41+1 - skoddag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2013

StudPsyk

nielsen80 skriver:

Årh hvor kan jeg huske det...og jeg er en af dem, der ikke kan blive gravid naturligt, og på et tidspunkt ville have givet min højre arm for bare at være gravid og ALLIGEVEL var tiden efter 40+0 bare ulidelig. Og et af privilegierne ved at gå over tid(og ja der skal være nogen) er, at man skal have lov til at brokke sig og have ondt af sig selv ligeså meget man lyster...og folk er tvunget til at lytte og have medlidenhed PUNKTUM.

Jeg håber og håber virkelig for dig, at du snart går i fødsel - uanset hvordan man vender og drejer den, så er det da federe at gå i gang af sig selv!

Vestøv sendes i spandevis til dig!

Hvor er jeg glad for du siger sådan, for selvfølgelig føler man sig sådan delvist lidt egoistisk, når man godt ved andre kæmper, men det ændrer jo bare ikke på ens situation! Jeg er SÅ smadret i ryggen af at bære rundt på den her 4+ kilos bebs, at jeg ikke kan sidde/stå oprejst i ret lang tid af gangen, så skal jeg ligge ned. Hvilket liv!!

Jeg håber også det sker her en af dagene! Sådan rigtig børnehaveagtigt er mine tanker om igangsættelse: "VIIIIIIL IKKE!" - min jordemoder siger, at igangsættelse ikke er en tvang, hvis bebs har det godt, men jeg ønsker jo altså heller ikke at han skal blive meget større, plus jeg fysisk ikke kan holde til mere..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2013

StudPsyk

Lise skriver:

Indenfor et par dage sidder du med din søn i armene

jeg ville gerne skrive nu at jeg forstår dig og husker det, men dect ville være uretfærdigt, men jeg husker hvordan det var at passere det tidspunkt hvor den første var født, og tanken om at "så lang tid har jeg aldrig før været gravid". Min den første kom 38+3 og lillen kom 40+0, og det sgu som om at jeg gik 10 dage over tid anden gang  

hold ud, og jeg ønsker dig en meget snarlig og fantastisk fødsel! 

Eller 5

Jeg forstår udmærket hvad du mener! Det er som om, at fødsel nummer et er en form for målestok, selvom man godt ved det ikke siger noget om noget.. Men alligevel! Arj, jeg havde virkelig ikke regnet med stadig at være gravid! Der er lige en fra min terminsgruppe på en anden side der har født i dag.. Lige på terminsdagen! Mega snyd!

Og tusind tak

Anmeld

11. april 2013

StudPsyk

maryjane skriver:

Håber det bliver et fint forløb alligevel hvis du skal sættes i gang... Jeg var meget træt af at jeg skulle det da jeg selv var 41+3... Men det gik nu alligevel meget fint da de heldigvis kunne tage vandet! Håber der snart sker noget 

Håber også jeg er tilstrækkelig åben til jeg kan undgå de stikpiller. Jeg ved dog ikke om de overhovedet vil tage vandet, når han står så højt, da det netop indebærer en risiko. Eller om det så er bedst at starte med veer, og vandet så først går når han kommer ned i bækkenet. Det må de kunne fortælle mig mere om på lørdag! Og tak!

Anmeld

11. april 2013

StudPsyk

DitteFisk skriver:

Stort kram og ve-støv 

Min pige stod heller ikke fast før fødslen.. og da jeg var 40+6 havde jeg stadig hele livmoderhalsen.. men fødte selv 41+5. Mange dage med op og nedture, så jeg føler med dig  

Tusind tak for medfølelsen - og lige det med op og nedture beskriver det så godt. Den ene dag tænker man måske: "Ej, det er også meget fint, så er der tid til hygge og afslapning før det går løs", men det næste øjeblik er man så smerteplaget og træt af det, at man bare har lyst til at tæske løs på sin hovedpude

Anmeld

11. april 2013

StudPsyk

Baby2påvej skriver:

Åhh hvor jeg føler med dig.
Min JM sagde også at mam sjældent fødte senere 2. gang end må gjorde første gang. Not !!!
Håber han blir skudt ud 41+3

TOTAL noooot! Og man ved godt de ikke siger det for at give falsk håb, men man kommer altså alligevel til at regne med, at så føder man da bare før end sidst

Anmeld

11. april 2013

2babygirls

Janne T. skriver:

TOTAL noooot! Og man ved godt de ikke siger det for at give falsk håb, men man kommer altså alligevel til at regne med, at så føder man da bare før end sidst

Ja jeg gik også bare og talte ned, og pludselig var jeg 6 dage over tid også derfor jeg skyndte mig at takke ja til igangsættelse 41+3 fordi jeg ikke gad vente 2 dage yderligere

Anmeld

11. april 2013

StudPsyk

Baby2påvej skriver:

Ja jeg gik også bare og talte ned, og pludselig var jeg 6 dage over tid også derfor jeg skyndte mig at takke ja til igangsættelse 41+3 fordi jeg ikke gad vente 2 dage yderligere

Hvorfor blev du tilbudt det "allerede" dér? Var det fordi moderkagen var ved ikke at være funktionel længere? Jeg har nemlig fået at vide man først sættes i gang 41+5, hvis alt er i orden derinde 41+3

Anmeld

11. april 2013

2babygirls

Janne T. skriver:

Mit b

Hvorfor blev du tilbudt det "allerede" dér? Var det fordi moderkagen var ved ikke at være funktionel længere? Jeg har nemlig fået at vide man først sættes i gang 41+5, hvis alt er i orden derinde 41+3

Mit blodtryk lå på 140/90 så hun måtte godt tilbyde mig en pille, så jeg sprang på. Da jeg havde født faldt det til normalt igen. Og så havde de faktisk målt nok fostervand hos hende, men der kom næsten intet da vandet gik, så hun havde i hvert fald ikke meget.

Anmeld

11. april 2013

nielsen80

Janne T. skriver:

Hvor er jeg glad for du siger sådan, for selvfølgelig føler man sig sådan delvist lidt egoistisk, når man godt ved andre kæmper, men det ændrer jo bare ikke på ens situation! Jeg er SÅ smadret i ryggen af at bære rundt på den her 4+ kilos bebs, at jeg ikke kan sidde/stå oprejst i ret lang tid af gangen, så skal jeg ligge ned. Hvilket liv!!

Jeg håber også det sker her en af dagene! Sådan rigtig børnehaveagtigt er mine tanker om igangsættelse: "VIIIIIIL IKKE!" - min jordemoder siger, at igangsættelse ikke er en tvang, hvis bebs har det godt, men jeg ønsker jo altså heller ikke at han skal blive meget større, plus jeg fysisk ikke kan holde til mere..

Ved ikke lige hvorfor mit indlæg fik sådan en upassende cheerleader

Igangsættelse er selvfølgelig noget man skal bruge varsomt - kan slet ikke forstå hvorfor man ønsker at blive sat i gang tidligt, hvis man ellers har haft en rimelig problemfri graviditet.
Fødslen bliver bare ofte mere kompliceret af igangsættelse, og som du ved, er der jo risiko for vestorm. Når det så er sagt, så kan jeg dælme godt forstå du gerne vil have ham ud, når du har haft en hård graviditet og der er risiko for han er så stor. Selve igangsættelsen var meget problemfri for mig - fik en stikpille om morgen, også kom veerne stille og roligt i løbet af dagen(så stille jeg bare troede det var plukveer). Jeg havde ikke behov for mere for at få fødslen igang, på trods af der var helt lukket af da de lagde den første stikpille. Det var først senere i forløbet det gik "galt" for mig, og det havde intet med igangsættelsen at gøre.

Så hvis det går så galt, at du bliver sat i gang, så kan du altså stadig godt have en dejlig stille fødsel. Selvom jeg udemærket forstår, hvad du mener med, at det er et nederlag.

Igen(nu uden cheerleader) jeg krydser for, du får nogle gode veer snart, og igangsættelse slet ikke bliver aktuelt.

P.s du må lige holde os opdateret - nu er jeg blevet helt nysgerrigkan bare huske hvor hårdt jeg selv synes det var!

Anmeld

11. april 2013

StudPsyk

nielsen80 skriver:

Ved ikke lige hvorfor mit indlæg fik sådan en upassende cheerleader

Igangsættelse er selvfølgelig noget man skal bruge varsomt - kan slet ikke forstå hvorfor man ønsker at blive sat i gang tidligt, hvis man ellers har haft en rimelig problemfri graviditet.
Fødslen bliver bare ofte mere kompliceret af igangsættelse, og som du ved, er der jo risiko for vestorm. Når det så er sagt, så kan jeg dælme godt forstå du gerne vil have ham ud, når du har haft en hård graviditet og der er risiko for han er så stor. Selve igangsættelsen var meget problemfri for mig - fik en stikpille om morgen, også kom veerne stille og roligt i løbet af dagen(så stille jeg bare troede det var plukveer). Jeg havde ikke behov for mere for at få fødslen igang, på trods af der var helt lukket af da de lagde den første stikpille. Det var først senere i forløbet det gik "galt" for mig, og det havde intet med igangsættelsen at gøre.

Så hvis det går så galt, at du bliver sat i gang, så kan du altså stadig godt have en dejlig stille fødsel. Selvom jeg udemærket forstår, hvad du mener med, at det er et nederlag.

Igen(nu uden cheerleader) jeg krydser for, du får nogle gode veer snart, og igangsættelse slet ikke bliver aktuelt.

P.s du må lige holde os opdateret - nu er jeg blevet helt nysgerrigkan bare huske hvor hårdt jeg selv synes det var!

Jeg har samme tanke som dig - folk der bare VIL sættes i gang før tid, ikke fordi de har problemer, men fordi de ikke vil mere. Jeg har fandme ikke ville siden jeg var halvvejs med det her bækken, men jeg mener stadig, at der er en grund til man går i fødsel på det tidspunkt man gør. Prædestineret af modernatur - måske lidt hippietankegang, men hvis baby ikke kommer ud 38+0, så er der nok en grund til det. - Selvom jeg da ER rigtig træt af at gå så langt, uden tvivl.

Jeg har også den forståelse, som jeg egentlig synes er meget logisk, at et indgreb ofte fører til et andet indgreb - og at sætte en krop i fødsel, som ikke er klar, er jo et indgreb. Og derfor ser man jo desværre også, at der er en større risiko for vedrop, sugekop, AKS mv. Så det er ikke noget man skal tage så let på, som jeg synes mange gør.. Man må jo opveje ulemperne ved barnet bliver inde mod fordelene ved at igangsætte.

Jeg har i hvert fald tænkt mig at tage en alvorlig snak med dem, for jeg havde vestorm og meget hurtig fødsel af Rose, så jeg er naturligvis nervøs ved præparater, som giver risiko for vestorm. Så jeg tænker jeg skal drøfte med dem, hvorvidt det er en god idé at sende mig hjem og afvente, på trods af jeg bor meget tæt på Skejby. Det hele kommer jo an på hvor moden jeg er ved en eventuel igangsættelse.

Sorry, det blev sørme langt - men synes det er et lidt interessant emne alt det med igangsættelse Fuld update kan jeg ikke love, hehe Fik opdateret lidt for meget herinde sidst, med det resultat at min mobil og facebook blev stormet med "HEP HEP, GOD FØDSEL, HELD OG LYKKE", hvilket jeg egentlig var lidt ærgerlig over, for så fik jeg ikke lov at overraske folk med fødslen af Rose. Min egen fejl

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.