Puuuha.. Jeg havde faktisk fundet fred med hele det her overtidsnoget efter sidste JM-besøg, hvor hun konstaterede han var hoppet op af bækkenet. I går var jeg i helt fint humør og havde affundet mig med, at jeg skal sættes i gang - jeg ved godt, at jeg kan nå at føde endnu, men jeg tror bestemt ikke det sker. Og det var helt rart at være ok med det!
Men så i dag.. Så er jeg bare ramt ned i et dyyyybt hul

Jeg ved godt hvorfor. Jeg fødte Rose kl. 10.31 da jeg var 41+1. Så da vi passede 10.31 i dag, altså for en time siden, kunne jeg officielt sige, at nu har den her graviditet varet længere end første gang. Det havde jeg virkelig ikke regnet med! Jeg havde forventet at gå over tid ja, men jeg troede jeg ville føde mellem 40+3 og 41+0, men nej.. Begge mine jordemødre har hele vejen sagt, at de bestemt ikke troede, at jeg ville gå lige så længe over denne gang. Og i uge 33 til check for livmoderhals fik jeg beskeden, at der altså var en forøget risiko for ikke at gå tiden ud.
Og nu sidder jeg her 41+1.. Og er stadig gravid! Og træt.. Og smerteplaget i mit bækken.. Og sur.. Og ked! Og ironisk nok var jeg en af de første i min terminsgruppe med termin 3. april, men nu er der efterhånden født et helt væld af babyer, og jeg sidder her og kigger på en meget stor og tung mave, som smadrer min ryg totalt.
Jeg ved godt, at der er mennesker der ville ønske de stod i mit sted - men jeg kan ikke basere mine følelser på deres situation. Der vil altid - uanset hvilken situation man står i - være nogen, der har det værre.. Det ændrer jo ikke ens følelser..
Nå, jeg ville bare ud med det. Jeg ved ikke hvad jeg er mest ked af - at min graviditet nr 2 har varet længere end nr. 1, eller at jeg ender med at skulle sættes kunstigt i gang.. Øv hvor er det træls! Jeg har haft 4-5 snydeveer siden jeg gik i seng kl. 21 i aftes, men det er bare aldrig noget der bliver til noget.
/Ynk slut
Anmeld