Hvordan reagerer folk på dit barns (ikke helt alm.) navn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2013

Kay

Elna bliver tit kaldt for Ella... nogle skal lige sige det højt for sig selv en gang eller 3, og andre reagere ved at sige det er et sødt og speicielt navn... men det er jo også et gammelt dansk navn... håber ik hun bliver mobbet med det... men på den anden side så kan man mobbe med alle navne... min mand hedder Kim, som jo er noget af det mest almindelige... men hn blev mobbet med hans navn som barn... så.. ja tror ik man kan vide sig sikker... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2013

MortilElias2010

Lunae skriver:

Min datter hedder Camille og da vi fortalte at hun skulle hedde det, synes folk at det var virkelig mærkeligt og at hun klart ville blive mobbet! Vi synes det er et sødt navn og jeg er sikker på, at det kun er voksne som ser sådan på navne - børn accepterer hvad de hedder og så er man ellers videre!

Jeg selv hedder Luna og da jeg var barn var dette også meget sjældent! Min kæreste og jeg har været sammen i 9 år og for et par år siden vågede svigerfar pelsen og spurgte hvad jeg rigtig hed! Hmm, jeg hedder rigtigt Luna

Luna  Skønt navn, som Bamses veninde! Dejligt nostalgisk 

Anmeld

28. april 2013

DitteFisk

Vores datter hedder Vigga, og selvom jeg ikke synes det er vildt specielt da jeg tit ser folk have det på deres navnelister nu om dage, så tror jeg mine forældres generation finder det mere eller mindre specielt og tænker selvfølgelig hurtigt på Vigga Bro hehe. 

Nogle skal lige vende det i munden og fortæller så at det er smukt - andre undgår vist bare at give deres mening til kende  Og fair nok, vi behøver ikke alle være vilde med de samme navne. 

Anmeld

28. april 2013

Lone Jakobsen

her hedder min ene søn Elian, og det har vi sørme hørt meget for.

for det første bliver vi altid mødt med et kæmpe når folk skal udtale det. det udtales med tryk på I, og det kan folk ikke lige gennemskue.

derefter bliver vi spurgt hvor pokker vi har fået den ide fra, og hvorfor vi dog har valgt så specielt et navn til ham.

for mig er det meget simpelt. jeg forelskede mig i navnet da jeg læste det første gang.... og det fortæller jeg dem. jeg fortæller dem at det til stadighed er det smukkeste drengenavn jeg kender..... og at jeg aldrig ville ha valgt anderledes.

mange gange bliver trykket lagt på E.... og så synes jeg ikke at navnet er specielt smukt

Anmeld

28. april 2013

Mum33

AnjaM skriver:

Vi oplevede lidt det samme med Astrid.
Der var meget delte meninger - noget synes det var det smukkeste navn, mens andre lige skulle vænne sig til det.
Vi gjorde ikke noget særligt. Efter ret kort tid havde alle vænnet sig til det - og så kunne hun jo ikke hedde andet

Vi tænkte også ind i mellem om det var noget hun ville blive mobbet med. Men så tænker jeg også at barnet og dennes kammerater jo "vokser op" med navnet - så for dem er det jo et helt almindeligt navn

Gav det mening?

Ja meget - tak :-) tror også nok folk skal vænne sig til det 

Anmeld

28. april 2013

Mum33

Krussedulle skriver:

Mine børn hedder Noah, Storm og Sylvester!

Da de fik navnene var det heller ikke de mest brugte navne, men der er ingen i vores omgangskreds/familie der har reageret negativt

Vi har snakket om navne som: Viggo, Sigge, Sigga, Cirkel, Pippi, Karla og Louis næste gang

Ha - min søn hedder faktisk Viggo 

Anmeld

28. april 2013

JustMe

Lone Jakobsen skriver:

her hedder min ene søn Elian, og det har vi sørme hørt meget for.

for det første bliver vi altid mødt med et kæmpe når folk skal udtale det. det udtales med tryk på I, og det kan folk ikke lige gennemskue.

derefter bliver vi spurgt hvor pokker vi har fået den ide fra, og hvorfor vi dog har valgt så specielt et navn til ham.

for mig er det meget simpelt. jeg forelskede mig i navnet da jeg læste det første gang.... og det fortæller jeg dem. jeg fortæller dem at det til stadighed er det smukkeste drengenavn jeg kender..... og at jeg aldrig ville ha valgt anderledes.

mange gange bliver trykket lagt på E.... og så synes jeg ikke at navnet er specielt smukt

Mener du, at trykket lægges på i, sådan at det udtales ligesom Elias, bare med "N" til sidst? (Det lægges på vokalerne)  Men er helt enig med dig i, at det er utroligt, hvad trykket på vokalerne kan gøre ved et navn

Anmeld

28. april 2013

JustMe

Her har vi kaldt vores pige et ret sjældent navn, som mange misforstår og tillægger et ekstra bogstav eller udtaler forkert. Vi har valgt det, fordi vi synes det er et ufatteligt smukt navn, og jeg tror absolut ikke, hun kommer til at blive mobbet med det. Især ikke med alle de specielle navne, der blomstrer op rundt omkring. De fleste siger ikke så meget, andre siger at det er et yndigt navn. En enkelt har sgat "Okay, ja det kan man da også hedde"  og svigerne var bestemt ikke begejstrede i starten.

Anmeld

28. april 2013

Lone Jakobsen

JustMe skriver:

Mener du, at trykket lægges på i, sådan at det udtales ligesom Elias, bare med "N" til sidst? (Det lægges på vokalerne)  Men er helt enig med dig i, at det er utroligt, hvad trykket på vokalerne kan gøre ved et navn

ja lige præcis. det er faktisk som Elias bare med N

men fordi det ser så anderledes ud, så har det givet anledning til mange spørgsmål.

især når han så hedder Zakarias til mellemnavn

E-lian ZA-kar-is er den sjoveste udtale jeg har hørt til dato. der gik lidt tid før jeg opdagede at det var min søns navn der blev (forsøgt) nævnt.

Anmeld

28. april 2013

JustMe

Lone Jakobsen skriver:

ja lige præcis. det er faktisk som Elias bare med N

men fordi det ser så anderledes ud, så har det givet anledning til mange spørgsmål.

især når han så hedder Zakarias til mellemnavn

E-lian ZA-kar-is er den sjoveste udtale jeg har hørt til dato. der gik lidt tid før jeg opdagede at det var min søns navn der blev (forsøgt) nævnt.

Hehe, ja det er ikke sådan, når man ikke får læst alle udtalelserne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.