Scanning med lidt underlige nyheder.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2013

emsaroto

Maja84 skriver:

Åh sådan heldigvis er de så dygtige med ganespalte i dag, men hvis barnet ikke har ganespalte er eet så en dreng eller kan genet også ha hoppet over, som hos dig

Det kan sagtens hoppe over, men der kun 20% chance for det bliver en pige uden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2013

Kløver

emsaroto skriver:

Det kan sagtens hoppe over, men der kun 20% chance for det bliver en pige uden.

Okay sådan

Anmeld

16. marts 2013

Krussedulle

Rockertand skriver:

Hold kæft, jeg er forvirret nu..... 

Emsaroto leverer altid et X til sit barn, og det er uanset, om det er en pige eller dreng, så "fejlen" må ligge på dette X - men det er jo faderen, der dikterer barnets køn, derfor er jeg forvirret!?

Mor raskt X og far raskt X = rask pige.

Mor sygt X og far raskt X = syg pige (måske, kommer an på, om det er dominant).

Mor raskt X og far raskt Y = rask dreng.

Mor sygt X og far raskt Y = syg dreng (igen, det kommer an på dominansen).

Hjælp, har jeg overset noget her??

(Undskyld emsaroto, det er bare rigtigt interessant, og "sygt" er blot brugt for at benævne genfejlen, ikke en beskrivelse af dit barn, håber jeg, du forstår )

Det var også det jeg prøvede at sige

Blev forvirret i min egen forvirring

Men en dreng bliver jo "syg" hvis mor giver sit "syge" x videre. (han har jo kun ét x, og ét y, så han kan ikke "erstatte" sit "syge" x med et y)

Og havde det været dominant, ville 2 af børnene blive "syge, hvis blot en af forældrene er det!

(x' <--- "sygt" x)
Fx:
x' x får børn med x y = x' x, x' y, x x & x y = "syg" pige, "syg" dreng, rask pige og rask dreng

Håber det giver mening!

Anmeld

16. marts 2013

Nolle

Med eller uden - ville du være den bedste mor!
Til dem mest nuttet baby.

Glæder mig til den 14 Juli ca.

Anmeld

17. marts 2013

Pikku Myy

Krussedulle skriver:

Det var også det jeg prøvede at sige

Blev forvirret i min egen forvirring

Men en dreng bliver jo "syg" hvis mor giver sit "syge" x videre. (han har jo kun ét x, og ét y, så han kan ikke "erstatte" sit "syge" x med et y)

Og havde det været dominant, ville 2 af børnene blive "syge, hvis blot en af forældrene er det!

(x' <--- "sygt" x)
Fx:
x' x får børn med x y = x' x, x' y, x x & x y = "syg" pige, "syg" dreng, rask pige og rask dreng

Håber det giver mening!

Jeg er en lille smule forvirret over jeres gennemgange af nedarvningen, men giver det mere mening hos jer, hvis jeg siger at træk der er kønsbundet, ikke nødvendigvis behøver sidde på kønskromosomerne?

Anmeld

17. marts 2013

Pikku Myy

Rockertand skriver:

Hold kæft, jeg er forvirret nu..... 

Emsaroto leverer altid et X til sit barn, og det er uanset, om det er en pige eller dreng, så "fejlen" må ligge på dette X - men det er jo faderen, der dikterer barnets køn, derfor er jeg forvirret!?

Mor raskt X og far raskt X = rask pige.

Mor sygt X og far raskt X = syg pige (måske, kommer an på, om det er dominant).

Mor raskt X og far raskt Y = rask dreng.

Mor sygt X og far raskt Y = syg dreng (igen, det kommer an på dominansen).

Hjælp, har jeg overset noget her??

(Undskyld emsaroto, det er bare rigtigt interessant, og "sygt" er blot brugt for at benævne genfejlen, ikke en beskrivelse af dit barn, håber jeg, du forstår )

Jeg er en lille smule forvirret over jeres gennemgange af nedarvningen, men giver det mere mening hos jer, hvis jeg siger at træk der er kønsbundet, ikke nødvendigvis behøver sidde på kønskromosomerne?

Anmeld

18. marts 2013

Krussedulle

Pikku Myy skriver:

Altså jeg ved hvad jeg selv mener og hvad jeg vil forklare, men jeg opgav at formulere det!

Er sikker på at TS har helt styr på de informationer hun har fået!

Anmeld

18. marts 2013

Miss-86

Håber på god up-date

Men hvor er det dejligt at du ikke er 'skræmt' af det, som jeg så du skrev i et svar til en .. Det synes jeg er fantastisk, men jo også fordi du har kendskab til det..

Anmeld

18. marts 2013

emsaroto

arhg. Jeg ved den gen fejl er der, og hvordan den opstår er vel ligemeget!? Godt så.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.