi glade for, men hun er taget med de store børn, der skal starte i skole, i SFO. Hun er tilbage til juli så vi giver det indtil da og så snakker vi med hende om det.

Jeg synes det er svært for jeg er ikke vild med at aflevere hende og det kan hun jo nok mærke, men hun er åbenbart glad for stedet

Anmeld

30. april 2013

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Jeg står faktisk lidt i det samme.. Vi er ikke glade for Marias børnehave, men hun er rigtig glad for at være der og vil ikke med hjem når vi henter.

Vores kontaktperson er vi glade for, men hun er taget med de store børn, der skal starte i skole, i SFO. Hun er tilbage til juli så vi giver det indtil da og så snakker vi med hende om det.

Jeg synes det er svært for jeg er ikke vild med at aflevere hende og det kan hun jo nok mærke, men hun er åbenbart glad for stedet

Jamen præcis  og hvad er så vigtigst! Shit hvor jeg dog synes det er svært! Jeg er seriøst bange for at flytte ham, og hvis det så ikke er til det bedre, hvad så?! haha. ååhhh altså.

Anmeld

30. april 2013

Laulund87

Jamen præcis  og hvad er så vigtigst! Shit hvor jeg dog synes det er svært! Jeg er seriøst bange for at flytte ham, og hvis det så ikke er til det bedre, hvad så?! haha. ååhhh altså.

Det er mega svært! Hvor længe har han gået der? Eller er det begge drenge?

Anmeld

30. april 2013

B&J

hvis jeg stod i det sted og mit barn er glad og de er opmærksom og er der for mit barn for skiftet den ble de skal og hjælper dem som de skal så ville jeg ikke flytte mit barn selv om jeg ikke kunne lig dem så måtte jeg bare bide i det sure æble det er ikke mig der skal være der men mit barn. så pyt om jeg kan lig personen eller personerne / personalet hihiihhi

Anmeld

30. april 2013

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Det er mega svært! Hvor længe har han gået der? Eller er det begge drenge?

Han har kun gået der en måned  vi har fundet ud af at han er særlig sensitiv - og har måske bedre at flytte til en børnehave med mere struktur.

De kører hver dag kl. 8 (og er fremme en time efter), og så står den ellers bare på fri leg en hel dag (afbrudt af måltider), men det kan han åenbart ikke rumme. Han slås med de store drenge, fordi han ser de gør det og ender med at blive skubbet rundt og ked af det. Og det er mega irriterende at være farvet, fordi jeg er inde for samme felt, jesus kristus - kunne jeg nu bare være objektiv, MEN det er skide svært. Jeg har svært ved, at de næsten hver dag fra kl 14-14.45 ser tv, for at børnene ned i tempo - og så skal de da lige køre en time i bus oveni hatten  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.