Det' sørme, det' sandt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.141 visninger
56 svar
30 synes godt om
3. april 2013

Frk. Himmelblå

- December!

II på en test for en uge siden i dag ! Jeg gætter på, jeg har termin d. 2. december. 

Har lige et par spørgsmål til jer: 

Nu er det et par år siden, jeg sidst var på gravid-holdet, - hvordan er det med kaffe nu om stunder? Drikker man max et par kopper om dagen eller holder man sig helt fra det?

Og hvad med motion? Er reglen fortsat bare, at man skal respektere smerte? Må man lave styrketræning? Fx maveøvelser? Hvad med løb her i starten af graviditeten?

fra mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2013

Happiness

- December!

II på en test for en uge siden i dag ! Jeg gætter på, jeg har termin d. 2. december. 

Nu er det et par år siden, jeg sidst var på gravid-holdet, - hvordan er det med kaffe nu om stunder? Drikker man max et par kopper om dagen eller holder man sig helt fra det?

Og hvad med motion? Er reglen fortsat bare, at man skal respektere smerte? Må man lave styrketræning? Fx maveøvelser? Hvad med løb her i starten af graviditeten?

fra mig

Stort tillykke!!!

Altså jeg drak et par kopper kaffe om dagen. Og så erstatede jeg de resterende kopper med koffeinfri kaffe (måske bare en smule afhængig )

Og fortsatte med motionen til mven var i vejen  Så længe du ikke føler dig overbelastet tror jeg. Og løbetræning tror jeg sagens du kan både her i starten og til slut.

Anmeld

3. april 2013

MorDk

Tillykke med de 2 flotte II

Jeg kunne IKKE undværre kaffe men drak max 2 kopper dagligt!

Anmeld

3. april 2013

BigHope13

Stort tillykke, har termin en mdr før dig så det jo ret tæt.

Kaffen kan jeg ikke hjælpe med da jeg ikke selv drikker det.

Jeg fik at vide jeg gerne må dyrke motion men må ikke træne mavemusklerne ej heller løfte over 5 kg så tænkte styrke træning også var no go.
Ellers skulle man blot lytte til sin krop og passe på de sportsgrene hvor man kan få stød og slag. Hvis du er en trænet løber burde du sagtens kunne fortsætte med det.

Anmeld

3. april 2013

mn

Frk. Himmelblå skriver:

- December!

fra mig

tillykke med det  

Jeg fik for nyligt at vide max. 5 kopper kaffe om dagen. 

Ved ikke noget om det andet

Anmeld

3. april 2013

nielsen80

Stort tillykke! Hvor fantastisk!

Kaffe anbefaler man max 5 kopper af om dagen. Motion må du gerne forsætte med i samme grad som altid - faktisk anbefales det, at du forsætter. Man skal selvfølgelig tænke sig lidt om, men du kan læse dette link, det giver et ret godt billede af, hvad man "må" nu.

http://www.motion-online.dk/styrketraening/styrke_ -_artikler/styrketraening_for_gravide/

Håber du får en god og smertefri graviditet!

Anmeld

3. april 2013

Valle81

Kæmpe tillykke med de to streger:0)

Ønsker dig en fantatisk graviditet:0)

Anmeld

3. april 2013

Louise H.

Tillykke med graviditeten

Kaffe mener jeg er et par kopper om dagen (drikker det ikke selv) og motion er det du selv føler du kan holde til. Dog mener jeg der er nogle regler omkring styrketræning

Anmeld

3. april 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Tillykke.

Det hedder enten max

3 kopper kaffe ( a 240ml stykket)

1 L The

3 L Cola

De indeholder alle 300 mg koffein,som er det max anbefalede indtag.

Anmeld

3. april 2013

Frk. Himmelblå

Mor_til_2_unger skriver:

Tillykke.

Det hedder enten max

3 kopper kaffe ( a 240ml stykket)

1 L The

3 L Cola

De indeholder alle 300 mg koffein,som er det max anbefalede indtag.

Dejligt præcist svar, TAK!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.