Ja eller måske mere bare et lille "det er altså ok" med på vejen..
Jeg har den dejligste søn på 10 dage, men jeg nyder ikke at amme ham.. Jeg elsker nærværet der er i amningen, men jeg bryder mig ikke om, at amme ham..
Nu har sundhedsplejerskerne jo påskeferie til tirsdag morgen, og jeg har endnu ikke talt med min sundhedsplejerske, men hun skulle ringe efter påske blev jeg lovet - så jeg kan ikke ringe til hende og sige HJÆLP!
Jeg overvejer meget kraftigt, at skifte til flasken, også bare pumpe ud.. Det hele startede egentlig med, at Anthon suttede skævt på mine brystvorter, så de blev helt ødelagte og jeg bare sad og tudede af smerte når han skulle ammes, smerterne er ikke så slemme mere, men jeg har mistet glæden ved amning.. Jeg vil så gerne at det skal lykkeds, men jeg er ved at opgive håbet lidt, fordi jeg har det som jeg har det..
Jeg har altid forbundet en god mor med amning, og en god mor med masser af kærlighed.. Kærligheden mangler absolut IKKE, men amningen halter lidt.. Jeg frygter desuden også, at Anthon ikke får nok mad igennem amningen, hvilket jeg garanteret ikke er nødvendigt, men nervøs for det er jeg nu altså alligevel..
Jeg tror det eneste jeg har brug for er, at nogen fortæller mig, at det er helt normalt at have det sådan her, at man ikke føler for, at ville amme, selvom man siden man var lille pige nærmest har tænkt, selvfølgelig skal jeg amme!
Også et sidespørgsmål, hvor meget skal han egentlig have på flasken for, at det er den "rigtige" mængde? jeg har hørt at det er en sjettedel af barnets vægt de skal have på en hel dag, fordelt på 5-6-7 eller hvor mange flasker de nu får, men da jeg var indlagt på neonatal fik han "kun" 60 ml, 6 gange i døgnet, og det hænger ikke sammen med hans vægt..
Anmeld