Kære førstegangsfødende, så forfærdeligt er det heller ikke!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2009

A.

fedt for dig altså!!! tro nu ikke atkvinder overdriver som som du mener..jeg har selv ønsket at kun føde uden smertestillende men det kun jeg desværre ikke...blev nærmest tvinget ti l for epidural og det er jeg taknemlig for ellers vil de ende i en aks..så dejligt for dig at du kun men ikke alle kan.så tænk over hvad du skriver før du gør nogen ked a det og du har så gjort fuldstændig bevist!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2009

Englebisse

Først dejligt for dig, at du har haft så gode fødsler og at din krop har arbejdet godt med.
Men, men nu er det jo ikke alle der har lige så nemme og hurtige fødsler som du har haft. Det er heller ikke alle som har kroppen til det.
Da man ikke havde smertestillende før hen døde mange kvinder og spædbørn i sengen. Pågrund af smerte eller komplikationer. 
De kvinder som har et meget snævert bækken har virkelig mange smerter ved at føde et barn. De er nødsaget til at få smertstillende. Dog synes jeg heller ikke alle "bare" får smertestillende. 
Min fødsel tog 3 dage og havde mange smerter, men jeg bedte ikke om smertestillende. Det var jordmoren der sagde til mig, at denne her fødsel vil tage rigtig lang tid og give mig mange flere smerter og hun synes jeg skulle have ro i nogle timer. Derfor fik jeg så edupiralblokade. Det hjalp mig i nogle timer. Min fødsel endte så i aks. Jeg var glad for jeg fik den i sidste ende.
Det jeg vil frem til er at man skal passe på hvad man siger, og vi er altså ikke ens os kvinder.
Hvad du synes er nemt er jo ikke sikkert det er nemt for andre.
Godaften til dig :-)

Anmeld

24. juni 2009

Diana Lill

Hov, der kom sørme hurtigt en masse reaktioner på det indlæg...! Det er ikke fordi jeg regner med at alle kvinder er ens, og skal være "ur-kvinder" og føde ude i skoven og alt det der. Jeg mener heller ikke, at smertestillende midler er noget en vis herre har skabt i galskab. Jeg synes bare, at der er for lidt debat om de gange, en fødsel går nemt og uden al det halløj; er der måske nogen, der har set et blad, hvor det er et af hovedtemaerne, og hvor der ikke, på forsiden, er angivet en stor artikel, hvor alle tænkelige medikamenter er remset op.
Jeg mener helt klart, at det skal være til rådighed til de folk, der har brug for det, og jeg har selv en svigerinde, der lå i fødsel i 3 døgn og led noget så frygteligt, og i de tilfælde er det på sin plads; helt enig.
Og i øvrigt er det helt og aldeles op til den enkelte, igen helt enig. Jeg håber da ikke, at jeg har givet udtryk for andet.
Det er bare hele debatten, der kører i den gale retning; jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor man nærmest skal skræmme førstegangsfødende til at tro, at en fødsel er så forfærdelig, at man ikke kan klare den uden al mulig dope...?! For det kan man jo!!
Ja, gu gør det ondt! Og gu er det skræmmende! MEN SÅ ER DET IKKE VÆRRE; ikke nødvendigvis, i hvert fald. Det er DET, der er min pointe...
Smertestillende...Det er da rart at vide noget om; helt klart. Men jeg synes bare, at der mangler fokus på ALLE DE GODE HISTORIER...!!!

Anmeld

24. juni 2009

Diana Lill

agnieszka skriver:

fedt for dig altså!!! tro nu ikke atkvinder overdriver som som du mener..jeg har selv ønsket at kun føde uden smertestillende men det kun jeg desværre ikke...blev nærmest tvinget ti l for epidural og det er jeg taknemlig for ellers vil de ende i en aks..så dejligt for dig at du kun men ikke alle kan.så tænk over hvad du skriver før du gør nogen ked a det og du har så gjort fuldstændig bevist!!!

Undskyld, men jeg kan ikke se, at jeg skulle have såret dig helt bevidst; i hvert fald vil jeg så gerne have, at du læser (begge) mine indlæg igen.
Ved nemlig godt, at der går mange kvinder rundt derude som har haft "helvedes-fødsler" og det er jo slet ikke det, mine indlæg handler om, søde...!

Men i hvert fald, undskyld, hvis nogen har følt sig ramt eller såret eller trådt på, det var ikke meningen, og det synes jeg nu heller ikke, jeg har givet udtryk for...

Anmeld

24. juni 2009

Miamaja

Nu har jeg ikke fodt. Heldigvis! Tja, jeg har ikke noget imod at undvaere den oplevelse, men kan godt folge dig! Da jeg besogte min veninde efter hun havde fodt saa beskrev hun smerten med 'at faa skaaret et legemes del af uden bedovelse! og saa har jeg ogsaa en anden veninde der lige har fodt, og hun sagde hun synes sit forste barns fodsel var slem men anden gang var det vaerre og tog meget laengere tid, og det var vist rigtig slemt for paa fodegangen bedte hun om at faa hendes aggestokke syet, og fik det gjort, for det var sidste gang hun ville fode.

saa er der ogsaa en masse i min modregruppe som synes selve graviditeten er det vaerste og at gaa over tid, men fodslen er ikke slem. saa det er vist meget forskelligt.

jeg kan sagtens undvaere at have den oplevelse og hvis vi skal reproducere senere saa vaelger jeg kejsersnit

Anmeld

25. juni 2009

3rollinger

Jeg synes bare man skal lade folk helt selv vaelge deres foedsel. Én vil gerne foede uden smertestillende. Jamen, saa goer man bare det. En anden vil gerne have en epidural, jamen, saa hurra for det.

Hvorfor er der altid nogen der skal saette sig over andre og fortaelle hvad andre skal goere? Hvorfor skulle ens maade vaere bedre end en andens?

Der er jo kvinder i Danmark der faar depressioner fordi de f.eks ikke af den ene eller den anden grund har kunnet foede selv, og f.eks har maatte faa kejsersnit. Fordi det er blaest op at hvis man ikke foeder selv og uden smertestillende er man ikke en rigitg kvinder eller en vaerdig mor. Pladder. Det vigtigste er at barnet kommer ud og har det godt.

Naar alt det er sagt, saa har jeg selv haft en AK foedsel, en foedsel med epidural og jeg haaber at jeg denne graviditet kan foede som du beskriver det, uden smertestillende. Jeg synes trods alt at det maa vaere det ultimative. Men det er soerme svaert naar de hernede (i Spanien) staar og vifter med en epidural for naesen af dig, og laegerne foretraekker at du faar saadan en. Og det er hvad der er. Epidural eller ingenting. Og saa ellers op paa briksen og ligge med elektroder paa og saa kan du ligge der og hygge dig med dine veer.  Ingen ilt, ingen vand, ingen bistik, ingen vandren rundt eller hvad altsammen nu hedder. Nada!!

Anmeld

25. juni 2009

Mira0911

Jeg havde os en fantastisk fødsels - Bortset fra til sidst skulle det gå stærkt da hjertelyd faldte og iltmangel på Julie...

Jeg fik epidural blokaden - Var skønt for mig...
Jeg sagde ikke et ord under fødslen hverken når jeg havde veer eller presseveer...

Det eneste tidspunkt jeg sagde noget, var da en JM hev i Julie med cuppen når jeg ikke havde en ve..

Jeg: Fuck det gør ondt det du gør der, Jeg har ikke en presseve nu..
JM: Hun skal ud nu, så jeg bliver nød til at hive.

Jeg sagde det så til min JM til efterfødsels samtalen med den JM, hun vil lige snakke med hende...

Har intet hørt...

På 2 andre fødestuer hvor jeg var, lå der to, og de skreg som en pokker, virkelig som om de skulle dø...

Anmeld

25. juni 2009

Vingummien

Lisbeth Aalborg2 skriver:

Gu er det så !!!!!!!!!!!!!   For nogle. Dejlig at mangle har nemme og ukomplicerede fødsler. Tillykke med det, men vi er nogle der har været igennem helvedes-fødsler. To fødsler er ikke ens, så derfor syntes jeg man skal nøjes med at konkluderer på ens egen fødsler. 

- og herfra en kærlig tanke til de andre hvis fødsel var et mareridt.  

Enig   ik lige den nemmeste jeg var igennem. Var faktisk helved

Anmeld

25. juni 2009

Betina88

Jeg vil gerne tro at det er slemt at føde almindeligt , så derfor er jeg nervøs , når tiden er inde til at spytte vores søn ud ..

Men jeg tager bedøvelse , når jeg ligger og har veer .. Jeg har virkelig ikk' lyst til at lide inden fødslen går i gang ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.