Jeg har valgt at amme mine børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2013

Nadia&Daniel

baby012 skriver:

Regnede også med at det var flaske  

men eftersom at din datter tog valget for dig, var det jo det rigtige for hende, og ikke dig der nægtede hende brystet.. 

Det er der jeg mener forskellen er, synes det er sejt man kæmper og kæmper, så har man forsøgt  

men man er også vildt sej hvis man indser at det ikke går at amme det barn man har og gerne vil amme, og så giver barnet den flaske som barnet har valgt.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2013

Krussedulle

baby012 skriver:

Er også interesseret i at høre fra folk dom ikke fuld ammede, men ikke fra dem som ikkevil/ville amme deres barn.. 

De fleste i denne debat har ikke fuld ammet i seks måneder, men det de alle har tilfældes ift. Hvem? Er at de gerne ville amme og gerne vil med næste barn.. 

Så hendes oplevelse med amning er totalt uinteressant for dit spørgsnål : hvordan oplevede du amning? ??
Fordi hun nævnte at hun ikke ville amme nr 3?

Anmeld

26. april 2013

baby012

Krussedulle skriver:

Bum!

Okay, hun skrev jo også til dig, (på side 3) at hun kæmpede i 8 uger!
Men stadig havde en dårlig oplevelse...

Hun skrev også at det ikke var med sin gode vilje, og at de næste to børn kom på flaske fra fødslen  

men lad os lukke den her  

ville bare høre om der var andre end mig som faktisk nød at amme deres børn, det var der så heldigvis  

Anmeld

26. april 2013

Krussedulle

baby012 skriver:

Hun skrev også at det ikke var med sin gode vilje, og at de næste to børn kom på flaske fra fødslen  

men lad os lukke den her  

ville bare høre om der var andre end mig som faktisk nød at amme deres børn, det var der så heldigvis  

Mmm..

Go dag

Anmeld

26. april 2013

Hullabullabulla

Ville da ønske at jeg kunne "deltage" i debatten med en positiv oplevelse!

Jeg måtte ty til flasken - og ja jeg ville gerne amme og forsøgte i hele min indlæggelsestid, men med et for tidlig født barn, og stress i kroppen der havde nedbrudt mælkeproduktionen - ja så er det svært

Husk at selvom mange ikke fuldammer, er valget om IKKE at gøre det vel fordi de mener det er bedst for barnet, og at kampen ved at forsætte ikke er værd at tage ?

Synes da bare vi skal hylde os selv som mødre - vi gør sku et kæmpe arbejde - uanset om det er bryst i 1 dag, 1 år, 3 år eller aldrig!

Anmeld

26. april 2013

raca

om man ammer eller giver flaske spillerjo ikke den store rolle.

men,hvorfor er det at dem der har valgt flasken til i stedet for bryt, føler behov for at skive i en tråd der Hedder jeg har valgt at amme mine børn.

hvis tråden hed jeg har valgt at give flaske.. kunne man jo snakke om fordelene og glæden ved det.

men hvis der  så kom en ind og skrev, jeg kan intet godt sige om at give flaske. da mine børn kun ville ammes... ville i så ikke undre jer?

skriv da endeligt om hvorfor i forsøgte at amme her, og hvorfor det var svært og hvordan det kunne havde været lykkes.

amning kan lykkes hvis der ikke er noget fysologisk galt med moren. og det er der kun i meget få tilfælde.  med hjelp og vejledning ville langt de fleste kunne amme. men så længe der er et præs på moren mht vægtkurver og flasker ernæring, da barnet endeligt ikkke må blive knyttet for tæt til mor og far også skal være med, og mor skal kunne gå i byen.. også butikkers og offenlighedes hetz mod både offenlig amning og langtidsamning. ja så kommer der ikke en ammekultur hvor det er en slevfølge det lykkeds.

Anmeld

26. april 2013

Hullabullabulla

raca skriver:

men,hvorfor er det at dem der har valgt flasken til i stedet for bryt, føler behov for at skive i en tråd der Hedder jeg har valgt at amme mine børn.

hvis tråden hed jeg har valgt at give flaske.. kunne man jo snakke om fordelene og glæden ved det.

men hvis der  så kom en ind og skrev, jeg kan intet godt sige om at give flaske. da mine børn kun ville ammes... ville i så ikke undre jer?

skriv da endeligt om hvorfor i forsøgte at amme her, og hvorfor det var svært og hvordan det kunne havde været lykkes.

amning kan lykkes hvis der ikke er noget fysologisk galt med moren. og det er der kun i meget få tilfælde.  med hjelp og vejledning ville langt de fleste kunne amme. men så længe der er et præs på moren mht vægtkurver og flasker ernæring, da barnet endeligt ikkke må blive knyttet for tæt til mor og far også skal være med, og mor skal kunne gå i byen.. også butikkers og offenlighedes hetz mod både offenlig amning og langtidsamning. ja så kommer der ikke en ammekultur hvor det er en slevfølge det lykkeds.

Nu skriver jeg jo ikke om "glæden" ved flasken - jeg synes ikke der er nogen glæde ved den, jeg ville hellere amme!!

Men du siger noget rigtigt - alle kan amme - hvis man får den rette hjælp.. Det gjorde jeg ikke - ergo jeg havde intet mælk (og det var virkelig intet selvom jeg pumpede )

Næste barn vil jeg helt sikkert amme..

Jeg er slet ikke interesseret i at skabe debat mellem ammemødre og flaskemødre, da jeg i realiteten ikke synes der er forskel !

Vi er alle mødre som vælger det bedste for vores børn..

Og jeg følger med i debatten fordi jeg gerne vil se folks positive oplevelser med amning (dem jeg aldrig selv oplevede)

Anmeld

26. april 2013

Krussedulle

raca skriver:

Det kan man jo ikke sammenligne..

Hvis jeg nu skrev at jeg forsøgte at amme i 3 uger men måtte opgive og i stedet give flaske.. Så er min kommentar uinteressant/uvelkommen fordi jeg nævner "flaske"..?!

Ts spørger efter oplevelser med amning, ikke kun fuldamning!

Anmeld

26. april 2013

raca

Britt88 skriver:

Nu skriver jeg jo ikke om "glæden" ved flasken - jeg synes ikke der er nogen glæde ved den, jeg ville hellere amme!!

Men du siger noget rigtigt - alle kan amme - hvis man får den rette hjælp.. Det gjorde jeg ikke - ergo jeg havde intet mælk (og det var virkelig intet selvom jeg pumpede )

Næste barn vil jeg helt sikkert amme..

Jeg er slet ikke interesseret i at skabe debat mellem ammemødre og flaskemødre, da jeg i realiteten ikke synes der er forskel !

Vi er alle mødre som vælger det bedste for vores børn..

Og jeg følger med i debatten fordi jeg gerne vil se folks positive oplevelser med amning (dem jeg aldrig selv oplevede)

vi er eninge, syntes nemlig også ofte at det bliver udlagt som enten det ene eller andet.

og min oplevelse er at mange flaske mødre enten får lyst til at angribe dem der ammer eller forklare hvor unaturligt og ulækker det er, eller får behov for at forklare og forsvare sig når de ser en amme.. og jeg forstår det ikke

jeg diskotede sjælet at jeg ammede. forde det gjode jeg.. og det var min private sag. jeg dømte ikke dem der gav flaske, men når de kom og fortalte hvor kede af det de var over det ikke var lykkeds kunne jeg godt tænke mig de havde fået bedre vejledning..

jeg har hørt eksepler på at de fra sygehuset anbefalede til tiden født barn at blive givet flaske først også ammet bag efter for, da der ikke var nok mælk.. det var vel og mærke inden for den første uge.. det jo vildledning og amningen kom aldrig op at køre ej heller med pumpe..

så jeg forstår ikke altid at mødre der har væagt at give flaske følser behov for at forsvare sig og nedgøre amning.

Anmeld

26. april 2013

nielsen80

raca skriver:

Jeg tror forskellen ligger i, at man mange gange har flaskemødre forsøgt at amme, men oplevet en fiasko - og de har derfor brug for at snakke om den oplevelse for at beabejde den. En tråd som spørger om andres ammeoplevelse, giver nok en god anledning til dette - da deres ammeoplevelse har været negative.

Amme eller flaske er et betændt område, som oftest ender i en slags skyttegravs debat. Det er enormt ærgeligt synes jeg, da jeg synes du har meget ret. Mange dårlige ammeoplevelser kunne undgås med viden og vejledning.

Til TS - jeg fuldammede til 5 mdr, hvor jeg introducerede fast føde og flaske langsom. Amning var desværre en kamp, som jeg valgte at opgive efter 5mdr(synes ligesom jeg der kunne sige, at havde givet det et reelt forsøg)
Mine brystvorter er indadvendte, og det skabte store problemer med at ligge min datter til i starten - selv da amningen kørte, var det en kamp hver gang. Jeg kunne ikke amme andre steder end i et mørkt stille rum, hun vred sig, nev og rev mig konstant - meget lidt hyggeligt. Hun tog meget på, og derfor konkluderet SP, at det bare var sådan hun var, men det begrænset mig til hjemmet, da hun oftest skulle have mad hver 2 time. Efter 5 mdr valgte jeg at sige, at jeg godt kunne forsætte med at amme, men prisen for dette var ikke det værd.
Er jeg heldig at blive gravid igen, så vil jeg helt sikkert amme igen, og håber at billedet af den dejlige baby som fredfuldt sutter vil blive en realitet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.