Hov, der kom sørme hurtigt en masse reaktioner på det indlæg...! Det er ikke fordi jeg regner med at alle kvinder er ens, og skal være "ur-kvinder" og føde ude i skoven og alt det der. Jeg mener heller ikke, at smertestillende midler er noget en vis herre har skabt i galskab. Jeg synes bare, at der er for lidt debat om de gange, en fødsel går nemt og uden al det halløj; er der måske nogen, der har set et blad, hvor det er et af hovedtemaerne, og hvor der ikke, på forsiden, er angivet en stor artikel, hvor alle tænkelige medikamenter er remset op.
Jeg mener helt klart, at det skal være til rådighed til de folk, der har brug for det, og jeg har selv en svigerinde, der lå i fødsel i 3 døgn og led noget så frygteligt, og i de tilfælde er det på sin plads; helt enig.
Og i øvrigt er det helt og aldeles op til den enkelte, igen helt enig. Jeg håber da ikke, at jeg har givet udtryk for andet.
Det er bare hele debatten, der kører i den gale retning; jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor man nærmest skal skræmme førstegangsfødende til at tro, at en fødsel er så forfærdelig, at man ikke kan klare den uden al mulig dope...?! For det kan man jo!!
Ja, gu gør det ondt! Og gu er det skræmmende! MEN SÅ ER DET IKKE VÆRRE; ikke nødvendigvis, i hvert fald. Det er DET, der er min pointe...
Smertestillende...Det er da rart at vide noget om; helt klart. Men jeg synes bare, at der mangler fokus på ALLE DE GODE HISTORIER...!!!
Anmeld