Scanning med lidt underlige nyheder.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2013

Krussedulle

emsaroto skriver:

Altså kvinder kan kun lave hun køn, så selvfølgelig er det KUN en genfejl jeg har til piger. Dermed ikke sagt en dreng ikke kan få det.

Så jo, genetisk giver det mening.

Det er også noget vrøvl det jeg siger

Hvis det var x-bundet ville det jo kun ramme drenge, med mindre mor og far har det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2013

emsaroto

Maja84 skriver:

Dejligt du tager det så flot, men synes også de laver det så fint i dag så børnene ikke får grner senere i livet
Jeg er ikke helt med, hvordan det kun være pige hvis der skulle være spalte ?

Stort kram og håber det bedste

Jeg har en gen fejl i min familie, som kun er tilegnet piger.
Altså det kan godt være en dreng, men det er der en lille lille chance for, da risikoen for jeg får en pige med ganespalte er MEGET stor.

Jeg har sprunget en generation over, men min mormor, mor og storesøster har .. samt flere piger tilbage.

Så var der nogen der forskede i vores gener og fandt frem til denne gen fejl.

Anmeld

16. marts 2013

emsaroto

Krussedulle skriver:

Hvis det var x-bundet ville det jo kun ramme drenge, med mindre mor og far har det!

nemlig

Men man kan forske i familie genfejl, og det gjorde min mor da hun synes det var uheldigt ramt, at både min mormor, hende og hendes første fødte havde ganespalte.

Så fandt de frem til at det altså er en gen fejl i vores familie.

Anmeld

16. marts 2013

Krussedulle

emsaroto skriver:

nemlig

Men man kan forske i familie genfejl, og det gjorde min mor da hun synes det var uheldigt ramt, at både min mormor, hende og hendes første fødte havde ganespalte.

Så fandt de frem til at det altså er en gen fejl i vores familie.

Det lyder interessant, altså rent videnskabeligt, selvfølgelig er det ikke noget man ønsker for en baby..

Du ved hvad jeg mener (håber jeg)

Anmeld

16. marts 2013

emsaroto

Krussedulle skriver:

Det lyder interessant, altså rent videnskabeligt, selvfølgelig er det ikke noget man ønsker for en baby..

Du ved hvad jeg mener (håber jeg)

jeg synes også det er lidt spændende med det hele.

Jeg ved hvordan det hele skal foregå, hvis de kan se en begyndende spalte, og jeg ved hvor pænt det er på min mormor, mor og søster Så det er ikke fordi jeg frygter det værste .

Desværre giver det mange problemer med over munden, ikke magen plads til tænder, og måske en nasal stemme og sådan.

Skal til scanning i uge 36 igen (hvis ganespalten kan ses), for så vil de tjekke om det er blevet til en læbe spalte også.

Anmeld

16. marts 2013

AnthonsMor

emsaroto skriver:

Hvis der er et tydeligt ar, så er det en læbe spalte heheh
En alm. ganespalte kan slet ikke ses

Nååå, ja ja jeg er slet ikke inde i det der jo

Anmeld

16. marts 2013

Rockertand

Krussedulle skriver:

Hold kæft, jeg er forvirret nu..... 

Emsaroto leverer altid et X til sit barn, og det er uanset, om det er en pige eller dreng, så "fejlen" må ligge på dette X - men det er jo faderen, der dikterer barnets køn, derfor er jeg forvirret!?

Mor raskt X og far raskt X = rask pige.

Mor sygt X og far raskt X = syg pige (måske, kommer an på, om det er dominant).

Mor raskt X og far raskt Y = rask dreng.

Mor sygt X og far raskt Y = syg dreng (igen, det kommer an på dominansen).

Hjælp, har jeg overset noget her??

(Undskyld emsaroto, det er bare rigtigt interessant, og "sygt" er blot brugt for at benævne genfejlen, ikke en beskrivelse af dit barn, håber jeg, du forstår )

Anmeld

16. marts 2013

emsaroto

Rockertand skriver:

Emsaroto leverer altid et X til sit barn, og det er uanset, om det er en pige eller dreng, så "fejlen" må ligge på dette X - men det er jo faderen, der dikterer barnets køn, derfor er jeg forvirret!?

(Undskyld emsaroto, det er bare rigtigt interessant, og "sygt" er blot brugt for at benævne genfejlen, ikke en beskrivelse af dit barn, håber jeg, du forstår )

Ja jamen jeg har styr på det ligesom du beskriver det

Vi er ude i en; Mor sygt X og far raskt X = syg pige (måske, kommer an på, om det er dominant).

Anmeld

16. marts 2013

emsaroto

Rockertand skriver:

Altså .. Jeg har to x'r .. det er vi enige om.

Og mit syge x bryder for det meste ud, hvis det bliver blandet med et andet x.
Altså, piger.

Hvis det bliver blandet med y, vil det typisk være det gode x' der "overlever".

Anmeld

16. marts 2013

Kløver

emsaroto skriver:

Jeg har en gen fejl i min familie, som kun er tilegnet piger.
Altså det kan godt være en dreng, men det er der en lille lille chance for, da risikoen for jeg får en pige med ganespalte er MEGET stor.

Jeg har sprunget en generation over, men min mormor, mor og storesøster har .. samt flere piger tilbage.

Så var der nogen der forskede i vores gener og fandt frem til denne gen fejl.

Åh sådan heldigvis er de så dygtige med ganespalte i dag, men hvis barnet ikke har ganespalte er eet så en dreng eller kan genet også ha hoppet over, som hos dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.