Ulve

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2013

twinny

Anonym skriver:

Til den dag, hvor et barn kommer til skade

Ligesom muskelhunde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2013

Ditte-3

jeg syntes det er cool at ulve er på vej tilbage til DK efter at ha vert "udøde" i DK i 200 år. og det må jo betyde at naturen i DK er på vej tilbage til at huse ulvene og er nu mere bange for floter end en ulv.

Anmeld

16. marts 2013

Elgaard73

PT skriver:

Hvorfor bliver du ved med at ændre overskriften på denne tråd?

Keder du dig lidt her i weekenden?

Lige mine ord...

Hvorfor i alverden bliver TS ved med at ændre overskriften??? 

Og så syntes jeg også at det er nogle mærkelige argumentationer TS kommer med... Hvorfor skal f.eks biblen's ord pludselig blandes ind i en debat om ulve...???

Anmeld

16. marts 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Jeg kan ærlig talt ikke finde ud af om ts . har lavet den her tråd for at skabe debat, for at more sig pga. de glade smileys hun hele tiden tilføjer efter hun har skrevet noget (hvilket provokerer mig ret voldsomt) eller om det er ren alvor. ?????

Anmeld

16. marts 2013

Anonym trådstarter

Jeg kan ærlig talt ikke finde ud af om ts . har lavet den her tråd for at skabe debat, for at more sig pga. de glade smileys hun hele tiden tilføjer efter hun har skrevet noget (hvilket provokerer mig ret voldsomt) eller om det er ren alvor. ?????

UndskyldDet er alvor for mig med et gran salt.

Kh

Rødhætte

Anmeld

16. marts 2013

Anonym8827

Hvis vi for flokke af ulve engang, så tror jeg måske også man bliver advaret hvis de er aggressive.? Men ellers så er de fleste ulve mere bange for os end vi er for dem.

Anmeld

16. marts 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Ulve

Jeg elsker at tage på familietur i skoven, jeg kan ikke lide tænken om at der er ulve. Jeg synes det udrydes. Hvad synes I?

Jeg synes at du skal tænke over, hvem der egentlig er farlige på denne jord - det er ikke dyrene, det er os, menneskene! Vi er de farlige, det er os der ødelægger naturen f.eks med skovture hvor folk smider om sig med papir, dåser og ispinde (læs. ikke sagt at du gør det), det er os der mishandler dyr, dræber dem for sjov og for egen status, vi ødelægger både naturen og dyrearter.

Hvor er det slemme ved ulve?

Jeg tror desværre ikke at vi får ulvene tilbage i DK, måske en enkelt flok om 100 år - problemet er at de ikke kan overleve i vores ekstremt flade land, som ikke er særlig rigt på "ulve-foder".

Jeg er også bange for hajer, tigere, næsehorn og andre dyr, men de skal da have lov at være til - de var her trods alt først! Desuden burde vi mennesker være så kloge, at hvis vi eks. er bange for hajer, ja så må man jo lade være med at bade steder, hvor de er. Man tager sine forholdsregler og prøver at leve side om side - men alligevel hver for sig.

Det var lige et pip fra mig - uanset om tråden er seriøs eller ej!

/Fenja

Anmeld

16. marts 2013

optimistmor

har ikke læst alle kommentarer.

men hvorfor er det lige de muskelhunde vi har i dk er dødsdømte? og andre hunde hvis de i forskrækkelse kommer til at reagere herudfra ligeså?

hvornår var det lige de små aggressive skødehunde skulle forbydes? de kan måske ikke bide så hårdt men bide kan de stadigvæk! det er oftest dem jeg ser er mest hidsige/aggressive 

der blir jublet og klappet nu vi har set en ulv i dk. der menes at inden for 10år burde første vilde kuld komme til. og vi har plads til en bestand på ca 100stk. især i nordjylland er der markeret store skovområder hertil. 

Disse er måske sky og fredelige nu, men som årene går vil ulven som alle andre vilde dyr, erfare at nem mad er menneskemad. og herfra er der så ikke længere små børn der må lege alene ude, eftersom de næppe ville kunne løbe fra sådanne en. vi ender alle med at må rende rundt med knive i lommerne til eventuelle forsvar. 

sådan er jeg sikker på det hele vil ende med den opfattelse der skal påtvinges den almindelige tamhund, og alt dette bare pga enkelte tilfælde hvor ejeren ikke har været i stand til at tage sig af sin hund på bedst mulig måde (pænt sagt om dem der bruger hunde til kamp)

Anmeld

16. marts 2013

Fenja09

har ikke læst alle kommentarer.

men hvorfor er det lige de muskelhunde vi har i dk er dødsdømte? og andre hunde hvis de i forskrækkelse kommer til at reagere herudfra ligeså?

hvornår var det lige de små aggressive skødehunde skulle forbydes? de kan måske ikke bide så hårdt men bide kan de stadigvæk! det er oftest dem jeg ser er mest hidsige/aggressive 

der blir jublet og klappet nu vi har set en ulv i dk. der menes at inden for 10år burde første vilde kuld komme til. og vi har plads til en bestand på ca 100stk. især i nordjylland er der markeret store skovområder hertil. 

Disse er måske sky og fredelige nu, men som årene går vil ulven som alle andre vilde dyr, erfare at nem mad er menneskemad. og herfra er der så ikke længere små børn der må lege alene ude, eftersom de næppe ville kunne løbe fra sådanne en. vi ender alle med at må rende rundt med knive i lommerne til eventuelle forsvar. 

sådan er jeg sikker på det hele vil ende med den opfattelse der skal påtvinges den almindelige tamhund, og alt dette bare pga enkelte tilfælde hvor ejeren ikke har været i stand til at tage sig af sin hund på bedst mulig måde (pænt sagt om dem der bruger hunde til kamp)

Folk lever da med ulve, ja og andre "farlige" dyr andre steder i verden, hvorfor kan vi så ikke? Der kommer ikke 100 ulve på 10 eller 20 år - forskeren der var i tv fortalte at det nærmede sig 100 år før vi ville se flokke i DK. Og han mente at de vil trække tilbage til Tyskland.

Der har levet ulve her før og kan gøre det igen - vi er bare bange for det ukendte = det gør os utrygge, men havde vi ulve i DK så ville vi fra barnsben lære hvordan man gebærder sig i f.eks skovområder eller hvis man mødte en i haven.

Som en anden skriver, så er det farligere at sætte sig ind i sin bil hver dag med sit barn på bagsædet end risikoen for at barnet ville blive bidt eller ædt af en ulv i området. Det tænker vi bare ikke så meget over fordi det som regel er en nødvendighed for at få det hele til at fungere. Jeg tror sagtens vi ville kunne håndtere ulve i Dk.

/Fenja

Anmeld

16. marts 2013

optimistmor

Fenja09 skriver:

Folk lever da med ulve, ja og andre "farlige" dyr andre steder i verden, hvorfor kan vi så ikke? Der kommer ikke 100 ulve på 10 eller 20 år - forskeren der var i tv fortalte at det nærmede sig 100 år før vi ville se flokke i DK. Og han mente at de vil trække tilbage til Tyskland.

Der har levet ulve her før og kan gøre det igen - vi er bare bange for det ukendte = det gør os utrygge, men havde vi ulve i DK så ville vi fra barnsben lære hvordan man gebærder sig i f.eks skovområder eller hvis man mødte en i haven.

Som en anden skriver, så er det farligere at sætte sig ind i sin bil hver dag med sit barn på bagsædet end risikoen for at barnet ville blive bidt eller ædt af en ulv i området. Det tænker vi bare ikke så meget over fordi det som regel er en nødvendighed for at få det hele til at fungere. Jeg tror sagtens vi ville kunne håndtere ulve i Dk.

/Fenja

det jeg prøvede at hentyde til var om hvorfor vi skal juble over en ulv i landet og se frem til dette når vores almindelige tamhunde skal forbydes?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.