Vi har også haft vores vanskeligheder med vores børns navne, men for os handler det om at de har deres navn for sig selv og ydermere er det navne vi har valgt med omhu og fordi vi godt kan lide dem. Så er vi mindre interesserede i andres godkendelse af dem. 
Min svigermor synes også dårligt om vores første søns navn. Hun var meget direkte og sagde hun synes det var et grimt navn, men derefter har hun accepteret det og selvom jeg godt ved hun ønsker sig mere almindelige navne, har hendes kommentar de de to næstes navne bare været. "Ja de kommer da til at have de navne for sig selv."
Man skal jo være glad for sine børns navne og hvad der er duer for nogen bryder andre sig ikke om. Jeg kunne aldrig drømme om at vælge et hitlistenavn, men det er jo op til folk selv hvad man vil kalde sit barn og ingen har ret til at sige de synes navnet er grimt ligesom man ikke kalder folk grimme. Det er jo tilladt at tænke som man vil. Man bør da ikke sige alt højt og respektere andres valg uanset hvad man selv måtte mene. 
Faktisk synes jeg selv det er lidt sjovt når folk spørger til børnenes navne og forventer noget genkendeligt at se deres reaktion, for den er jo så umiddelbar når navnet ikke er så velkendt og de skal høre det er par gange. De kan som regel ikke sjule deres følelser for navnet om det er godt eller skidt. 
Så signaler du holder meget af dit barns navn for det er jo det vigtigste og så er det også den følelse du sender videre til dit barn og det vigtigste er jo at barnet mærker det har fået sit navn med kærlige intentioner bag. 
Anmeld