vera80 skriver:
Jeg er ny herinde og er midt i overvejelserne omkring det at blive selvvalgt enlig mor. Her kunne jeg godt bruge nogle gode råd fra andre, der er/har været i samme situation: Hvad har været det vigtigste i jeres vej frem mod beslutningen, hvornår er man helt klar og hvad bliver de største overraskelser undervejs?
Som det måske skinner igennem, synes jeg det er en stor og svær beslutning sådan at skulle tage, og jeg tager derfor gerne imod alle input med kyshånd 
Velkommen til 
Det vigtigste for mig, var faktisk, at jeg selv skulle være 100 % afklaret med mit valg.. Jeg ville ikke lade mig påvirke, af familie og venners reaktioner... Forbavsende, har reaktionerne været gode, enkelte kan ikke forstå mit valg! Men de respektere det..
Det sværeste for mig var, at få det sagt til min far.. Men han var den der tog bedst i mod det, og glæder sig til den dag, det lykkedes 
Nogle har spurgt, om jeg helt har opgivet, at finde en mand.. Det har jeg ikke, men jeg er færdig med at brænde nallerne, og jeg er færdig med at kysse en masse frøer som alligevel ikke bliver til en prins 
Han kommer når jeg er klar, og det er jeg ikke endnu.. Men jeg er til gengæld 500 % klar, på at blive mor 
Tror aldrig du bliver sådan 5000 % klar.. Men jeg vidste, at jeg var så klar jeg kunne blive, da jeg mærkede den der ro i min mave og mit sind, efter beslutningen var taget...
De største overraskelser for mig har helt klart været, hvor meget det påvirkede mig psykisk, når et forsøg ikke lykkedes!
Jeg havde mit første forsøg i August 2011, andet forsøg i November 2011 (som endte i en SA) , tredie og fjerde forsøg i Maj og Juni 2012.. Så for mig har det været en lang process og er endnu ikke lykkedes mig, men efter en lang pause er jeg nu klar igen 
Vi er en del tøser, inde i en lukket gr. på facebook, som hedder Solomor - Fantastisk støtte vi giver hinanden
Knus