Skal man smage på sin fars?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2013

lycly

Jeg ville aldrig gøre det, jeg plejer bare at stege en lille smagsprøve hvis jeg er i tvivl om hvorvidt den smager rigtigt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2013

tankai

emsaroto skriver:

Ja hvad siger i .. (ikke hvad gør i, man hvad har i lært man skal?)

Jeg smager på min fars, fordi det har jeg hørt man skal, og det har jeg lært engang i skolen .. Så derfor smager jeg på min fars.
Men det var der nogen der synes jeg ikke skulle, så fik lige en ordentlig smøre med at folk ofte dør af det, og bliver meget meget syge ..

Har aldrig oplevet noget ...
men jo, råt kød og æg, det kunne da godt være jeg ikke skulle det?

Ville ikke gøre det, nu jeg er gravid, men ellers gør jeg det altid.. Hader når min mad ikke smager af noget.. 

Anmeld

10. april 2013

Moma

Ej puh ha - jeg synes det er så klamt (det er altså et ord, jeg sjældent bruger). Men kender flere der gør det - puh ha. Men det er op til dem og jer.

Jeg ved ikke, om det bare er en skrøne, men jeg har hørt, at man kan få orm af det.

Måske det bare er et lucky punch, men jeg har ikke problemer med at få mit tilberedte farskød til at smage godt - uden at smage på det rå.

Anmeld

10. april 2013

isabellasmor

Jeg kunne aldrig drømme om at spise råt kød  Jeg er mester til at krydre min mad, så det bliver stegt så snart det er rørt sammen  Kender godt nok heller ikke nogen der smager på deres fars... troede ikke der var nogen der kunne "finde på det". Ej, jeg synes godt nok det er klamt 

Anmeld

10. april 2013

emsaroto

Miss Kat skriver:

Det er faktisk noget, du ikke bør stille dig ignorant over for som gravid:

http://da.wikipedia.org/wiki/Toxoplasmose

Better safe than sorry. 

Det er jo ikke fordi jeg sætter mig ignorant overfor det.

Jeg går bare ikke ind og læser om ting, jeg forholder mig til, hvad min jordemoder siger, og så længe hun siger godt for det, jamen så har jeg da ikke tænkt mig at stoppe.

Og det er der sikkert mange der synes er utrolig dumt at mig, men det må de helt sikkert gerne synes

Anmeld

10. april 2013

LilleLene

emsaroto skriver:

Ja hvad siger i .. (ikke hvad gør i, man hvad har i lært man skal?)

Jeg smager på min fars, fordi det har jeg hørt man skal, og det har jeg lært engang i skolen .. Så derfor smager jeg på min fars.
Men det var der nogen der synes jeg ikke skulle, så fik lige en ordentlig smøre med at folk ofte dør af det, og bliver meget meget syge ..

Har aldrig oplevet noget ...
men jo, råt kød og æg, det kunne da godt være jeg ikke skulle det?

min mor gør det, men kunne ikke selv finde på det ADDER

når jeg laver frikadeller, laver jeg en lille prøve delle, og så smager jeg på den måde om det mangler noget

Anmeld

10. april 2013

Pikku Myy

emsaroto skriver:

Det er jo ikke fordi jeg sætter mig ignorant overfor det.

Jeg går bare ikke ind og læser om ting, jeg forholder mig til, hvad min jordemoder siger, og så længe hun siger godt for det, jamen så har jeg da ikke tænkt mig at stoppe.

Og det er der sikkert mange der synes er utrolig dumt at mig, men det må de helt sikkert gerne synes

Har du spurgt hende om du må spise råt kød eller har I bare snakket om ændring af spisevaner generelt?

Anmeld

10. april 2013

emsaroto

Pikku Myy skriver:

Har du spurgt hende om du må spise råt kød eller har I bare snakket om ændring af spisevaner generelt?

Har spurgt hende om jeg må, og hun siger at jeg selvfølgelig ikke skal gøre det i kæmpe mængder, men hun mener ikke det skader, så længe jeg gør det med måde.
Og det gør jeg så.

Anmeld

10. april 2013

Pikku Myy

emsaroto skriver:

Har spurgt hende om jeg må, og hun siger at jeg selvfølgelig ikke skal gøre det i kæmpe mængder, men hun mener ikke det skader, så længe jeg gør det med måde.
Og det gør jeg så.

Det undrer mig godt nok meget efter den vejledning jeg fik, men hvis hun siger det og du har valgt at stole på hende, er det jo sådan det er.

Anmeld

10. april 2013

emsaroto

Pikku Myy skriver:

Det undrer mig godt nok meget efter den vejledning jeg fik, men hvis hun siger det og du har valgt at stole på hende, er det jo sådan det er.

Altså der er super står forskel på, hvad en jordemoder siger og mener og synes. Og jeg tror det er op til hver enkelte om man vil stole på sin jordemoder eller ej

Nogen mener jo også det er sundt med et glas rødvin om dagen i sin graviditet, og andre fraråder det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.