Hvordan reagerer folk på dit barns (ikke helt alm.) navn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2013

StudPsyk

Vores børn hedder Rose og James. Der var flere der sagde, at Rose da ikke var et navn! Men selvfølgelig er det det, det var meget normalt i gamle dage. Vi er lidt ligeglade - det passer jo til hende, og det opdager folk hurtigt. Hvad angår James siger folk typisk ikke noget når de ved, at han er opkaldt efter min farfar.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2013

Laulund87

Jeg er ikke til vildt specielle navne og hvis jeg kender nogen hvis børn har det, holder jeg min mening for jeg selv. Ingen grund til at såre andre..

Men jeg bryder mig ikke om hvis det bliver FOR specielt, og så synes jeg at det bliver kikset hvis forældrene har tænkt at det skulle være noget ingen andre børn hedder.

Gammeldags navne der er kommet igen.. Nogle er søde som f.eks Asta og andre er slet ikke i min mening

Anmeld

28. april 2013

Rockertand

l.b. skriver:

Han hedder et helt almindeligt navn - det er bare et af de ældre navne der er ved at komme tilbage nu. 

Jeg ville gerne høre fra andre hvordan de taklede det - ikke nødvendigvis høre om andres holdning til det, eller beskyldes for at " tænke mere på mig selv end mit barn". 

Men tak for dit svar alligevel. 

Nu var mit indlæg jo altså svar på dit spørgsmål og ikke en kritik af dit navnevalg - som jeg jo ikke engang kender?!
Jeg har intet imod almindelige navne, men når vi er ude i meget mærkelige navne (som jeg også skrev første gang, læs venligst), så synes jeg, at forældre bliver en kende egoistiske.

Anmeld

28. april 2013

Maja88

Jeg mødte en dreng på halvanden  der hed verner... må da indrømme jeg lige spurgte igen.... men sys nu det var fedt

Anmeld

28. april 2013

Krussedulle

l.b. skriver:

Ja som sagt ? Min første søn har et helt normalt navn, men denne gang har vi valgt et mere gammeldags navn. Mange synes det er flot, mens andre spørger om det er en joke. Bliver gang på gang i tvivl om hans navn, da jeg jo ikke ønsker han skal mobbes, eller føle sig anderledes. Hvordan tackler I det? 

Mine børn hedder Noah, Storm og Sylvester!

Da de fik navnene var det heller ikke de mest brugte navne, men der er ingen i vores omgangskreds/familie der har reageret negativt

Vi har snakket om navne som: Viggo, Sigge, Sigga, Cirkel, Pippi, Karla og Louis næste gang

Anmeld

28. april 2013

SjeBets

jeg har to børn med nogle ikke så brugte navne, ikke ukendte navne, ej heller mærkelige navne, de er bare ikke så brugte.

Og med den bette fik jeg også at vide at flere, ej hvad skal han hedde rigtigt, og en sagde også det var synd, men han kom til at hedde det, og han kunne ikke have heddet andet.  Hvis jeg og min mand føler at det er hvad vores barn skal hedde så kan alle andre have så mange menninger om det, jeg er totalt kold, jeg tror ikke på det med " jamen h*n bliver drillet pga det navn " fordi i dagens danmark har vi så mange af andet etnisk herkomst med anderledes navne at børn tænker ikke sådan over det mere. 

Så hvis det er det navn i har valgt og i kan lide, så lad være med at tænke mere over andres mening .

Har en bekendt hvis søn hedder Gunnar, det er bestemt ikke særlig brugt, men hold op jeg synes det er fedt til ham 

Anmeld

28. april 2013

Maja88

l.b. skriver:

Ja som sagt ? Min første søn har et helt normalt navn, men denne gang har vi valgt et mere gammeldags navn. Mange synes det er flot, mens andre spørger om det er en joke. Bliver gang på gang i tvivl om hans navn, da jeg jo ikke ønsker han skal mobbes, eller føle sig anderledes. Hvordan tackler I det? 

Altså nu har jeg en aprilla herhjemme..

Da vi snakkede om det blev folk sure og det var da synd og det kunne man da ikke alde et barn.. mishandling i stor grad..

Fter hun er kommet til verden og folk har hørt det har reaktionerne mere været:a hva? Aprilla.. det er godt nok specielt eller ej hvor sødt men det har jeg aldrig hørt før..hvordan fandt i på det??

Har også hørt kommentaren jamen det er da en motorcykel... den hedder så Aprilia.. aaargh..

Men nu er hun 2 og hører næsten ikke noget mere

Anmeld

28. april 2013

Frejsmor

Min søn hedder Frej og kan huske det meste af familien liige skulle sluge den til at starte med, det var ikke et navn de var vandt til at høre..

Hehe det første min mormor sagde, da jeg fortalte hende navnet var: "Frej? Øøh som i Freja?" - øøh nej mormor Frej som i FREJ! Hun havde jo bare aldrig hørt navnet Frej til en dreng før og tænkte selvfølglig på det der ligger tættest, det noget mere brugte pigenavn..

Nu har de alle vænnet sig til det og ingen stiller spørgsmålstegn ved det for han kan jo simpelthen ikke hedde andet.. Dog bliver der tit spurgt en gang ekstra når vi møder nye mennesker og enten bliver der sagt: "sikke et flot navn" eller "det har jeg aldrig hørt før", men sådan er det jo bare..

Anmeld

28. april 2013

AnthonsMor

Hos os skal vores søn døbes Anthon sidst i maj, det er jo også et gammelt navn som ikke er voldsomt brugt på små børn i dag.. Reaktionerne fra venner og familie var blandet, både negative og positive.. Nogle snakkede også om, om det var en joke.. Der bliver man selvfølgelig stødt, men folk har hurtigt vænnet sig til det

Anmeld

28. april 2013

Misscbn

l.b. skriver:

Min søn hedder Marcello, men hans farmor er også fra chile dog er han helt blond med blå øjne på trods af hans fars mørke gener

så tror da ofte at folk tænker deres når jeg fortæller hans navn: Marcello Emilio men sådan er det jo..

er ikke selv vild med gamle danske navne kan godt li at de er lidt specielle  og ikke nogle der er vildsomt brugt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.