41+1 - skoddag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2013

tarkoflen

Som min søde kæreste sagde til mig, da jeg sad og tudede i går, over at det skide blodtryk er for højt, og jeg synes det var lidt tåbeligt, fordi der jo er mange, der har det endnu værre end mig, så kan man ikke sammenligne sig med den laveste fællesnævner, for der er jo altid nogle der har det værre end en selv!

Så hav du bare ondt af dig selv, det er helt ok! Jeg kan godt forstå, at du synes det er uretfærdigt, at der bliver ved med at komme babyer, der overhaler dig indenom!

Kan du ikke få tid ved massøren, så du kan komme til at ligge på maven og blive nusset om? Det er altså virkelig et godt koncept med den der dims, som maven passer ned i

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2013

Babydrøm

Janne T. skriver:

Puuuha.. Jeg havde faktisk fundet fred med hele det her overtidsnoget efter sidste JM-besøg, hvor hun konstaterede han var hoppet op af bækkenet. I går var jeg i helt fint humør og havde affundet mig med, at jeg skal sættes i gang - jeg ved godt, at jeg kan nå at føde endnu, men jeg tror bestemt ikke det sker. Og det var helt rart at være ok med det!

Men så i dag.. Så er jeg bare ramt ned i et dyyyybt hul Jeg ved godt hvorfor. Jeg fødte Rose kl. 10.31 da jeg var 41+1. Så da vi passede 10.31 i dag, altså for en time siden, kunne jeg officielt sige, at nu har den her graviditet varet længere end første gang. Det havde jeg virkelig ikke regnet med! Jeg havde forventet at gå over tid ja, men jeg troede jeg ville føde mellem 40+3 og 41+0, men nej.. Begge mine jordemødre har hele vejen sagt, at de bestemt ikke troede, at jeg ville gå lige så længe over denne gang. Og i uge 33 til check for livmoderhals fik jeg beskeden, at der altså var en forøget risiko for ikke at gå tiden ud.

Og nu sidder jeg her 41+1.. Og er stadig gravid! Og træt.. Og smerteplaget i mit bækken.. Og sur.. Og ked! Og ironisk nok var jeg en af de første i min terminsgruppe med termin 3. april, men nu er der efterhånden født et helt væld af babyer, og jeg sidder her og kigger på en meget stor og tung mave, som smadrer min ryg totalt.

Jeg ved godt, at der er mennesker der ville ønske de stod i mit sted - men jeg kan ikke basere mine følelser på deres situation. Der vil altid - uanset hvilken situation man står i - være nogen, der har det værre.. Det ændrer jo ikke ens følelser..

Nå, jeg ville bare ud med det. Jeg ved ikke hvad jeg er mest ked af - at min graviditet nr 2 har varet længere end nr. 1, eller at jeg ender med at skulle sættes kunstigt i gang.. Øv hvor er det træls! Jeg har haft 4-5 snydeveer siden jeg gik i seng kl. 21 i aftes, men det er bare aldrig noget der bliver til noget.

/Ynk slut

Sender en masse  og håber meget der snart sker noget!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.