Hvordan reagerer folk på dit barns (ikke helt alm.) navn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2013

Ciss

Kidztown skriver:

Mine piger hedder June og Gry.

Begge dele har folk haft svært ved.

June fordi ikke kunne forstå hvad hun hed

Gry fordi de synes det er et grimt  navn.

Og hvad så det er de navne vi har valgt da vi synes godt om dem.

Gry er jo bare så nydeligt....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2013

Sara.

l.b. skriver:

Ja som sagt ? Min første søn har et helt normalt navn, men denne gang har vi valgt et mere gammeldags navn. Mange synes det er flot, mens andre spørger om det er en joke. Bliver gang på gang i tvivl om hans navn, da jeg jo ikke ønsker han skal mobbes, eller føle sig anderledes. Hvordan tackler I det? 

Jeg tror at børn kan mobbes / drilles med alt. Hvis det ikke er navnet der er specielt så finder børn bare noget andet og driller med..

Mine børns navne har vi valgt fordi det lige var dem vi forelskede os i og de passer så godt til lige vores børn.

Jeg har en pige der hedder Lærke og dreng der hedder Nor

Anmeld

29. april 2013

Carina:-)

Har en datter påknap 20 der hedder Michala.

Og hold op hvor har vi hørt meget lort fra folk ,også familie der åbenbart var så uintelligente at de havde meget svært ved at stave/udtale navnet 

Dengang hed alle unger Camilla eller Nana osv -så hun var lidt usædvanlig.

Personligt har jeg svært ved at forstå hvorfor nogen har så lidt indhold i deres liv at de gider bruge energi på at undre sig over andres navnevald.

Så længe navnet er valgt med hjertet,kan jeg ikke se andres fordomme skal have noget  at sige .

Anmeld

29. april 2013

LilleMie

Kidztown skriver:

Mine piger hedder June og Gry.

Begge dele har folk haft svært ved.

June fordi ikke kunne forstå hvad hun hed

Gry fordi de synes det er et grimt  navn.

Og hvad så det er de navne vi har valgt da vi synes godt om dem.

Min datter hedder også Gry, men her har vi kun fået positive tilbagemeldinger og alle synes det er vildt sødt og meget smukt! Sjovt så forskelligt folk ser navnet!

Til TS: Da jeg så han hed Viggo, tænkte jeg også først, at det var da lidt specielt, men efter 2 sekunder blev jeg faktisk lidt forelsket i det! Så jeg havde nok været en af dem, der ville se lidt underlig ud i hovedet, når jeg hørte navnet første gang  Men det er kun fordi navnet ikke er så brugt til små børn endnu og det er bare en refleks at reagere sådan, tror jeg. Næste gang jeg hører navnet til et lille barn, vil jeg ikke studse nærmere over det, men bare synes, at det er rigtig sødt.

Så jeg tror ikke du skal lægge så meget i folks umiddelbare reaktion, og jeg tror heller ikke, at du skal være bange for, at han bliver mobbet 

Anmeld

29. april 2013

Lusi

Vores datter hedder Luna. Det har folk altid sagt er sødt eller et flot navn.

Vores søn hedder Sirius og det skulle folk lige vænne sig til. Har aldrig mødt nogle der har sagt det er grimt. Min stedfar sagde dog i starten at dét kunne man da ikke hedde, men da knægten blev født, VAR han jo bare en Sirius og han tænker ikke over det mere..
I starten oplevede jeg folk spørge en ekstra gang efter navnet, men det oplever jeg ikke mere.
Jeg er ligeglad med om folk synes jeg er egoistisk, pga vores navnevalg!!
Vi synes det er flotte navne og vores søn har fået min fars navn til mellemnavn (Peter) så han kan altid bruge det (eller et helt andet) hvis han ikke kan lide sit navn

Anmeld

29. april 2013

Mum33

LilleMie skriver:

Min datter hedder også Gry, men her har vi kun fået positive tilbagemeldinger og alle synes det er vildt sødt og meget smukt! Sjovt så forskelligt folk ser navnet!

Til TS: Da jeg så han hed Viggo, tænkte jeg også først, at det var da lidt specielt, men efter 2 sekunder blev jeg faktisk lidt forelsket i det! Så jeg havde nok været en af dem, der ville se lidt underlig ud i hovedet, når jeg hørte navnet første gang  Men det er kun fordi navnet ikke er så brugt til små børn endnu og det er bare en refleks at reagere sådan, tror jeg. Næste gang jeg hører navnet til et lille barn, vil jeg ikke studse nærmere over det, men bare synes, at det er rigtig sødt.

Så jeg tror ikke du skal lægge så meget i folks umiddelbare reaktion, og jeg tror heller ikke, at du skal være bange for, at han bliver mobbet 

Tak - sødt skrevet 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.