raca skriver:
om man ammer eller giver flaske spillerjo ikke den store rolle.
men,hvorfor er det at dem der har valgt flasken til i stedet for bryt, føler behov for at skive i en tråd der Hedder jeg har valgt at amme mine børn.
hvis tråden hed jeg har valgt at give flaske.. kunne man jo snakke om fordelene og glæden ved det.
men hvis der så kom en ind og skrev, jeg kan intet godt sige om at give flaske. da mine børn kun ville ammes... ville i så ikke undre jer?
skriv da endeligt om hvorfor i forsøgte at amme her, og hvorfor det var svært og hvordan det kunne havde været lykkes.
amning kan lykkes hvis der ikke er noget fysologisk galt med moren. og det er der kun i meget få tilfælde. med hjelp og vejledning ville langt de fleste kunne amme. men så længe der er et præs på moren mht vægtkurver og flasker ernæring, da barnet endeligt ikkke må blive knyttet for tæt til mor og far også skal være med, og mor skal kunne gå i byen.. også butikkers og offenlighedes hetz mod både offenlig amning og langtidsamning. ja så kommer der ikke en ammekultur hvor det er en slevfølge det lykkeds.
Jeg tror forskellen ligger i, at man mange gange har flaskemødre forsøgt at amme, men oplevet en fiasko - og de har derfor brug for at snakke om den oplevelse for at beabejde den. En tråd som spørger om andres ammeoplevelse, giver nok en god anledning til dette - da deres ammeoplevelse har været negative.
Amme eller flaske er et betændt område, som oftest ender i en slags skyttegravs debat. Det er enormt ærgeligt synes jeg, da jeg synes du har meget ret. Mange dårlige ammeoplevelser kunne undgås med viden og vejledning.
Til TS - jeg fuldammede til 5 mdr, hvor jeg introducerede fast føde og flaske langsom. Amning var desværre en kamp, som jeg valgte at opgive efter 5mdr(synes ligesom jeg der kunne sige, at havde givet det et reelt forsøg

)
Mine brystvorter er indadvendte, og det skabte store problemer med at ligge min datter til i starten - selv da amningen kørte, var det en kamp hver gang. Jeg kunne ikke amme andre steder end i et mørkt stille rum, hun vred sig, nev og rev mig konstant - meget lidt hyggeligt. Hun tog meget på, og derfor konkluderet SP, at det bare var sådan hun var, men det begrænset mig til hjemmet, da hun oftest skulle have mad hver 2 time. Efter 5 mdr valgte jeg at sige, at jeg godt kunne forsætte med at amme, men prisen for dette var ikke det værd.
Er jeg heldig at blive gravid igen, så vil jeg helt sikkert amme igen, og håber at billedet af den dejlige baby som fredfuldt sutter vil blive en realitet