Jeg har valgt at amme mine børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2013

isabellasmor

Krussedulle skriver:

Det har jeg heller ikke påstået!

Ts bad om oplevelser med amning, that's it!

Som skrevet "du (ts) får det til at lyde som om at flaskemødre ikke må svare"
Fordi én skrev at hun havde haft en skidt oplevelse...

Nu kan jeg se ts har forklaret dig hvad hun mente i start indlægget, så behøver vi 2 ikke mundhugges mere. 

God dag ! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2013

raca

nielsen80 skriver:

Jeg tror forskellen ligger i, at man mange gange har flaskemødre forsøgt at amme, men oplevet en fiasko - og de har derfor brug for at snakke om den oplevelse for at beabejde den. En tråd som spørger om andres ammeoplevelse, giver nok en god anledning til dette - da deres ammeoplevelse har været negative.

Amme eller flaske er et betændt område, som oftest ender i en slags skyttegravs debat. Det er enormt ærgeligt synes jeg, da jeg synes du har meget ret. Mange dårlige ammeoplevelser kunne undgås med viden og vejledning.

Til TS - jeg fuldammede til 5 mdr, hvor jeg introducerede fast føde og flaske langsom. Amning var desværre en kamp, som jeg valgte at opgive efter 5mdr(synes ligesom jeg der kunne sige, at havde givet det et reelt forsøg)
Mine brystvorter er indadvendte, og det skabte store problemer med at ligge min datter til i starten - selv da amningen kørte, var det en kamp hver gang. Jeg kunne ikke amme andre steder end i et mørkt stille rum, hun vred sig, nev og rev mig konstant - meget lidt hyggeligt. Hun tog meget på, og derfor konkluderet SP, at det bare var sådan hun var, men det begrænset mig til hjemmet, da hun oftest skulle have mad hver 2 time. Efter 5 mdr valgte jeg at sige, at jeg godt kunne forsætte med at amme, men prisen for dette var ikke det værd.
Er jeg heldig at blive gravid igen, så vil jeg helt sikkert amme igen, og håber at billedet af den dejlige baby som fredfuldt sutter vil blive en realitet

jeg vil heldre end gerne snakke med folk om deres amme oplevelse.

men ikkepå et dømmende grundlag, hvor de udlækker mit valg mht til amning som forkert.

hvis de har brug for at snakke, syntes jeg det er seriøst klodset, og upassende, at kommentere på at jeg ammer som noget negativt forkert, ulækket, upassende, noget der bør ophøre.

Anmeld

26. april 2013

baby012

raca skriver:

men ikkepå et dømmende grundlag, hvor de udlækker mit valg mht til amning som forkert.

hvis de har brug for at snakke, syntes jeg det er seriøst klodset, og upassende, at kommentere på at jeg ammer som noget negativt forkert, ulækket, upassende, noget der bør ophøre.

Derfor - overskriften 

Anmeld

26. april 2013

nielsen80

raca skriver:

Og der er jeg enig - det er på ingen måde ulækkert at amme, og forstår slet ikke hvorfor folk kan blive stødt af nogle der ammer offentligt. I det hele taget synes jeg ærlig talt der er mange vigtigere ting at gå op i end hvordan og hvor længe folk giver deres børn ernæringsrig føde.....(som både MM og MME jo er).
Jeg brød mig personligt ikke om at amme offentligt(nok fordi det var umuligt at gøre diskret med min datter), men det betyder bestemt ikke, jeg synes det er ulækkert eller frastødende andre gør det!

Min kommentar var mere til, hvorfor nogle skrev negative beretninger i denne her tråd. Synes heller ikke jeg har set nogen kalde det ulækkert - en enkelt sagde det var unaturligt for hende, men tror altså hun snakket om sig selv ikke sådan amning generelt.

Anmeld

26. april 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

jeg ammede fuldt til han var 4½ måned.. der begyndte vi med alt muligt fordi SP gjorde os bekymrede fordi hun ikke mente han tog nok på og var overbevist om at det var fordi han ikke fik nok fra min mælk...

det har så resulteret i problemer med hans mave så han får movicol for at kunne have en nogenlunde rytme i afføring og konsistens...

Ville ønske jeg havde lyttet til min indre stemme der fortalte mig at vi bare skulle have fortsat amning og så glemme SP...

ved at hvis vi får en mere så kan SP hoppe og danse jeg gør ikke det samme igen mod endnu et lille skrøbeligt barn der ikke selv kan sige fra når dem han stoler allermest på siger det er godt for dig det her mens han bare kan mærke det gør ondt i maven og tarmene og han bliver dårlig af det han får ned... Har så dårlig samvittighed over at have lyttet til hende... vores stakkels søn...

Anmeld

26. april 2013

Guldimaven

Tror bestemt heller ikke denne tråd var lavet som en, flaske-mødre-er-dårlige-mødre tråd! Syntes altid at når der bliver snakket amning tager flaske mødre det rigtig personligt, hvilket der ikke er nogen grund til! bare fordi man ammer betyder det ikke man syntes flaske mødre er dårlige mødre! 

Anmeld

26. april 2013

Pikku Myy

baby012 skriver:

Mener at ordet unaturligt og amning, ikke er korrekt

ville bare høre hvorfor hun ikke mente at det var en naturlig ting, at amme..

At det ikke faldt hende naturligt at amme, betyder jo ikke at hun mener amning er en unaturlig ting. Det er 2 vidt forskellige ting. Jeg spurgte dig om du forstår at der er forskel, men du svarer ikke rigtig, så jeg kan ikke rigtig komme videre ...

Anmeld

26. april 2013

baby012

Guldimaven skriver:

Tror bestemt heller ikke denne tråd var lavet som en, flaske-mødre-er-dårlige-mødre tråd! Syntes altid at når der bliver snakket amning tager flaske mødre det rigtig personligt, hvilket der ikke er nogen grund til! bare fordi man ammer betyder det ikke man syntes flaske mødre er dårlige mødre! 

Var også nervøs for at oprette en debat om dette

kan heller ikke diskutere det med venner for de har alle en overbevisning om at flasken er bedre, og at det nærmest er synd for mine børn at de bliver ammet

Anmeld

26. april 2013

Lullaby

Jeg elsker at amme. Har ammet de 2 store til de var næsten 2 år og er i fuld sving med at amme den 3. Jeg elsker det. Også selvom jeg de første par dage har haft blødende babsedutter. 

Anmeld

27. april 2013

gonefishing

Alle med dumme og negative kommentar, skal ignoreres. OM det er mod dem der ammer eller giver flaske.

Der er ingen tvivl om at amning er noget naturligt! og på ingen måde ulækkert, og hvis folk mener det skal de bare lade være med at skrive.

Men der er også mange på "flasken" som ville ønske de kunne amme, og ser op til dem der kan. Men som bliver svinet til, fordi nogen tror at man gør det fordi man er en egoistisk mor.

Sandheden er at der er dumme folk overalt. Så skal vi ikke bare koncentrere os om at vi alle er mødre og vi prøver at gøre det der er det bedste for vores børn? Og er det så ikke ligegyldigt om vi ammer eller giver flaske, så længe vores børn har det godt.

Jeg er selv en der har været på "flasken", og jeg elsker at høre om folk der ammer og har fået det til at fungere. Men jeg ville personligt også ønske at der kunne være en debat hvor dem der ammer kan "hjælpe" og forklarer om det, i stedet for at danne en lille klub for dem selv.

For vi er altså mange på "flasken" som gik helt ned, fordi vi fra starten af graviditeten havde sagt til os selv: "selvfølgelig skal jeg amme! det er bedst for mit barn", men af en eller anden grund gik det galt.

Så jeg vil gerne en gang for alle vide, er dette et sted hvor man skal se ned på dem der ikke kunne amme? (for så opretter jeg sku selv en debat), eller kan man som "flaske mor" bruge denne debat til at lære noget fra dem der ammer?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.