Amning er ALDRIG behagelig de første to måneder.. Det gør ondt a h til i starten, så når mælken endelig er løbet til, så kommer der et togetspring omkring de 6-10 uger, og så føler man bare ikke der er nok mad, og barnet sutter HELE TIDEN, og sover ikke nok ..
så er de lidt over to måneder, og så køre amningen endelig! Og man har bare kæmpet en LANG og sej kamp i MEGETlang tid.. Og man er udkørt, i al den tid, overvejer man våde om det nu ikke er bedst at give flaske, både for barnet og en selv..
Men faktum er at kvinder KAN amme, vi er skabt til det, og vores børn, og bryster er skabt til at få det til at fungere, hvis bare vi kæmper sammen med dem..
Mine bryster har blødt, er blevet suttet skæve, og har haft bryst betændelse, alligevel har jeg ammet min datter i seks måneder, og regner med at min søn kan ammes ligeså længe..
Personligt har jeg aldrig troet på den der med "at der ikke var mælk nok"
sim min sp sagde, kun meget traumatiske psykiske påvirkninger, eller en spiseforstyrrelse som kan påvirke at produktionen stoppes, og barnet dermed ikke får mad nok.. Dette har hun kun oplevet en gang i hendes lange karriere ..
Men som hun siger, det jo meget nemmere at vælge flasken frem for amningen..
Dog kan sagtens forstå at nogen vælger at stoppe amningen inden den er rigtig gået igang, men forstår ikke alle de undskyldninger folk bruger
.
Men man skal helt klart gøre hvad man selv mener er det rigtige for en selv..