Moster Lagkage skriver:
jeg syntes det er godt at gøre sig nogle overvejelser.
eksempelvis kan drenge have brug for en mandlig rollemodel, piger for den sags skyld også.
hvad med spørgsmål om far, har jeg ikke en far, hvordan er min far, ligner jeg min far, er jeg god til fodbold fordi jeg har arvet det efter far.???
der er en masse spørgsmål som man giver til sit barn når man vælger en donor, for det er halvdelen af det barns arvemasse, og dermed også en del af identiteten. der er selvfølgelig den om hvad der betyder mest, arv eller miljø, hvad der fylder mest vil jeg ikke gøre mig klog på, men begge spiller dog en rolle.
hvis man vælger en åben donor kan barnet jo opsøge donoren når de er 18/21 år hvilket jo er fint, men den dag risikere de også at blive konfronteret med en søskendeflok på 20. jeg tror de lukker ved 20, dog har man altid retten til at få et barn mere med samme donor så alle ens børn har samme donor. det kan jo så blive til en del børn alligevel.
hvis man vælger en lukket donor, som man aldrig kan opsøge, ej heller kende søskende, tja skal man så dna teste alle sine kommende kærester, tænk hvis en donor har 30 børn rendende rund så kunne det jo godt være at man faldt for en der kunne være ens søster eller bror. det er joegentlig heller ikke alle som ved de er donorbørn, nogle har jo en far, bare ikke den rigtige.
Det er IKKE for at afskrække dig, eller på nogen måde fortælle dig du ikke skal gøre det, men hvis man skal gøre det så skal man tænke det godt og grundigt igennem, for de eneste det kommer til at gå ud over er børnene, og det gør det jo hvis man ikke er ordenligt forberedt.
jeg ønsker dig alt muligt held og lykke, det er en svær beslutning.
Ej ved du nu hvad!
Hvorfor i alverden skulle man teste en kæreste bare fordi man ikke ved hvem ens far er ???
Hvad så med de børn der er undfanget ved et onenight?
Eller de børn der ikke har haft noget med deres far at gøre?'
Eller de børn hvis far har været utro ,og fået børn uden at vide det?
Der bliver altså født rigtig ,rigtig mange børn i DK ,så risikoen er altså minimal for ikke at sige usandsynlig lille.
Og sikke noget ,hvis alle de børn der ikke lige ved hvem eller hvad farmand er/har lavet skulle de teste sig og en evt partner?
Det er altså en fuldstændig grotesk tankegang,-beklager!
Du må da også have umådeligt ondt af de børn der ikke ser deres far/mor- de mangler jo også en rollemodel....
Men så kan jeg trøste dig med at en rollemodel behøver ikke være en biologisk.
Det kan sagtens være en der bare er ven i familien.
Og endelig så er der masser af børn der vokser op uden en mandlig person i deres nærhed,og de har altså et ganske glimrende liv.