41+1 - skoddag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2013

StudPsyk

Ditte_Marie skriver:

Øv hvor er det træls altså
Jeg tror også at jeg kommer til at gå længere over tid end jeg gjorde med Bella.

Kan du ikke lave noget selvforkælelse? Bestil tid til en ansigtsbehandling, få noget massage eller noget som du bare elsker at lave.. Måske tiden så går hurtigere?
Ikke fordi, det har du sikkert prøvet?

Og der er bare et eller andet helt vildt forfærdeligt over at være gravid LÆNGERE! Altså man ved jo godt der aldrig er nogen garantier, men på en måde regner man jo lidt med, at man nok er gravid kortere tid anden gang.. Nooot!

Jeg har et gavekort på ansigtsbehandling, men jeg kan ikke ligge på ryggen uden at blive dårlig, så jeg vil hellere gemme det. Ville egentlig forkæle mig selv i dag, ordne negle, glatte hår, men så havde jeg for ondt i ryggen til at sidde op i sofaen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2013

StudPsyk

Monica P skriver:

Hold ud han skal nok komme ud til dig  men jeg kan sagtens huske det, jeg fødte først 41+6 og jeg var såååååå utålmodig, så du er ikke alene

Monica 20+1

Håber du ikke går lige så langt her anden gang! Det er et HELVEDE! Jeg ved ikke hvad det er, men især efter man passerer 41+, så begynder det virkelig at gå ned af bakke mentalt

Anmeld

11. april 2013

StudPsyk

christina92 skriver:

Jeg sender rigtig rigtig mange tanker! jeg har virkelig ondt af dig. Jeg kan på ingen måde sætte mig ind i hvordan det må være. hverken at gå over tid eller formentlig skulle sættes i gang. Kan kun forestille mig hvor træls det må være

Jeg hepper og håber at Rose snart får sin lillebror

Tusind tak, det er rart med lidt opmuntring Kan mærke jeg begynder at blive sådan som jeg bare IKKE er! Fx jeg bliver sur over at folk brokker sig, når de er 39+, for HVAD MED MIG! Hvilket er åndssvagt, for det strider jo netop mod mine principper om, at man ikke kan tage udgangspunkt i andres situationer Men højgraviditet og overtid er ikke lig med rationelle tanker!

Anmeld

11. april 2013

StudPsyk

Frk. Himmelblå skriver:

Men vil altså lige fortælle, at ingen af mine piger har stået fast i bækkenet på den der måde, som mange beskriver, inden de blev født. De har ligget med hovedet nedad, men de har ikke stået fast.. Og de kom da ud af sig selv begge to. 

Den første til termin (dejligt!)

Den anden 40+6 (knap så dejligt, da hver dag efter termin føles som et ondt år)

Men altså, synes du skal vide, at det der med at stå fast, altså ikke har den store betydning..

og ********  - vestøv til dig 

Tak for opmuntringen Rose stod heller ikke fast, da jeg gik i fødsel 41+1, men havde nok ikke regnet med at gå længere end det, selvom han heller ikke står fast.. Jeg kan nå at føde af mig selv, men rent intuitivt føler jeg virkelig ikke, at det kommer til at ske, hvilket bare strider imod alt det "naturlig fødsel"-hippiegejl jeg holder så meget af

Anmeld

11. april 2013

StudPsyk

_-Kathrine-_ skriver:

Det er HÅRDT at passere første fødsels tidspunkt!!
Føler med dig!!

Tak

Anmeld

11. april 2013

nielsen80

Årh hvor kan jeg huske det...og jeg er en af dem, der ikke kan blive gravid naturligt, og på et tidspunkt ville have givet min højre arm for bare at være gravid og ALLIGEVEL var tiden efter 40+0 bare ulidelig. Og et af privilegierne ved at gå over tid(og ja der skal være nogen) er, at man skal have lov til at brokke sig og have ondt af sig selv ligeså meget man lyster...og folk er tvunget til at lytte og have medlidenhed PUNKTUM.

Jeg håber og håber virkelig for dig, at du snart går i fødsel - uanset hvordan man vender og drejer den, så er det da federe at gå i gang af sig selv!

Vestøv sendes i spandevis til dig!

Anmeld

11. april 2013

Lise

Indenfor et par dage sidder du med din søn i armene

jeg ville gerne skrive nu at jeg forstår dig og husker det, men dect ville være uretfærdigt, men jeg husker hvordan det var at passere det tidspunkt hvor den første var født, og tanken om at "så lang tid har jeg aldrig før været gravid". Min den første kom 38+3 og lillen kom 40+0, og det sgu som om at jeg gik 10 dage over tid anden gang  

hold ud, og jeg ønsker dig en meget snarlig og fantastisk fødsel! 

Anmeld

11. april 2013

maryjane

Håber det bliver et fint forløb alligevel hvis du skal sættes i gang... Jeg var meget træt af at jeg skulle det da jeg selv var 41+3... Men det gik nu alligevel meget fint da de heldigvis kunne tage vandet! Håber der snart sker noget 

Anmeld

11. april 2013

DitteFisk

Stort kram og ve-støv 

Min pige stod heller ikke fast før fødslen.. og da jeg var 40+6 havde jeg stadig hele livmoderhalsen.. men fødte selv 41+5. Mange dage med op og nedture, så jeg føler med dig  

Anmeld

11. april 2013

2babygirls

Janne T. skriver:

Puuuha.. Jeg havde faktisk fundet fred med hele det her overtidsnoget efter sidste JM-besøg, hvor hun konstaterede han var hoppet op af bækkenet. I går var jeg i helt fint humør og havde affundet mig med, at jeg skal sættes i gang - jeg ved godt, at jeg kan nå at føde endnu, men jeg tror bestemt ikke det sker. Og det var helt rart at være ok med det!

Men så i dag.. Så er jeg bare ramt ned i et dyyyybt hul Jeg ved godt hvorfor. Jeg fødte Rose kl. 10.31 da jeg var 41+1. Så da vi passede 10.31 i dag, altså for en time siden, kunne jeg officielt sige, at nu har den her graviditet varet længere end første gang. Det havde jeg virkelig ikke regnet med! Jeg havde forventet at gå over tid ja, men jeg troede jeg ville føde mellem 40+3 og 41+0, men nej.. Begge mine jordemødre har hele vejen sagt, at de bestemt ikke troede, at jeg ville gå lige så længe over denne gang. Og i uge 33 til check for livmoderhals fik jeg beskeden, at der altså var en forøget risiko for ikke at gå tiden ud.

Og nu sidder jeg her 41+1.. Og er stadig gravid! Og træt.. Og smerteplaget i mit bækken.. Og sur.. Og ked! Og ironisk nok var jeg en af de første i min terminsgruppe med termin 3. april, men nu er der efterhånden født et helt væld af babyer, og jeg sidder her og kigger på en meget stor og tung mave, som smadrer min ryg totalt.

Jeg ved godt, at der er mennesker der ville ønske de stod i mit sted - men jeg kan ikke basere mine følelser på deres situation. Der vil altid - uanset hvilken situation man står i - være nogen, der har det værre.. Det ændrer jo ikke ens følelser..

Nå, jeg ville bare ud med det. Jeg ved ikke hvad jeg er mest ked af - at min graviditet nr 2 har varet længere end nr. 1, eller at jeg ender med at skulle sættes kunstigt i gang.. Øv hvor er det træls! Jeg har haft 4-5 snydeveer siden jeg gik i seng kl. 21 i aftes, men det er bare aldrig noget der bliver til noget.

/Ynk slut

Åhh hvor jeg føler med dig.
Min JM sagde også at mam sjældent fødte senere 2. gang end må gjorde første gang. Not !!!
Håber han blir skudt ud 41+3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.