nielsen80 skriver:
Ved ikke lige hvorfor mit indlæg fik sådan en upassende cheerleader
Igangsættelse er selvfølgelig noget man skal bruge varsomt - kan slet ikke forstå hvorfor man ønsker at blive sat i gang tidligt, hvis man ellers har haft en rimelig problemfri graviditet.
Fødslen bliver bare ofte mere kompliceret af igangsættelse, og som du ved, er der jo risiko for vestorm. Når det så er sagt, så kan jeg dælme godt forstå du gerne vil have ham ud, når du har haft en hård graviditet og der er risiko for han er så stor. Selve igangsættelsen var meget problemfri for mig - fik en stikpille om morgen, også kom veerne stille og roligt i løbet af dagen(så stille jeg bare troede det var plukveer). Jeg havde ikke behov for mere for at få fødslen igang, på trods af der var helt lukket af da de lagde den første stikpille. Det var først senere i forløbet det gik "galt" for mig, og det havde intet med igangsættelsen at gøre.
Så hvis det går så galt, at du bliver sat i gang, så kan du altså stadig godt have en dejlig stille fødsel.
Selvom jeg udemærket forstår, hvad du mener med, at det er et nederlag.
Igen(nu uden cheerleader) jeg krydser for, du får nogle gode veer snart, og igangsættelse slet ikke bliver aktuelt.
P.s du må lige holde os opdateret - nu er jeg blevet helt nysgerrig
kan bare huske hvor hårdt jeg selv synes det var!
Jeg har samme tanke som dig - folk der bare VIL sættes i gang før tid, ikke fordi de har problemer, men fordi de ikke vil mere. Jeg har fandme ikke ville siden jeg var halvvejs med det her bækken, men jeg mener stadig, at der er en grund til man går i fødsel på det tidspunkt man gør. Prædestineret af modernatur - måske lidt hippietankegang, men hvis baby ikke kommer ud 38+0, så er der nok en grund til det. - Selvom jeg da ER rigtig træt af at gå så langt, uden tvivl.
Jeg har også den forståelse, som jeg egentlig synes er meget logisk, at et indgreb ofte fører til et andet indgreb - og at sætte en krop i fødsel, som ikke er klar, er jo et indgreb. Og derfor ser man jo desværre også, at der er en større risiko for vedrop, sugekop, AKS mv. Så det er ikke noget man skal tage så let på, som jeg synes mange gør.. Man må jo opveje ulemperne ved barnet bliver inde mod fordelene ved at igangsætte.
Jeg har i hvert fald tænkt mig at tage en alvorlig snak med dem, for jeg havde vestorm og meget hurtig fødsel af Rose, så jeg er naturligvis nervøs ved præparater, som giver risiko for vestorm. Så jeg tænker jeg skal drøfte med dem, hvorvidt det er en god idé at sende mig hjem og afvente, på trods af jeg bor meget tæt på Skejby. Det hele kommer jo an på hvor moden jeg er ved en eventuel igangsættelse.
Sorry, det blev sørme langt - men synes det er et lidt interessant emne alt det med igangsættelse

Fuld update kan jeg ikke love, hehe

Fik opdateret lidt for meget herinde sidst, med det resultat at min mobil og facebook blev stormet med "HEP HEP, GOD FØDSEL, HELD OG LYKKE", hvilket jeg egentlig var lidt ærgerlig over, for så fik jeg ikke lov at overraske folk med fødslen af Rose. Min egen fejl