Ulve

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2013

Victoria2013

Hvor mange ulve mon der lige er i Danmark nu? Måske 2-3 stykker, højst... og de er ret sky dyr, jeg tror næppe de ville angribe mennesker uden grund - dvs. hvis de endelig rendte på et menneske og dette menneske truede dem, ja så ville de måske angrebe. Men det er mere sandsynligt at de ville flygte, medmindre du trængte dem op i en krog, og det ville da også være dumt...

Ulvene er fredede dyr og jeg syntes de skal have lov at være her. Personligt syntes jeg det er fantastisk at vi har ulve i Danmark igen 

Syntes det er skønt med alt det her... vi har bævere i Jylland, vildheste på Langeland og bisoner på Bornholm. Ulven skal da også have lov at være her og den er endda kommet helt af sig selv

Jeg tror altså roligt man kan tage på skovtur uden at være bange, som man plejer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2013

Anonym trådstarter

Kia2013 skriver:

Hvor mange ulve mon der lige er i Danmark nu? Måske 2-3 stykker, højst... og de er ret sky dyr, jeg tror næppe de ville angribe mennesker uden grund - dvs. hvis de endelig rendte på et menneske og dette menneske truede dem, ja så ville de måske angrebe. Men det er mere sandsynligt at de ville flygte, medmindre du trængte dem op i en krog, og det ville da også være dumt...

Ulvene er fredede dyr og jeg syntes de skal have lov at være her. Personligt syntes jeg det er fantastisk at vi har ulve i Danmark igen 

Syntes det er skønt med alt det her... vi har bævere i Jylland, vildheste på Langeland og bisoner på Bornholm. Ulven skal da også have lov at være her og den er endda kommet helt af sig selv

Jeg tror altså roligt man kan tage på skovtur uden at være bange, som man plejer

Hvor mange får er fornylig blevet slået ihjel af ulve?

Anmeld

15. marts 2013

Victoria2013

Der er jo også høns der bliver dræbt af ræve, men derfor får ræven da stadig lov at være her? Hvorfor er det anderledes med får og ulve?

Der er allerede snak om at lave love osv så landmændene kan få noget igen, hvis deres får er blevet angrebet af ulve - sådan som de fx får det i Sverige. Og så må man vel sætte noget bedre beskyttelse op. Jeg holder meget af "vild natur" og går generelt ind for at naturen får lov at være natur og at vi ikke piller for meget ved den - der er pillet rigeligt ved naturen alligevel. Sådan er det bare

Anmeld

15. marts 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Anonym skriver:

I Europa udenfor Rusland er der kun blevet dræbt fem mennesker af ulve, der ikke var rabiessmittede - og det er siden 1950!

Der bliver dræbt mange flere mennesker af hunde og heste end af ulve

http://www.de5stora.com/omrovdjuren/varg/farlig/

Anmeld

15. marts 2013

Anonym trådstarter

Kia2013 skriver:

Sådan er det bare

Anmeld

15. marts 2013

AnthonsMor

FrkZier skriver:

hvordan i alverden har jeg overhørt nyheden om  ulve - det har jo været alle steder (har lige undersøgt sagen lidt) HVORDAN er det gået min næse forbi

Jeg tuder næsten af grin

Du er simpelthen for sød!

Anmeld

15. marts 2013

Dorthe1986

Nu var ulven her jo sådan set først, men vi valgte at udrydde den tilbage i 1800-tallet, fordi det blev lidt for ubekvemt for os...

Er sgu snart så træt af at mennesket tror de har mere ret til den her verden end dyrene har!

Anmeld

15. marts 2013

Anonym trådstarter

Nu var ulven her jo sådan set først, men vi valgte at udrydde den tilbage i 1800-tallet, fordi det blev lidt for ubekvemt for os...

Er sgu snart så træt af at mennesket tror de har mere ret til den her verden end dyrene har!

Ifølge Biblen har mennesker mere ret til denne verden end dyrene har

Anmeld

15. marts 2013

Skouboe

Anonym skriver:

Jeg ved ikke om der er andre dyr end ulve i DK som kan slå et menneske ihjel, I DONT KNOW

Er her nogen fra HORSENS?

Ja, mennesker er ret gode til det...

Anmeld

15. marts 2013

Dorthe1986

Anonym skriver:

Ifølge Biblen har mennesker mere ret til denne verden end dyrene har

Muligvis. Men hvis vi snakker bibelen, så har gud jo også skabt dyrene, og viser man virkelig Gud respekt ved at behandle hans skabninger sådan? Er det så også bare helt okay at så mange dyr er truede, som fx tigeren og pandaen? For det er jo også pga os?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.