Overvejelser før valget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2013

Moster Lagkage

dorthemus skriver:

Hmmm havde egentlig bestemt mig for at blande mig udenom, men nu er jeg jo sådan én der har valgt donormåden og jeg tillader mig at se tingene fra flere vinkler
Forstår ikke helt hvorfor du reagerer så kraftigt på Moster Lagkage. jeg kan sagtens følge hendes tankegang. Når man tager et bevidst valg, som også har en konsekvens for andre, så skal man da netop overveje og tænke sig godt om. Uanset hvordan man vender og drejer tingene så får barnet her jo ikke en relation til sin bio far og det kan alverdens mandlige rollemodeller jo ikke lave om på. Jeg har det helt fint med mit valg, jeg valgte selv en åben donor så min datter får en mulighed for at møde donor en gang og få sat ansigt på. Men samtidigt er det også en lille sorg at hun ikke vokser op med både mor og far. Omvendt er denne løsning klart at foretrække frem for at få barn med en mand der så bagefter skrider. Man skal huske, at donorbørn i højeste grad er tilvalgte og ønskebørn

Tak.... og det største plus som du så fint siger er at det altid er et 100 % ønskebørn , så hvor der er ulemper at overveje er der også altid fordele. De valg man tager for sine børn har konsekvenser nogle gode andre dårlige, mit job som mor er at tænke over det når jeg tager beslutninger på vegne af mine børn. Det gælder uanset hvordan børn er blevet til. Jeg syntes det er dejligt at trådstarter sætter sig for at undersøge og overveje inde der tages beslutninger. Jeg ville bare hjælpe med at komme godt omkring, så man får så meget som muligt med. Held og lykke med projektet til trådstarter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2013

Tip!

Moster Lagkage skriver:

men i den idielle verden ville du så ikke ønske han havde en god far, der ville ham 100% og virkelig var noget for ham???

Jeg vil have en far til min søn som elsker ham ubetinget, og så er jeg faktisk ligeglad med hvor generne kommer fra.. 

En bonus far kan være langt bedre end den der har lagt en klat.. 

Anmeld

30. marts 2013

Tip!

Moster Lagkage skriver:

men i den idielle verden ville du så ikke ønske han havde en god far, der ville ham 100% og virkelig var noget for ham???

Jeg vil have en far til min søn som elsker ham ubetinget, og så er jeg faktisk ligeglad med hvor generne kommer fra.. 

Anmeld

30. marts 2013

Moster Lagkage

Twinkle little star skriver:

Men i den idielle verden håber man vel at den man har givet lov til at lægge en klat også viser sig at være satset værd. God weekend.

Anmeld

30. marts 2013

Carina:-)

Hmmm havde egentlig bestemt mig for at blande mig udenom, men nu er jeg jo sådan én der har valgt donormåden og jeg tillader mig at se tingene fra flere vinkler
Forstår ikke helt hvorfor du reagerer så kraftigt på Moster Lagkage. jeg kan sagtens følge hendes tankegang. Når man tager et bevidst valg, som også har en konsekvens for andre, så skal man da netop overveje og tænke sig godt om. Uanset hvordan man vender og drejer tingene så får barnet her jo ikke en relation til sin bio far og det kan alverdens mandlige rollemodeller jo ikke lave om på. Jeg har det helt fint med mit valg, jeg valgte selv en åben donor så min datter får en mulighed for at møde donor en gang og få sat ansigt på. Men samtidigt er det også en lille sorg at hun ikke vokser op med både mor og far. Omvendt er denne løsning klart at foretrække frem for at få barn med en mand der så bagefter skrider. Man skal huske, at donorbørn i højeste grad er tilvalgte og ønskebørn

Det er ikke overvejelserne jeg reagerer på ,men hele tankegangen at det er synd for børn der vokser op uden en biofar.

Og så snakken om at man burde teste fremtidige kærester for at være sikker på man ikke er i fam. Jamen altså jeg er sgu målløs.

Jeg har en veninde der har donorbørn,og de er både ønsket og elsket af hende og hendes kæreste også selv om han ikke er biofar.

Så forstår slet ikke hele det med at det er Åh så synd for de børn.

Og endelig,hvis man i det hele skulle tænke på konsekvenser ved at børn skulle risikere ikke at have en biofar -ja så burde ingen af os jo få børn.

For statistikken siger at 60% af nyfødte vokser op uden en biofar i deres liv.

Anmeld

30. marts 2013

Moster Lagkage skriver:

Ej hvor er du grim i din argumentation osv.... Læs lige hvad jeg har skrevet, jeg er for donorbørn, og ville også selv have valgt den løsning, men det jeg mener er at man skal overveje det grundigt inden og være så forberedt som man kan. For det er som du selv nævner ikke den mest brugt model, det er stadig far mor og børn. Mht til adoptiv så påvirkér det da børnene ikke at vide hvad de kommer fra, nok derfor så mange har et behov for at opsøge rødderne når de kan. De har brug for at forstå hvorfor de er som de er. Mht til børneprostitution, så jeg da ked af du mener jeg nok heller ser det frem for adoption, men den står for din regning.   Jeg forstår ikke hvorfor du reagere så voldsomt, kan kun gætte på det er fordi din søster er i samme situation, jeg håber da for hende at også hun forbereder sig så godt hun kan, og derudover får alle de børn hun ønsker sig. For det her handler ikke om at man ikke skal få børn via donor, men at man tænker over det, og forbereder sig så godt man kan.

Vel ikke mere grim end din udtalelse at du har ondt af børn der vokser op uden en biofar.

Det synes jeg er langt under bæltestedet når mantænker på hvor mange enlige der er herinde.

Ingen af dem har næppe ønsket at være alene,men så har man heller ikke brug for andre påpeger at det er synd for ens børn.

Over and out.

Anmeld

30. marts 2013

dorthemus

Carina:-) skriver:

Det er ikke overvejelserne jeg reagerer på ,men hele tankegangen at det er synd for børn der vokser op uden en biofar.

Og så snakken om at man burde teste fremtidige kærester for at være sikker på man ikke er i fam. Jamen altså jeg er sgu målløs.

Jeg har en veninde der har donorbørn,og de er både ønsket og elsket af hende og hendes kæreste også selv om han ikke er biofar.

Så forstår slet ikke hele det med at det er Åh så synd for de børn.

Og endelig,hvis man i det hele skulle tænke på konsekvenser ved at børn skulle risikere ikke at have en biofar -ja så burde ingen af os jo få børn.

For statistikken siger at 60% af nyfødte vokser op uden en biofar i deres liv.

Vi må læse det med forskellige briller så for jeg kan ikke se der hvor hun skriver, at det er synd for donorbørn. Jeg læser at hun beder trådstarter overveje alle aspekter og det er jeg enig i.

Håber ikke ts lader sig afskrække af de svar der er kommet ind.

Anmeld

30. marts 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Nu kender jeg donorbørn,og har også set dokumentar.

Og har på intet tidspunkt hørt nogen snakke om at de var nødt til at teste deres evt kærester for hvad nu hvis de var søskende.

Der er god kontrol her i DK så det er næppe naboer der får samme sæddonor.

Men det må jo være nemt at sidde og have moralske skrupler på andres vegne,især når man har sit på det tørre med kernefamilie og far med supersæd...

Så har vi ikke set det samme dokumentar. Men jeg synes du læser moster lagkages og mine indlæg forkert. hun er ikke imod donorbørn, men skriver om at man skal overveje det grundigt og være så forberedt som det nu er muligt. 

Du er af en eller anden årsag meget aggressiv

Anmeld

30. marts 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Nu kender jeg donorbørn,og har også set dokumentar.

Og har på intet tidspunkt hørt nogen snakke om at de var nødt til at teste deres evt kærester for hvad nu hvis de var søskende.

Der er god kontrol her i DK så det er næppe naboer der får samme sæddonor.

Men det må jo være nemt at sidde og have moralske skrupler på andres vegne,især når man har sit på det tørre med kernefamilie og far med supersæd...

Så har vi ikke set det samme dokumentar. Men jeg synes du læser moster lagkages og mine indlæg forkert. hun er ikke imod donorbørn, men skriver om at man skal overveje det grundigt og være så forberedt som det nu er muligt. 

Anmeld

31. marts 2013

Det handler som du selv skriver om hvordan man læser det.

Jeg kan jo skrive det samme ,at du misforstår mine indlæg.

(Men er det ikke lidt for nemt? )

Og igen så handler det ikke om hvorvidt hun er imod eller ej,men om at det er ufint at skrive man har ondt af børn af enlige .

Især når man tænker på hvor mange enlige der er herinde.

Fortsat god påske.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.