et råb om hjælp.. LANGT

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2013

Bom

Jeg synes også du skal holde ud lidt endnu..

Jeg var også ved og give op med min datter for snart 3 år siden, men min veninde havde fortalt mig at det ville gøre ondt til og starte med, og at jeg ikke måtte give op før efter 8 uger.. Da Matilde var ca 14 dage gjorde det bare pisse ondt og jeg græd hver gang hun vågnede fordi nu skulle hun spise igen, og sutte brikkerne er da også fløjet gennem vores stue i afmagt.. Men efter et par uger begyndte jeg og nyde det, og ammede hende faktisk til hun var 1 år, da sagde hun selv fra, og jeg var så ked af at det var slut..

Så vent lidt, hvis du kan, men hvis det ikke går, så husk at man også får sunde børn med flaske..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2013

Jems

Lige en 

Du skal gøre det din mavefornemmelse siger hvis du vil amme så hæng i, og hvis du vil pumpe ud og give flaske så er det det du gør..

Har stået i en lign situation og fik ikke støtte fra min sundhedsplejeske og så da min søn var 5 uger og jeg stort set ikke har været oppe af sengen men kun ammet, kunne ikke ligge min søn uden han blev bund ulykkelig han spiste og sov hos mog stort set alle 5 uger.. min mavefornemmelse sagde at han ikke blev mæt, så jeg sendte manden i byen også blev han flaskebarn.. Det var det helt rigtige for os! 

Anmeld

31. marts 2013

Juliekp

Synes det er så ærgeligt, at andre mødre har så travlt om hvor vidt andre ammer deres børn eller ej og de ''fordomme'' de har om flaskebørn..

Man skal gøre det man føler sig tilpas med, uanset om det er flaske eller amning. Et flaske barn er et lige så sundt og dejligt barn, som et barn der bliver ammet!

Jeg brød mig aldrig om at amme, men gav det en chance til min datter var 4 uger gammel og så måtte jeg stoppe. Også fordi jeg lidt efter lidt løb tør for mælk (grundet spisefortyrrelse).

Synes du skal give det en chance så længe du kan og så er det helt ok at stoppe, hvis du føler for det!

Anmeld

31. marts 2013

StudPsyk

Juliekp skriver:

Synes det er så ærgeligt, at andre mødre har så travlt om hvor vidt andre ammer deres børn eller ej og de ''fordomme'' de har om flaskebørn..

Man skal gøre det man føler sig tilpas med, uanset om det er flaske eller amning. Et flaske barn er et lige så sundt og dejligt barn, som et barn der bliver ammet!

Jeg brød mig aldrig om at amme, men gav det en chance til min datter var 4 uger gammel og så måtte jeg stoppe. Også fordi jeg lidt efter lidt løb tør for mælk (grundet spisefortyrrelse).

Synes du skal give det en chance så længe du kan og så er det helt ok at stoppe, hvis du føler for det!

En god mor sidder ikke i brysterne, og man skal 100% gøre det, man har det bedst med! Når det er sagt, synes jeg bare der er begyndt at være en tendens til at forsøge at tale folk fra amning, så snart de har det mindste ammeproblem. I stedet for at opmuntre og komme med råd til at løse problemet, ser man straks, at mange skriver "Ej det oplevede jeg også, og så endte det med min søn ikke ville sove, og så gik jeg på flasken, hvorefter det bare gik mega godt" - Jamen så bekræfter man jo bare kvinden i, at det ammeproblem hun har, er total uløseligt og skubber hende måske - såfremt hun er skrøbelig - i retning af flasken.

Og flasken er ikke en falliterklæring, men jeg er da til enhver tid fortaler for, at at man forsøger at løse de ammeproblemer man har, med mindre man bare rent psykisk OVERHOVEDET ikke kan overskue amning. Jeg synes det er noget skidt at folk mere eller mindre direkte forsøger at tale mødre med ammeproblemer over på flasken, når det nu ER normalt, at der er problemer i starten og der er kampe.

Problemet er nok også, at der er alt for mange ammemyter og skrøner, som afskrækker folk. Og mange drager den konklusion, at når deres barn er roligere på MME, så må det være fordi at MM ikke gør dem mæt, og MME er bedst. Selvom faktum bare er, at MME ligger tungere i maven og er længere om at blive fordøjet. Det betyder ikke, at ens MM fejler noget.

Som sagt: Man skal gøre det, man selv har det bedst med, men jeg synes man bør støtte kvinder i at opretholde deres amning (som sagt med mindre de slet ikke har lyst længere), for der ER bare nogle vigtige antistoffer i modermælken, der ER forskning der viser, at modermælk giver lavere risiko for overvægt i fremtiden, mindre risiko for hjerte/kar-sygdomme, allergi mv.

Og det siger jeg ikke som ammefanatiker - jeg havde selv en rådden amning, og opgav efter 4 måneder, hvorefter jeg havde et flaskebarn. Men på trods af mine dårlige oplevelser, vil jeg til enhver tid støtte en kvinde i at få den amning op at køre, og jeg vil ikke bruge mine skræmmehistorier til at skubbe hende i den anden retning.

Jeg ved ikke om du kan følge mig?

Og lige en disclaimer: Siger ikke at ALLE flaskemødre prøver at tale ammemødre over på flasken.

Anmeld

31. marts 2013

Juliekp

Janne T. skriver:

En god mor sidder ikke i brysterne, og man skal 100% gøre det, man har det bedst med! Når det er sagt, synes jeg bare der er begyndt at være en tendens til at forsøge at tale folk fra amning, så snart de har det mindste ammeproblem. I stedet for at opmuntre og komme med råd til at løse problemet, ser man straks, at mange skriver "Ej det oplevede jeg også, og så endte det med min søn ikke ville sove, og så gik jeg på flasken, hvorefter det bare gik mega godt" - Jamen så bekræfter man jo bare kvinden i, at det ammeproblem hun har, er total uløseligt og skubber hende måske - såfremt hun er skrøbelig - i retning af flasken.

Og flasken er ikke en falliterklæring, men jeg er da til enhver tid fortaler for, at at man forsøger at løse de ammeproblemer man har, med mindre man bare rent psykisk OVERHOVEDET ikke kan overskue amning. Jeg synes det er noget skidt at folk mere eller mindre direkte forsøger at tale mødre med ammeproblemer over på flasken, når det nu ER normalt, at der er problemer i starten og der er kampe.

Problemet er nok også, at der er alt for mange ammemyter og skrøner, som afskrækker folk. Og mange drager den konklusion, at når deres barn er roligere på MME, så må det være fordi at MM ikke gør dem mæt, og MME er bedst. Selvom faktum bare er, at MME ligger tungere i maven og er længere om at blive fordøjet. Det betyder ikke, at ens MM fejler noget.

Som sagt: Man skal gøre det, man selv har det bedst med, men jeg synes man bør støtte kvinder i at opretholde deres amning (som sagt med mindre de slet ikke har lyst længere), for der ER bare nogle vigtige antistoffer i modermælken, der ER forskning der viser, at modermælk giver lavere risiko for overvægt i fremtiden, mindre risiko for hjerte/kar-sygdomme, allergi mv.

Og det siger jeg ikke som ammefanatiker - jeg havde selv en rådden amning, og opgav efter 4 måneder, hvorefter jeg havde et flaskebarn. Men på trods af mine dårlige oplevelser, vil jeg til enhver tid støtte en kvinde i at få den amning op at køre, og jeg vil ikke bruge mine skræmmehistorier til at skubbe hende i den anden retning.

Jeg ved ikke om du kan følge mig?

Og lige en disclaimer: Siger ikke at ALLE flaskemødre prøver at tale ammemødre over på flasken.

Jeg kan sagtens følge dig.

Skriver også til sidst, at hun skal give det en chance så længe hun nu kan, men det så er helt ok at stoppe hvis hun føler for det.

Jeg selv gav det en chance til min datter var 4 uger, men måtte stoppe. Jeg havde ikke mere mælk tilbage og brød mig heller ikke om det...
Ville da ønske jeg brød mig om at amme og jeg havde nok mælk i brysterne til det, for i mm er de anti stoffer som baby skal bruge, som der ikke er i mme.

Ville da til en hver tid råde andre kvinder at amme deres børn hvis de kan, men de skal også have lov til ikke at ville det, uanset om deres baby er 2 uger gammel eller 4 måneder gammel.

Synes man skal gøre som man har lyst til uden nogle ''bider hovedet'' af en!

Anmeld

31. marts 2013

StudPsyk

Juliekp skriver:

Jeg kan sagtens følge dig.

Skriver også til sidst, at hun skal give det en chance så længe hun nu kan, men det så er helt ok at stoppe hvis hun føler for det.

Jeg selv gav det en chance til min datter var 4 uger, men måtte stoppe. Jeg havde ikke mere mælk tilbage og brød mig heller ikke om det...
Ville da ønske jeg brød mig om at amme og jeg havde nok mælk i brysterne til det, for i mm er de anti stoffer som baby skal bruge, som der ikke er i mme.

Ville da til en hver tid råde andre kvinder at amme deres børn hvis de kan, men de skal også have lov til ikke at ville det, uanset om deres baby er 2 uger gammel eller 4 måneder gammel.

Synes man skal gøre som man har lyst til uden nogle ''bider hovedet'' af en!

Jeg kan heller ikke se, at der er nogen her i tråden, der bider hovedet af trådstarter Og det er helt fint at bekræfte trådstarter i, at HVIS hun vil gå på flasken, er det også okay - jeg tror bare virkelig man skal tænke over, hvordan man siger det, så det ikke lyder som en opfordring. Hvis nu moderen egentlig gerne vil amme, men er i tvivl om hun kan. Og hvis man gerne vil amme, synes jeg ikke, at man skal lade sig slå ud den første måned, for det er sgu hårdt og der er problemer.

Jeg lyder total bagklog, og det er jeg egentlig også. Da jeg havde født, vidste jeg ikke en skid om amning. Jeg troede der var regler for hvor mange gange de skulle spise om dagen, og hvis de spiste mere, var der noget galt. Jeg troede der var en hel masse om den fede og tynde mælk. Jeg troede, der var noget galt, fordi min datter spiste i kort tid af gangen. Jeg troede, at det gav et realistisk billede af min mælkeproduktion, hvis jeg malkede ud. Osv. - og trods min datter tog på, betød alle disse bekymringer og stressfaktorer, at jeg fik mindre og mindre mælk, fordi jeg kørte mig selv helt ned (oven i at hun havde kolik), og derfor måtte jeg give op til sidst. Så i virkeligheden var det, lige i mit tilfælde, faktisk lidt min egen skyld, at amningen gik i ged. Det bebrejder jeg ikke mig selv for - jeg vidste ikke bedre. Men det gør jeg denne gang, hvor jeg har sat mig ind i amning fra A-Z. Så hvis det fejler denne gang, er det ikke noget jeg har gjort galt.

Det skal ikke læses som om at jeg siger man selv saboterer sin amning - det gjorde JEG. Jeg siger det bare for at forklare, at det ikke er for at lyde som en kloge-åge, det jeg skriver  

Anmeld

31. marts 2013

tarkoflen

Jeg har en veninde, der fik hjælp ude på Skejby efter de var sendt hjem, fordi amningen slet ikke kørte, det tog ammeeksperten en halv time eller noget at give et par råd om, hvordan hun måske kunne lægge baby bedre, så han suttede rigtigt! Måske det er værd at forhøre dig, om der er sådan et tilbud, der hvor du har født?

Amningen med hendes den første gik heller ikke særlig godt, og hun var nervøs for, at det ville blive samme helvede igen! Men nogle helt enkelte råd hjalp hende rigtig meget! Hun ammede ham som tvillingebrødre ammer deres børn, for det var det, der virkede bedst for hende...

Håber du finder en løsning på hvordan du kan amme bedst muligt! Og at sp snart kommer ud til jer, det er da længe at vente, synes jeg! Men sådan er det jo, når man ryger ind i helligdage... Rigitg meget held og lykke med det .

Anmeld

31. marts 2013

Merii

Jeg havde det præcis ligesom dig, jeg havde ikke lyst og det var en kamp for mig at amme hvergang og i starten suttet han op til 1,5 time!! og jeg har kæmpet og kæmper videre han er nu næsten 5 måneder og ved du hvad, jeg nyder det!!!

Det tager nu max 5 min at amme og ikke mere, babyer bliver så hurtig til at amme at man ønsker at de sutter lidt længere tid.

Og nu er han begyndt at lege mens jeg ammer ham, han griner og kigger på mor og sutter videre, trækker benene op til hovedet osv. det er altså skønt

Jeg synes du skal holde lidt ud for det bliver ikke ved med at være sådan, det bliver meget nemmere.

Skal lige siges at min baby blev ikke mæt nok om aftenen og der for han ca. 200 ml modermælkserstatning inden sengetid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.