Børnehaveskift - Hvordan tager barnet det?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2013

bøllen

Jeg står over for et vigtigt valg (som giver mig kvalme og søvnløse nætter)!

Min søn startede i en børnehave d. 2/4-13, som vi mildest talt er meget utilfredse med - men min søn kan godt lide at komme der. Lørdag er der så brev i postkassen, om der er plads til min søn i drømme institutionen pr. start på mandag den 6/5  Nu er det så jeg ikke aner om jeg skal flytte ham, han er jo startet i den anden og er vel begyndt at knytte sig?!

Så mit spørgsmål lyder vel egentlig... er det egoistisk at flytte ham, fordi vi som forældre ikke er tilfredse, når man har en glad søn der godt kan lide at komme i børnehave?

Hvis I har erfaring indenfor det her, hvordan tog jeres barn så et børnehaveskifte?

Er virkelig nervøs for jeg gør noget forkert!!!! Jeg er jo inderst inde imod at flytte børn rundt 

(jeg er anonym, da to pædagoger og nogle af mødrene er herinde)

Vores dreng har lige skiftet børnehave, dog lidt anden situation end jeres. Vores dreng trives nemlig ikke. Og hver dag var et sandt mareridt . Idag stor trives han, og er super glad.

tror når han har gået der så kort tid, vil han nok falde hurtigt til . Men ved det ikke.

men pøj pøj med beslutningen.

det er ikke en nem beslutning, vi var længe om at træffe det valg ( alt for længe )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2013

dorthemus

Han har kun gået der en måned  vi har fundet ud af at han er særlig sensitiv - og har måske bedre at flytte til en børnehave med mere struktur.

De kører hver dag kl. 8 (og er fremme en time efter), og så står den ellers bare på fri leg en hel dag (afbrudt af måltider), men det kan han åenbart ikke rumme. Han slås med de store drenge, fordi han ser de gør det og ender med at blive skubbet rundt og ked af det. Og det er mega irriterende at være farvet, fordi jeg er inde for samme felt, jesus kristus - kunne jeg nu bare være objektiv, MEN det er skide svært. Jeg har svært ved, at de næsten hver dag fra kl 14-14.45 ser tv, for at børnene ned i tempo - og så skal de da lige køre en time i bus oveni hatten  

Undskyld men det lyder sgu da som et underligt sted

Jeg er selv pædagog i en udflytterbørnehave og ville egentlig have Runa i sådan én fordi hun har så meget krudt i røven og elsker at være ude. Så jeg havde skrevet hende op til en anden plads når hun alligevel skulle flytte i børnehave, men fordi hun er bagud sprogligt/socialt så besluttede jeg, sammen med pædagogerne og talepædagogen at lade hende blive fordi de har særlige formålspladser der og er skidedygtige, rent ud sagt.
Elsker bare den institution

Flyt dine drenge

Anmeld

30. april 2013

Nemesis

Jeg ville flytte mit barn! Men har også prøvet det og min søn trives jo- troede jeg. ville ikke med hjem og var glad for at komme afsted.

MEN et barn i den str. ved jo ikke hvordan det BURDE være og børn finder sig i virkelig meget. Det tog lige præcis en udenforstående 5 min at opdage at min søn blev misforstået, var blevet "prygleknappen", For det meste legede alene eller kun parallelt.

Alligevel ignorerede jeg igen min mavefornemmelse med min anden søn. Jeg var ikke glad for institutionen men alligevel gav jeg det hele tiden en chance.

Han blev flyttet, da vi flyttede og vi fik et helt andet barn!

Jeg har derfor lært at hvis min mavefornemmelse siger mig det er forkert så ER det forkert!

Anmeld

30. april 2013

bøllen

Han har kun gået der en måned  vi har fundet ud af at han er særlig sensitiv - og har måske bedre at flytte til en børnehave med mere struktur.

De kører hver dag kl. 8 (og er fremme en time efter), og så står den ellers bare på fri leg en hel dag (afbrudt af måltider), men det kan han åenbart ikke rumme. Han slås med de store drenge, fordi han ser de gør det og ender med at blive skubbet rundt og ked af det. Og det er mega irriterende at være farvet, fordi jeg er inde for samme felt, jesus kristus - kunne jeg nu bare være objektiv, MEN det er skide svært. Jeg har svært ved, at de næsten hver dag fra kl 14-14.45 ser tv, for at børnene ned i tempo - og så skal de da lige køre en time i bus oveni hatten  

Med det du skriver der , ville jeg nok flytte ham. Hvis den anden børnehave bedre kan rumme ham og give det han har behov for.

at stå med et særligt sensitivt barn, der oplever kaos hver dag, kan meget nemt give en trælst konsekvens på sigt. Både for ham og jer. 

er det kun den ene der skal flyttes ?? Går de ikke sammen 

Anmeld

30. april 2013

Anonym trådstarter

dorthemus skriver:

Når de ikke er ældre og kun har gået der i så kort tid så ville jeg ikke betænke mig ved at flytte dem. De skal nok falde godt til det nye sted det er meget vigtigt at man som forældre selv er glade og trygge ved at aflevere dem...men måske er det en idé at I taler med pædagogerne. Måske jeres utryghed bunder i misforståelser?
Min datter kom i børnehave den 1.3 og det er gået over al forventning. I modsætning til indkøringen i vuggestuen som var et mareridt, rent ud sagt, så er hun faldet rigtigt godt til og er glad for at være der....og er hun glad og tryg så er jeg det også

Held og lykke med det

Haaaaaaaaaaiiiiiiiii Dorte, lang tid siden... hvordan går det med Runamusen

Jo jeg er enig... det er sgu mere princippet i, at jeg ikke er pædagogisk enig i de ting de kan tilbyde (og jo... jeg indrømmer, jeg er en pænt besværlig og meget krævende mor/forældre/pædagog)! Men at have fri-leg all day, for derefter at slutte dagen med tre kvarter tv har jeg svært ved at rumme.

Faktisk har jeg kun fået plads til T, pladsanvisningen har endda skrevet 3 breve til mig - men ingen til V  Så skal vente helt til torsdag med at få afklaret om de rykker eller ej. Da vist heller ikke fair overfor drengene - vi ville jo gerne tale med dem om det og forberede lidt osv. *SUUUUK*! Hvorfor er der ikke bare nogen der tager den her ulækre beslutning for mig

Anmeld

30. april 2013

Moma

Tusind tak for svar  

Og hvor er det godt at din søn så er glad der, når han nu ikke skal flyttes  Det er jo i bund og grund det vigtigeste at de trives (det er de samme tanker der flyver rundt i bolden på mig)

Det jeg ville skrive i det andet indlæg var egentligt - at I skal se på - ved jeg også I gør - om det er sønnen/sønnerne eller jer, der har et behov for, at han skal flyttes.

Anmeld

30. april 2013

Anonym trådstarter

dorthemus skriver:

Undskyld men det lyder sgu da som et underligt sted

Jeg er selv pædagog i en udflytterbørnehave og ville egentlig have Runa i sådan én fordi hun har så meget krudt i røven og elsker at være ude. Så jeg havde skrevet hende op til en anden plads når hun alligevel skulle flytte i børnehave, men fordi hun er bagud sprogligt/socialt så besluttede jeg, sammen med pædagogerne og talepædagogen at lade hende blive fordi de har særlige formålspladser der og er skidedygtige, rent ud sagt.
Elsker bare den institution

Flyt dine drenge

Åh men kan du så ikke fortælle lidt om hvad I laver i jeres udflytter. For jeg har jo kun vuggestue erfaring. Jeg ved jo inderst inde ikke om det er helt normalt med fri leg hele dagen

Anmeld

30. april 2013

dorthemus

Haaaaaaaaaaiiiiiiiii Dorte, lang tid siden... hvordan går det med Runamusen

Jo jeg er enig... det er sgu mere princippet i, at jeg ikke er pædagogisk enig i de ting de kan tilbyde (og jo... jeg indrømmer, jeg er en pænt besværlig og meget krævende mor/forældre/pædagog)! Men at have fri-leg all day, for derefter at slutte dagen med tre kvarter tv har jeg svært ved at rumme.

Faktisk har jeg kun fået plads til T, pladsanvisningen har endda skrevet 3 breve til mig - men ingen til V  Så skal vente helt til torsdag med at få afklaret om de rykker eller ej. Da vist heller ikke fair overfor drengene - vi ville jo gerne tale med dem om det og forberede lidt osv. *SUUUUK*! Hvorfor er der ikke bare nogen der tager den her ulækre beslutning for mig

Fordi det er dig der er moaaaaaren

Det går skam godt her...snart tre år ...men det ved du jo alt om
Mht til dit dilemma så er jeg sgu lige så slem og enhver pædagogs mareridt hihi Men altså det lyder ikke som et godt sted. jeg gætter på at det er en udflytter ig vi bruger sgu ikke tv som et pmdagogisk redskab....jøases altså!
undeligt at I kun har fået plads til den ene, det må da være en fejl?!?!

Anmeld

30. april 2013

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

Jeg ville flytte mit barn! Men har også prøvet det og min søn trives jo- troede jeg. ville ikke med hjem og var glad for at komme afsted.

MEN et barn i den str. ved jo ikke hvordan det BURDE være og børn finder sig i virkelig meget. Det tog lige præcis en udenforstående 5 min at opdage at min søn blev misforstået, var blevet "prygleknappen", For det meste legede alene eller kun parallelt.

Alligevel ignorerede jeg igen min mavefornemmelse med min anden søn. Jeg var ikke glad for institutionen men alligevel gav jeg det hele tiden en chance.

Han blev flyttet, da vi flyttede og vi fik et helt andet barn!

Jeg har derfor lært at hvis min mavefornemmelse siger mig det er forkert så ER det forkert!

Okay fik lige en klump i halsen over dit svar!!! Det er jo lige det, de ved ikke bedre! Og min søn er nemlig også flere dage kommet hjem med indtørret snot i hele hovedet (som han kun får ved at græde meget), rifter og blå mærker.

I går sagde medhjælperen at Tristan var falder i nogle brændenælder - det kan jo ske tænkte jeg. Da vi så kom hjem og sad og hyggede på sofaen, fortæller min anden søn så at T blev skubbet ned i brændenælderne af de store drenge. Og at de store drenge ikke er søde ved T  åh jeg ved jo godt, at det tager tid at finde sin plads i hierarkiet - men hvor er de voksne henne????

Anmeld

30. april 2013

Anonym trådstarter

bøllen skriver:

Med det du skriver der , ville jeg nok flytte ham. Hvis den anden børnehave bedre kan rumme ham og give det han har behov for.

at stå med et særligt sensitivt barn, der oplever kaos hver dag, kan meget nemt give en trælst konsekvens på sigt. Både for ham og jer. 

er det kun den ene der skal flyttes ?? Går de ikke sammen 

åh du rammer et meget ømt punkt - får helt tårer i øjnene. For jo, de går sammen - men jeg har kun fået plads til den ene i den nye børnehave (en evig fejl fra pladsanvisningen til tvillingeforældre)!

Og har sagt NEJ til den nye plads, hvis min anden søn ikke også kan flytte. De skal ikke gå i hver deres institution

Så selv om det ER det bedste for T, at blive flyttet - kan det være jeg ikke kan få flyttet ham, fordi V ikke kan få plads

Jeg sys' det er så strengt at systemet fungerer sådan - de kan jo se det er tvillinger, hvorfor kun tilbyde én plads. Så vent dog til der er to

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.